احتمال وجود حيات در 4 سياره از ميان 715 سياره جديد کشف شده توسط تلسکوپ فضايي کپلر

بررسی جدیدترین داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر متعلق به ناسا٬ وجود ۷۱۵ سیاره‌‌ی فراخورشیدی را تأیید می‌کند که از میان آن‌ها ۴ سیاره‌ در منطقه‌ی سکونت‌پذیر قرار دارند. به نظر می‌آید این چهار سیاره حدود ۲/۵ برابر زمین‌اند و در منطقه‌ای نسبت به خورشید قرار دارند که امکان میزبانی از آب برای آن‌ها فراهم است. با کشف این سیارات جدید٬ شمار سیارات فراخورشیدی به ۱۷۰۰ عدد رسید.

با پیشرفت فناوری و بهبود دقت ابزارهای رصدی٬ جست‌وجوی سیارات فراخورشیدی در دهه‌ی اخیر به یکی از موضوعات داغ و جدی دنیای نجوم تبدیل شده است. فضاپیمای کپلر که در سال ۲۰۰۹ برای شکار این سیارات به سوی فضا پرتاب شده است تا کنون بیش از ۳۶۰۱ نامزد سیاره‌ی فراخورشیدی معرفی کرده است که در صف انتظار برای بررسی نهایی قرار دارند. این فضاپیما در سال ۲۰۱۲ در سیستم نشانه‌گیری خود دچار مشکل شد و دانشمندان نتوانستند این مشکل را برطرف کنند. بنابراین در ۱۵ آگوست ۲۰۱۳ ناسا اعلام کرد که تلسکوپ کپلر دیگر نمی‌تواند از روش رصد گذر سیاره‌ای٬ سیارات فراخورشیدی را کشف کند. با این حال حجم داده‌هایی که این تلسکوپ فضایی در طول ۴ سال برای زمین ارسال کرده آن‌چنان زیاد است که برای مدت نسبتاً طولانی دانشمندان را به بررسی آن‌ها مشغول خواهد کرد.

نتایجی که ناسا اخیراً طی کنفرانسی از داده‌های کپلر ارایه داد٬ تعداد سیارات تأیید شده‌ی کپلر را از ۲۴۶ سیاره به ۹۶۱ سیاره افزایش داد که مجموع این تعداد سیاره٬ با دیگر سیارات تأیید شده با تلسکوپ‌های دیگر٬ به رقم نزدیک به ۱۷۰۰ خواهد رسید.

به‌زودی دو مقاله‌ی علمی از نتایج این داده‌ها در شماره‌ی آینده‌ی «مجله‌ی اخترفیزیک» منتشر خواهد شد.

منبع : space

 


Population of Known Alien Planets Nearly Doubles as NASA Discovers 715 New Worlds

NASA's Kepler space telescope has discovered more than 700 new exoplanets, nearly doubling the current number of confirmed alien worlds.

The 715 newfound planets, which scientists announced today (Feb. 26), boost the total alien-world tally to between 1,500 and 1,800, depending on which of the five main extrasolar planet discovery catalogs is used. The Kepler mission is responsible for more than half of these finds, hauling in 961 exoplanets to date, with thousands more candidates awaiting confirmation by follow-up investigations.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*