6 ويژگي که مي توانست گلکسي اس 5 را به يک اسمارت فون ايده آل تبديل کند

galaxy s5

حالا که سامسونگ سردم دار جدید خود را معرفی کرده است، زمان آن رسیده که بپرسیم آیا گلکسی اس ۵ می توانست از این بهتر باشد؟ با توجه به رای گیری های معتبرترین وبلاگ ها، اینطور به نظر می رسد که اکثریت کاربران از گلکسی اس ۵ راضی نیستند و تمایلی به خرید آن ندارند. به هر حال این بازخورد زیاد هم دور از انتظار نبود چون سامسونگ خیلی از انتظارات کاربران را فراهم نکرد. کاربران تصور می کردند گلکسی اس ۵ از پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۵ نیرو خواهد گرفت و صفحه نمایش Quad HD خواهد داشت که البته هیچ کدام به حقیقت نپیوست، ضمن اینکه طراحی قالب این دیوایس هم به شکلی بود که خیلی ها آن را مورد تمسخر قرار دادند.

با این حال برخی موارد بود که سامسونگ می توانست به وسیله آنها شرایط بهتری برای گلکسی اس ۵ فراهم کند و موفقیت سردم دار جدید خود را تضمین کند. در ادامه ۵ مورد از آنها ذکر شده اند:

۱- باریک تر و جمع و جورتر:

galaxy s5

این روزها اسمارت فون ها در حال بزرگ تر و بزرگ تر شدن هستند و اس ۵ هم از این قائده مستثنا نبوده. گلکسی اس ۵ در مقایسه با گلکسی اس ۴ تا حد واضحی بلندتر و کمی هم عریض تر است ولی این اندازه به نظر زیادی بزرگ است.

۲- تثبیت کننده تصویر نوری برای دوربین:

galaxy s5

از وقتی لومیا ۹۲۰ دوربین اسمارت فون ها را با فناوری تثبیت کننده تصویر نوری آشنا کرد، همه ما شاهد بهبود فوق العاده عکس ها و ویدیو ها بوده ایم. ال جی و HTC تا به حال از این فناوری در محصولات خود استفاده کرده اند و حالا که زمان انحصار حقوق این شیوه استفاده از فناوری OIS برای نوکیا سپری شده است سامسونگ می توانست از OIS در دوربین گلکسی اس ۵ بهره ببرد که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

۳- اسپیکرهای استریو:

galaxy s5

همانطور که دیدیم HTC One با اسپیکرهای استریو و دوگانه اش در جلوی دیوایس و پخش با کیفیت صدا، انقلابی در سیستم پخش صدای اسمارت فون ها ایجاد کرد. گلکسی اس ۵ از نظر صدا نسبت به مدل های گذشته سری گلکسی اس بهتر است ولی هنوز در حد دیوایسی همچون HTC One نیست.

۴- رم ۳ گیگابایتی:

galaxy s5

گلکسی نوت ۳ رم ۳ گیگابایتی داشت ولی اینکه دیدیم گلکسی اس ۵ رم ۲ گیگابایتی دارد خیلی تعجب برانگیز بود. رم بیشتر در مولتی تسکینگ خیلی به درد می خورد ولی سامسونگ ( به هر دلیلی! ) گلکسی اس ۵ را با رم ۲ گیگابایتی معرفی کرد.

۵- اسکنر انگشت بدون نیاز به سوییپ کردن انگشت:

galaxy s5

الان چند ماهی می شود که کاربران از اسکنر اثر انگشت آیفون ۵S استفاده می کنند و با اینکه نمی توان گفت در ۱۰۰ درصد مواقع به درستی کار می کند اما دیگر اکثر کاربران به آن عادت کرده اند. استفاده از آن خیلی ساده است، فقط دکمه هوم دیوایس را لمس کنید تا آیدیوایس به شکلی کاملا امن برای شما آنلاک شود. در عوض در گلکسی اس ۵ باید انگشت خود را روی دکمه هوم دیوایس به جهتی خاص سوییپ کنید ( انگشت خود را روی دکمه هوم بکشید ). سامسونگ می توانست مثل اپل اسکنر را طوری طراحی کند که فقط به یک لمس احتیاج داشته باشد تا کاربران هم راحت تر از آن استفاده کنند که البته در این مورد هم سامسونگ به دلایل نامعلومی راه سخت تر را رفته.البته شایعه وجود ویژگی سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش در گلکسی اس 5 هم که مدت ها بر سر زبان ها بود که به حقیقت تبدیل نشد و شاید اگر این ویژگی در گلکسی اس 5 وجود داشت می توانست یک برتری نسبی نسبت به سنسور آیفون 5S اپل داشته داشته باشد.

6- بدنه فلزی :

galaxy s5

شاید یکی از مهمترین انتظارات کاربران از سامسونگ استفاده از بدنه فلزی در گلکسی اس ۵ بود که ماه ها در مورد آن شایعات بسیاری منتشر گردید.اما متاسفانه بازهم سامسونگ در آخرین پرچم دار خود از بدنه پلاستیکی استفاده کرد.

نظر شما چیست؟ آیا گلکسی اس ۵ را بدون این امکانات هم یک اسمارت فون موفق می دانید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*