خبرویژه:موزیلا با همکاری ال جی وارد بازار موبایل می شود

 


موزیلا به خاطر محصولات نرم افزاری خود مخصوصا مرورگر وب فایرفاکس معروف است اما شایعات حاکی از آن است که موزیلا تمایل دارد تا وارد بازار تلفن های هوشمند شود و شواهد نشان می دهد که موزیلا، قرار است سیستم عامل خود با نام Boot2Geko را در MWC 2012 و به همراه تلفن ساخت ال جی معرفی کند.
Boot2Gecko بصورت کاملا متن باز (Open Source) ارائه خواهد شد. به این ترتیب تولید کنندگان ابزارهای هوشمند و کاربران،  کنترل کامل بر این سیستم عامل خواهند داشت. این سیستم عامل به همراه مرورگر و اپ استور موزیلا معرفی خواهد شد.
گزارشات حاکی از آن است که Boot2Gecko در ابتدای راه است و هنوز تعداد نرم افزارهای مبتنی بر آن بسیار کم هستند. اما موزیلا و ال جی با سرویس دهنده های مختلف مخابراتی قراردادهایی را برای عرضه گسترده ابزارهای مبتنی بر این سیستم عامل منعقد کرده اند.
تمام موارد ذکر شده در مورد Boot2Gecko هنوز توسط ال جی یا موزیلا تایید و یا تکذیب نشده اند اما به هر حال تا دو روز دیگر مشخص خواهد شد که آیا موزیلا که در حال حاضر با مایکروسافت، گوگل و اپل در بازار مرورگرها در حال رقابت است آیا قصد ورود به رقابت تازه با همین شرکت ها اما در زمینه تلفن های هوشمند و یا تبلت ها را دارد و یا خیر.
به نظر شما موزیلا می تواند در این بازار نیز موفق شود؟
منبع: UberGizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*