مقایسه دو تبلت Dell Venue 10 7000 و Microsoft Surface 3 : قیمت یکسان ، مشتری متفاوت

کمپانی DELL به تازگی تبلت جدید خود با نام Venue 10 7000 را برای رقابت مستقیم با سرفیس 3 مایکروسافت معرفی کرده است.هر دوی این گجت ها می توانند به صورت همزمان نقش تبلت و لپ تاپ را برای کاربر خود بازی کنند و تقریبا قیمت یکسانی دارند ( شروع از 499 دلار ).اما بیایید ببینیم آیا مشتری این دو تبلت هم یکسان است ؟ در این دو محصول کدامیک نسبت به دیگری برتری دارد ؟در این مطلب میخواهیم تو تبلت Dell Venue 10 7000 و Microsoft Surface 3 را با هم مقایسه کنیم.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

صفحه نمایش

تبلت Venue 10 7000 از صفحه نمایشی کوچک تر از Surface 3 استفاده خواهد کرد، با این حال وضوح آن بسیار بیشتر است. صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی با وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل در مقابل صفحه نمایش ۱۰.۸ اینچی با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل. علاوه بر آن تبلت Dell از فناوری OLED بهره می برد، در حالی که محصول مایکروسافت از فناوری استاندارد LCD ها استفاده خواهد کرد.

Dell Venue 10 7000

Dell Venue 10 7000

سیستم عامل و نرم افزارها

دیگر تفاوت این دو محصول در سیستم عامل های نصب شده بر روی آن ها است. جایی که Venue 10 7000 با سیستم عامل اندروید ۵.۰ که سیستم عامل بسیاری از تبلت ها است و نرم افزارهای بسیار زیاد مخصوص به خود را دارد ممکن است بهتر از سیستم عامل ویندوز ۸.۱ نصب شده بر روی تبلت Surface 3 عمل کند، اما نباید از یاد برد سیستم عامل جدید مایکروسافت نیز در راه است و ممکن است ویندوز ۱۰ شرایط را تغییر دهد. با این حال بایستی خاطر نشان کرد هر دو محصول از نرم افزارهای مهمی پشتیبانی خواهند کرد که اکثر کاربران را از سیستم عامل مقابل بی نیاز خواهند کرد.

سخت افزار

در بخش سخت افزاری ممکن است کفه ترازو به سمت Surface 3 مایکروسافت سنگین تر باشد زیرا این محصول از چیپ ست های جدید اینتل موسوم به Cherry Trail استفاده خواهد کرد درحالی که تبلت Dell از چیپ ست های قدیمی تر اینتل به نام Moorefield بهره خواهد برد. چیپ ست های جدید تر از ساختار جدید و پردازنده های گرافیکی جدید تر بهره می برند. البته از آنجایی که سیستم عامل ویندوز به قدرت سخت افزاری بیشتری نیاز دارد در نهایت ممکن است قدرت و عملکرد پردازشی هر دو محصول برابر باشند با این تفاوت که تبلت مایکروسافت بدون شک از برتری های بیشتری در زمینه پردازش گرافیکی برخوردار خواهد بود.

Microsoft Surface 3

Microsoft Surface 3

حافظه داخلی

تبلت Venue 10 7000 از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد در حالی که Surface 3 از دو برابر حجم بیشتر برخوردار خواهد بود. با این حال هر دو محصول نیز از کارت های حافظه خارجی پشتیبانی خواهند کرد، البته حافظه ۶۴ گیگابایتی Surface 3 ممکن است تا مدتی کاربران را از خرید آن ها بی نیاز کند.

اندازه و وزن

تبلت شرکت Dell با تنها ۶.۲ میلیمتر ضخامت بسیار نازک تر از تبلت رقیب با ۸.۷ میلیمتر ضخامت است. علاوه بر آن وزن آن نیز تنها ۵۹۸ گرم خواهد بود که در مقابل تبلت ۶۲۲ گرمی مایکروسافت سبک تر است.

    Dell Venue 10 7000

Dell Venue 10 7000

درگاه های ارتباطی

ضخامت کمتر تبلت Dell به آن اجازه استفاده از درگاه HDMI کامل، USB 3.0 و یا سایر درگاه های اتصال به صفحه نمایش خارجی را نداده است و تنها از یک درگاه USB 2.0 و ورودی هدفون بهره خواهد برد. با این حال این تبلت از فناوری اختصاصی اینتل به نام WiDi برای اتصال بی سیم به صفحه نمایش های خارجی به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد. از سوی دیگر تبلت Surface 3 مایکروسافت درگاه های بسیار مناسبی ارائه می دهد که عبارتند از USB 3.0، mini-DisplayPor و micro-USB 2.0.

دوربین

تبلت Venue 10 7000 از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد که از فناوری ۳D RealSense پشتیبانی می کند.این فناوری در بررسی عمق تصویر بسیار کارآمد خواهد بود و مکالمات تصویر را نیز بهبود خواهد بخشید. دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی نیز دیگر ویژگی تبلت Dell در این زمینه است. از سوی دیگر Surface 3 از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی بدون قابلیت ۳D RealSense و دوربین جلوی ۳.۵ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

باتری و دیگر ویژگی ها

مدت زمان شارژدهی هر دو در حالت تماشای فیلم، محصول ۱۰ ساعت خواهد بود. علاوه بر آن هر دو آن ها نیز از Wi-Fi 802.11 ac و بلوتوث ۴.۰ پشتیبانی خواهند کرد و با اتصال صفحه کلید به لپ تاپ تبدیل خواهند شد.

Surface 3

Surface 3

نتیجه گیری

تبلت Dell از ضخامت باریک تر، صفحه نمایش با کیفیت OLED و فناوری سه بعدی اینتل بهره می برد با این حال در ارائه تجربه ای همانند لپ تاپ ها در مقابل Surface 3 ناکام است. لازم به ذکر است مهم ترین ویژگی تبلت مایکروسافت ارائه نسخه کامل سیستم عامل ویندوز ۸.۱ است که به زودی نیز به ویندوز ۱۰ مهاجرت خواهد کرد. با این حال چنان چه به دنبال خرید تبلتی با کیفیت هستید و استفاده از آن به عنوان لپ تاپ در رده دوم قرار دارد، Venue 10 7000 بدون شک برتر از Surface 3 خواهد بود.

منبع : pcworld

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. پس چطور میان اندروید رو با ios مقایسه میکنن دوست عزیز باید محصولات رو با هم مقایسه کنن تا کمپانی ها بیان محصولاتی بسازن که قابل قیاس نباشه پس نتیجه میگیریم باید مقایسه کنن اگه اپل گوشی تولید نکنه سامسونگ مجبور نمیشه برای شکست دادن محصولش از اخرین تجهیزاتش روی گوشی اش استفاده کنه که میبینیم هر ساله رقابت تنگا تنگ میشه و اپل تاچ ایدی میزنه سامسونگ صفحه خمیده

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    مقایسه تبلت ها به وضوح بصورت جانب دارانه نوشته شده که از سایت با ارزشی مثل گجت نیوز اصلا انتظار نمی رفت
    ممنون از زحماتتون

  3. با عرض معذرت، مقایسه دو تبلت باسیستم عاملهای مختلف مقایسه صحیحی
    نیست.