به گفته کارشناسان ، بازار کامپيوتر هاي روميزي تا سال 2018 به پايان خط خواهد رسيد

pc death

همگان از وضعیت تیره و تار بازار پی‌سی‌ها آگاه هستند. سال 2013 یکی از بدترین سال‌ها برای کامپیوترهای رومیزی بود، اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌گردد. براساس گزارشی که توسط IDC منتشر شده است، این سقوط همچنان ادامه داشته و در سال 2018 شاهد رسیدن به انتهای خط توسط این حوزه از بازار خواهیم بود.

براساس گزارشی که توسط IDC منتشر شده است، بازار پی‌سی در سال 2013‌ شاهد انقباضی 9.8 درصدی بوده است. این گزارش 0.3 ‌درصد از پیش‌بینی IDC که کاهش فروش کامپیوترهای رومیزی را 10.1 درصد عنوان کرده بود، کمتر است.

گزارش منتشر شده توسط IDC سایر اطلاعات ارائه شده در این مورد را تایید می‌کند. پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شد که حکایت از کاهش 10 درصدی عرضه‌ی پی‌سی‌ها در سال 2013 داشت. سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی کاهش فروش در بازار پی‌سی‌ها را برای دومین سال و هفتمین سه‌ماهه‌ی پیاپی به ثبت رسانده است.

کاربران به‌جای جایگزینی پی‌سی‌های قدیمی خود با نمونه‌های جدید، به سراغ تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها می‌روند. در بازار‌های در حال توسعه نیز که بیشترین آمار فروش پی‌سی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، در حال گذار به سمت تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها هستند.

در میان کاربران تجاری نیز جایگزینی پی‌سی‌های مجهز به ویندوز ایکس‌پی با کامپیوترهای مجهز به نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل مایکروسافت آغاز شده است، اما کاهش فروش کلی به حدی است که این جایگزینی نیز یارای جبران آن را ندارد. در جدول زیر پیش‌بینی IDC از سال‌های آتی را شاهد خواهیم بود.

منبع : businessinsider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*