مقایسه سونی اکسپریا Z4 با اکسپریا Z3 ، چه چیز هایی تغییر کرده است ؟

کمپانی سونی ساعاتی پیش و در سکوت کامل خبری با انتشار تصاویر و مشخصات پرچم دار جدید خود اکسپریا Z4 بر روی وب سایت سونی موبایل از این گوشی رونمایی کرد.گذشته از نحوه رونمایی از این اسمارت فون بهتر است پرچم دار جدید سونی یعنی اکسپریا Z4 را با نسل قبلی خود یعنی اکسپریا Z3 مقایسه کنیم تا ببینیم چه چیزهایی تغییر کرده است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

در بخش طراحی ، با توجه به تصاویر و اطلاعات منتشر شده از سوی سونی ،به غیر از تغییر جنس بدنه از پلاستیک به فلز ، متاسفانه شاهد تغییرات چشم گیر دیگری میان این گوشی و نسل قبلی خود یعنی اکسپریا Z3 نیستیم.با این حال طبق مشخصاتی که در جدول زیر هم مشاهده می کنید به نظر می رسد Xperia Z4 نسبت به Z3 اندکی باریکتر و سبک تر شده است.هرچند که هنوز تصویر و اطلاعات رسمی از قسمت های کناری Z4 و نحوه قرار گرفتن کلید ها در این قسمت ها و همچنین قسمت های بالا و پایین آن از سوی سونی منتشر نشده است.

از نظر صفحه نمایش هم باید بگوییم که هیچ تفاوتی در سایز ، رزولوشن و دیگر جزئیات نمایشگر این دو گوشی دیده نمی شود و اکسپریا Z4 همانند Z3 مجهز به یک صفحه نمایش ال سی دی ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ بوده و تنها نسبت صفحه نمایش به بدنه در اکسپریا Z4 مقدار اندکی افزایش پیدا کرده است.

دوربین اصلی Xperia Z4 سونی هم نسبت به Z3 ظاهرا هیچ تغییری نکرده است.اکسپریا Z4 همچون نسل قبلی خود مجهز به یک دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی است که به همان لنز ۲۵ میلیمتری قبلی مجهز شده است.اما دوربین جلویی این گوشی دستخوش تغییرات مثبتی شده و علاقمندان به عکاسی سلفی را به خود جذب می کند.سونی در دوربین جلوی گوشی اکسپریا Z4 از یک سنسور ۵.۱ مگاپیکسلی با لرزش گیر اپتیکال استفاده کرده که عکاسی سلفی با این دوربین را لذت بخش خواهد کرد.

مشخصات سخت افزاری Z4 اما با نسل قبلی خود کمی متفاوت است.پرچم دار جدید سونی مجهز به یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است که نسبت به اسنپدراگون ۸۰۱ چهار هسته ای استفاده شده در Z3 قدرتمند تر شده است.البته اگر مشگل گرم کرن این پردازنده ، اکسپریا Z4 سونی را دچار دردسر نکند.حافظه رم هر دو گوشی ۳ گیگابایتی است و در این مورد هم Z4 با Z3 هیچ تفاوتی ندارد.اما حافظه داخلی تازه وارد سونی از ۱۶ به ۳۲ گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

در مورد باتری هم جالب است بدانید ظرفیت باتری اکسپریا Z4 نسبت به اکسپریا Z3 کمتر شده و از ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت در Z3 به ۲۹۳۰ میلی آمپر ساعت در Z4 کاهش پیدا کرده است.

در کل فعلا کمی زود است در مورد اکسپریا Z4 سونی قضاوت کنیم اما چیزی که واضح به نظر می رسد تغییرات اندک این گوشی نسبت به نسل های قبلی خود در تمامی بخش ها است.در ادامه جدول مقایسه کامل اکسپریا Z4 و اکسپریا Z3 سونی را مشاهده خواهید کرد.نظر شما در مورد پرچم دار جدید سونی چیست ؟

 xperia-z4-vs-xperia-z3

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی خوب شد z 3 خیلی خوب بود ولی یکم از نظر پردازنده شل بود که حالا z4 خیلی خوب و عالی جبرانش کرده و اونو تبدیل به یه گوشیه عالی کرده :Happy-Grin:

  2. سلام . میخواهم برانم آن عکسایی که نشان دادید در خبرهای قبلی مربوط به کدام گوشی سونی میباشند؟
    و آیا ضد آب بودنش هم مثل زد۳ است که رویش قطعه پلاستیکی گداشته اند؟