افشای اسناد محرمانه شرکت سونی و لو رفتن تصاویری منتسب به اکسپریا Z4 !

ویکی لیکس سازمانی بین‌المللی است که به ارسال و افشای اسناد از سوی منابع ناشناس بر روی وب سایت خود می پردازد.دیروز ویکی لیکس اقدام به افشای ۳۰ هزار سند لو رفته از دیتابیس شرکت سونی کرد.اما آنچه که در میان این اطلاعات بسیار جالب به نظر می رسد ، تصاویر رندر شده از یک گوشی است که برخی عقیده دارند اکسپریا Z4 می باشد.هرچند که این تصاویر با آنچه تا امروز در مورد طراحی این گوشی شنیده ایم بسیار متفاوت است.

پس از جستجوهایی که کاربر کنجکاوی به نام @xperialeak در میان این اسناد انجام داد، رندری از یک گوشی در میان آن‌ها پیدا شد که نمایی از یک گوشی جدید اکسپریا را به نمایش می‌گذارد. زیاد طول نکشید که دیگر دوستداران سونی نیز به سمت اسناد لو رفته سرازیر شدند و رندرهای دیگری نیز از این سری منتشر کردند.

شایعات قبلی که روز گذشته منتشر شده بودند نشان می‌دادند که گوشی‌هوشمند Xperia Z4 از بدنه‌ای با جنس فلز ساخته خواهد شد و علاوه بر قرار گرفتن سنسور اثرانگشت در آن، دکمه‌ی پاور این گوشی نیز تغییراتی را به همراه خواهد داشت. تمامی این اطلاعات توسط ViziLeaks@ منتشر شده بودند ولی هیچ منبع معتبری از سوی آنها اعلام نشده بود، اما حالا که این عکس‌های رندر شده در فضای مجازی منتشر شده‌اند، می‌توانیم تمامی مواردی را که ViziLeaks@ اعلام کرده بود، مشاهده کنیم!

چیزی که ما در تصاویر منتشر شده می‌بینیم، محصولی با طراحی جدید و فوق‌العاده، بدنه‌ی فلزی، دکمه‌ی پاور متفاوت از محصولات قبلی و بزرگ به اندازه‌ای که بتوان در آن سنسور اثرانگشت را قرار داد، و البته ویژگی‌های دیگری دیده می‌شود که نوید تلفنی کاملا متفاوت از سونی را می‌دهد. اما یکی از مواردی که توجه ما را به خود جلب کرد، احتمالا، رابط کاربری جدید سونی می‌باشد که MONO/New UI نام دارد.

از تصاویر رندر شده کاملا مشخص است که سونی از طراحی محصولات قبلی و محیط آن خسته شده و قصد دارد تا به صورت اساسی این موارد را تغییر دهد! ولی به یاد داشته باشید که هنوز این تصاویر تایید نشده‌اند و نباید تنها به جمله‌ی “دیتابیس سونی” بسنده کرد.

با تمام این گفته‌ها باز هم نمی‌توان با قطعیت در مورد این تصاویر و انتساب آن‌ها به اکسپریا Z4 سخن گفت و باید صبر کرد دید در چند ماه آینده تصاویر بیشتری از پرچمدار بعدی سونی منتشر خواهد شد یا خیر. طبق شنیده‌ها، اکسپریا Z4 در ماه سپتامبر و در نمایشگاه IFA برلین به نمایش درخواهد آمد.

بنا به شایعات ، پرچمدار جدید سونی به یک صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با تراکم پیکسلی ۴۳۲ PPI مجهز شده است. اکسپریا Z4 سونی دارای پردازنده‌ی ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز می‌باشد. همچنین این اسمارت فون از یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰ استفاده خواهد‌ کرد. از دیگر مشخصه‌های این گوشی‌هوشمند می‌توان ۳ گیگابایت رَم و و ۳۲ گیگابایت فضای حافظه قابل گسترش (که ۲۳ گیگابایت آن در اختیار کاربر است) را نام برد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر لو رفته از اکسپریا Z4 سونی دعوت می کنیم :

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*