تماشا کنید : مقایسه سرعت اچ تی سی وان ام۹ با آیفون ۶ ، کدامیک سریعتر است ؟

چند روز پیش به نقل از فون آرنا مقایسه ویدیویی سرعت اجرای اپلیکیشن ها در گلکسی نوت ۴ سامسونگ با اچ تی سی وان ام۹ را برایتان منتشر کردیم.حالا وقت آن رسیده تا اچ تی سی وان ام۹ را با پرچم دار پرطرفدار اپل یعنی آیفون ۶ مقایسه کنیم.گوشی موبایل اپل آیفون ۶ علیرقم پردازنده و رم ضعیفتر نسبت به برخی از پرچم داران امروزی ، به دلیل استفاده از سیستم عامل اختصاصی و بهینه شده با سخت افزاری های این گوشی ، عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان داده و ثابت کرده که سخت افزار تنها عامل سرعت و عملکرد بهینه یک گوشی نیست.در آن طرف پرچم دار ۲۰۱۵ اچ تی سی یعنی گوشی One M9 را داریم که همچون نسل قبلی خود ، M8 روان و بدون وقفه کار کرده و تجربه خوبی از یک گوشی اندرویدی را به کاربر خود هدیه می کند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

همچون تست قبلی ، فون آرنا در این آزمایش هم تعدادی اپلیکیشن را برای هر دو گوشی انتخاب کرده است.البته در آزمون قبلی تعداد این اپلیکیشن ها ۲۱ مورد بود که در این مقایسه این تعداد به ۱۵ مورد کاهش پیدا کرده که احتمالا به دلیل تفاوت سیستم عامل های دو گوشی می باشد.در این بررسی زمان شروع اپلیکیشن اهمیت دارد و امتیاز برای گوشی‌هوشمندی است که زودتر اپلیکیشن‌ها را لود کند. برای اینکه این مقایسه منصفانه تر شود اچ‌تی‌سی وان ام ۹ و آیفون ۶ را به یک شبکه‌ی وای فای متصل کرده‌ایم، هر دو به یک حساب کاربری ایمیل متصل شده‌اند و پیش از بارگذارای اپلیکیشن‌های تست، هر دو گوشی‌هوشمند به تنظیمات کارخانه بازگرداننده شدند.از نظر سیستم عامل هم ،  اچ‌تی‌سی وان ام ۹ با آخرین نسخه‌ی اندروید و آیفون ۶ نیز با iOS 8.3 به‌روز رسانی شده‌است.شما را به دیدن این ویدیو دعوت می کنیم :


همانطور که در ویدیو مشاهده کردید برخلاف انتظار اچ‌تی‌سی وان ام ۹ این رقابت را با موفقیت چشمگیری آغاز می کند، اپلیکیشن‌های بومی مانند دفترچه تلفن، تقویم و اپلیکیشن تماس با انیمیشنهای سبک و نرم بهترین عملکرد را از خود نشان دادند. از سوی دیگر آیفون ۶ با سرعت بسیار بالای اتصال به دوربین ما را شگفت‌زده کرد. در بخش اپلیکیشن‌های مرورگر وب، سافاری در آیفون ۶، عملکرد سریع‌تری نسبت به گوگل کروم بر روی اچ‌تی‌سی وان ام ۹ داشت. به‌علاوه اپلیکیشن‌های محبوب، همچون توییتر و اینستاگرام به طور چشمگیری برروی آیفون ۶ سریع‌تر عمل می‌کنند. در پایان آیفون ۶ برنده‌ی این رقابت بود اما تفاوت چندانی چشمگیری با اچ‌تی‌سی وان ام ۹ نداشت.

HTC-One-M9-vs-iPhone-6-1

اچ‌تی‌سی وان ام ۹ و آیفون ۶ هر دو رابط کاربری پاسخگو و سبکی دارند، اگرچه آیفون ۶ در دنیای واقعی کمی سریع تر از اچ‌تی‌سی وان ام۹ است. البته این عبارت به این معنا نیست که رابط کاربری آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی، کند است. اچ‌تی‌سی اگر مایل به رقابت با اپل باشد باید تغییرات کوچکی را برای افزایش سرعت عملکرد گوشی‌هوشمندش در به‌روزرسانی‌های بعدی اعمال کند.هرچند که برای رسیدن به نتیجه قطعی در مورد برتری سرعت گوشی ها نسبت به یکدیگر ، می بایست آزمایش های بسیار تخصصی تر و علمی تری انجام شود و نتیجه اینگونه تست ها به هیچ وجه ملاک مناسبی برای سنجش سرعت یک اسمارت فون نیست.

در آخر شما رو به دیدن مقایسه تصویری این گوشی دعوت می کنم :

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا جالبه فقط با سی پی یی دو هسته ای این همه قدرت داره

  2. با اینکه این آزمایش با دست هست و امکان اشتباه هم هست بازم جالبه که اپل با اینکه قدیمی تر هست و تنها از یک گیگ رم و سی پی یو دو هسته ای استفاده میکنه بازم گوشی هایه روز دنیا رو به چالش میکشه حالا فکرشو بکنید سی پی یو هشت هسته ای و رم سه بزاره باید فاتحه تموم گوشیارو خوند.