فوکوس : تصاويري نزديک از چشمان زيباي انسان

human-eye

چشمان انسان دروازه‌ای به روح و اعماق وجود اوست. نمی‌دانم آیا شما هم این عبارت را شنیده‌اید یا نه؟ ولی تا به حال به عمق چشمان خود با دقت نگریسته‌اید؟ وجود انسان مملو از شگفتی‌هایی است که چه بسا خود او نیز آنها را به دست فراموشی سپرده است. اما در این میان هنرمندانی هم هستند که به این زوایای نهفته توجه کرده و سعی در به تصویر کشیدن آنها دارند. در این مطلب شما را با یکی از این هنرمندان نامی آشنا می‌کنیم، با گجت نیوز همراه شوید.

سورن مانولیان (Suren Manvelyan) متولد 1976، عکاسی را زمانی که تنها 16 سال داشت آغاز کرد. او پله‌های ترقی را به سرعت طی نمود به طوری که در سال 2006 به عنوان یکی از عکاسان برجسته و نام آور به شهرتی جهانی دست یافت. هنر عکاسی او تقریبا به تمامی موضوعات جالب و بکر معطوف بوده و به نوعی می‌توان گفت او در هر زمینه عکاسی دستی از دور بر آتش دارد، از عکاسی ماکرو و بزرگنمایی گرفته تا پرتره، چشم اندازهای زیبا، پروژه‌های عکاسی خلاقانه و موارد دیگر همه و همه برخی از آثار او را شامل می‌گردند. عکس‌های این هنرمند نامی در بسیاری از مجلات و روزنامه‌های معتبر در ارمنستان و همینطور در سرتاسر جهان به چاپ رسیده است.

در این مطلب تعدادی از عکس‌های برجسته مانولیان را برای شما انتخاب نمودیم که به پروژه‌ای به نام "چشمان زیبای شما" تعلق دارند. هم اکنون این آثار یکی از پربازدیدترین گالری‌های Behance (پلتفرمی برای ارائه عکس، مد، کارهای طراحی، مصورسازی و گرافیک که توسط شرکتی نیویورکی تاسیس شده و از کارهای هنری برجسته و هنرمندان خلاق حمایت می‌کند) در تمام دوران بوده که بالغ بر 2.999.655 بازدید کننده داشته است و دومین برنامه تقدیر شده از سوی مخاطبین این پلتفرم با بیش از 70.140 لایک بوده است.

این هنرمند نامی مدت 10 سال است که به موازات عکاسی به تدریس فیزیک، ریاضیات، زمین شناسی و ستاره شناسی در مدرسه والدورف ایروان پرداخته ، همچنین از 1997 تا 2011 به عنوان محقق در انجمن فیزیک آکادمی علوم ملی ارمنستان مشغول به کار بوده است.

در سال 2001، سورن مدرک دکترای تخصصی خود را در زمینه فیزیک از دانشگاه ایالتی ایروان دریافت نمود، جایی که تحقیقاتش روی بینظمی‌های کوانتومی را به انجام رساند. سال بعد موفق شد جایزه ریاست جمهوری ارمنستان را به دلیل تحقیقات خود روی فناوری‌های کوانتومی به دست آورد.

در ادامه شما را با مجموعه‌ای از بهترین‌ آثار این پروژه آشنا می‌کنیم که از میان 37 تصویر برگزیده این آلبوم انتخاب شده‌اند و به عکاسی ماکرو یا بزرگنمایی از چشمان انسان اختصاص دارند. اگر تمایل دارید دیگر عکس‌های این گالری را نیز مشاهده کنید می‌توانید به Behance مراجعه کنید.

{photo}92/12/21/human-eye{/photo}

این بار وقتی جلوی آیینه ایستادید با دقت بیشتری به چشمان خود بنگرید. امیدواریم از دیدن این تصاویر جالب و در عین حال عجیب لذت برده باشید.

منبع : twistedsifter

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*