نسخه جدید Apple Tv از رزولوشن 4K پشتیبانی نخواهد کرد

حدود دو هفته پیش بود که وب سایت Buzfeed اطلاعاتی از نسل جدید Apple TV را منتشر کرد.امروز این وب سایت خبر داده که اپل محتوای کافی با کیفیت 4K را برای نمایش در اختیار ندارد و به همین دلیل Apple TV جدید از رزولوشن 4K پیشتیبانی نخواهد کرد.Buzfeed در گزارش خود می گوید : پشتیبانی از 4K بسیار عالی است، ولی این تکنولوژی در ابتدای راه خود قرار دارد. فعال کردن ویژگی پشتیبانی از قابلهای تصویری 4K می‌تواند مزیت بسیار خوبی برای بزرگترین بروزرسانی تلویزیون اپل پس از سه سال به حساب بیاید، بخصوص با توجه به گزارشاتی که در خصوص قابلیت چیپ‌های A8 درون نسل ششم آیفون در نمایش این فایلها شنیده می‌شود، اما در حال حاضر این ویژگی چندان ضروری بنظر نمی‌رسد. از طرفی دیگر نیز بسیاری از کاربران تلویزیون اپل در خود آمریکا نیز اینترنت با سرعت کافی را برای نمایش فایلهای 4K ندارند.

جدا از سرویسها و نرم افزارهای جدیدی که در نسل آینده تلویزیون اپل وجود خواهد داشت، در صورت توافق این شرکت با شبکه‌هایی همچون ABC، Fox و دیزنی بسته‌ای از شبکه‌های نام برده شده نیز در آن وجود خواهد داشت که ماهیانه 25 تا 40 دلار بابت اشتراک هزینه خواهند داشت. گفته می‌شود که اپل قصد دارد که این سرویس را در مراسم WWDC امسال در ماه ژوئن معرفی کرده و در ماه سپتامبر نیز آن را عرضه کند.

ناگفته نماند که سرویسهایی همچون نت فلیکس و آمازون یک سالی است که پشتیبانی از 4K را اضافه کرده‌اند ولی هنوز محتوای آنچنانی برای نمایش ندارند و درحال حاضر نمایش برنامه‌های گوناگون با کیفیت 1080P رایج ترین گزینه برای این سرویس‌ها محسوب می‌شود.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*