گوشی موبایل سونی اکسپریا Z4 معرفی شد : نمایشگر ۵.۲ اینچ ، پردازنده ۸ هسته ای ، ۳ گیگابایت رم

مدت زیادی است که طرفداران برند سونی منتظر رونمایی از گوشی پرچم دار سال ۲۰۱۵ این شرکت هستند و تا امروز اخبار و شایعات مربوط به آن را دنبال کرده اند.امروز سونی بی سرو صدا و بدون هیچ مراسم و رویداد خاصی از اسمارت فون Xperia Z4 رونمایی کرد.تمام برنامه سونی برای رونمایی از پرچم دار جدید خود یعنی اکسپریا Z4 ، قرار دادن تصاویر و مشخصات آن بر روی وب سایت سونی موبایل است.با اینکه طرفداران گوشی های سونی انتظار مراسمی با شکوه همچون پرچم داران سایر شرکت ها برای معرفی اکسپریا Z4 را داشتند اما متاسفانه سونی حتی اقدام تبلیغاتی خاصی هم برای رونمایی از محصول خود انجام نداده است.

به هر صورت ، اکسپریا Z4 از یک صفحه‌ی نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۱۰، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. همچنین حافظه‌ی داخلی این محصول به کمک درگاه microSD تا ۱۲۸ گیگابایت قابل افزایش است.

مانند دیگر مدل‌های سری Z سونی، اکسپریا Z4 هم از دوربین اصلی ۲۰.۷ مگاپیکسلی بهره خواهد برد و دوربین سلفی آن به ۵.۱ مگاپیکسل رسیده است. لازم به ذکر است که اکسپریا Z4 به یک باطری ۲۹۳۰ میلی‌آمپری و نسخه‌ی پنجم از سیستم‌عامل اندروید موسوم به لالی‌پاپ مجهز خواهد بود. اکسپریا Z4 در چهار رنگ مسی، سفید، آبی فیروزه‌ای و مشکی عرضه خواهد شد. همانند دیگر مدل‌های سری Z، این گوشی هم از استاندارد حفاظت صنعتی IP68 بهره می‌برد و می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متر در زیر آب بدون مشکل باقی بماند.

Sony-Xperia-Z4_003

در ادامه سونی اعلام کرد که اکسپریا Z4 تنها ۶.۹ میلی‌متر و ۱۴۴ گرم وزن خواهد داشت.سونی به دوربین اکسپریا زد ۴ قابلیت جدیدی به نام Cooking Mode را اضافه کرده است تا علامندان به آشپزی بتوانند عکس‌های بهتری از غذاها بگیرند.

اکسپریا Z4 در تابستان سال جاری در ژاپن عرضه خواهد شد اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه جهانی این اسمارت فون از سوی سونی منتشر نشده است.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*