شاخ به شاخ! گلکسی اس ۶ در برابر آیفون ۶ (قسمت دوم:مقایسه ی بنچمارک ها)

در قسمت اول شاخ به شاخ، مشخصات دو غول گوشی های بازار و البته دو رقیب سرسخت، یعنی گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ را بررسی کردیم. اما همیشه برتری روی کاغذ، دلیل بر برتری عملکرد نیست. پس ما باید این گوشی ها را مورد آزمون قرار داده و در عمل، برتری یک گوشی را نسبت به دیگری تعیین کنیم، اما نیازی نیست شما به خود زحمت آزمایش دهید، موسسات معتبری وجود دارند که این کار را با استاندارهای لازم انجام داده و نتایج خود را به صورت نمودارهای گرافیکی منتشر می کنند. به این آزمون های عملکرد، بنچمارک گفته می شود.

در این قسمت، بنچمارک های مختلفی را که نشانگر توانایی گوشی در بخش های مختلف است، ارائه و بررسی خواهیم کرد. این بنچمارک ها به طور کلی شامل: تست پردازنده، تست گرافیک، تست باتری خواهد بود.

باز هم مانند قسمت قبل، کلیه ی نمودارها و گراف ها را برای راحتی بیشتر شما گجت نیوزی های عزیز، راست چین و فارسی کرده ام. با گجت نیوز همراه باشید…

تست پردازنده

در این بخش، قدرت پردازش دو اسمارت فون سنجیده می شود. در واقع این مقایسه با سه نوع داده انجام می شود. عملکرد تک هسته ای، چند هسته ای و عملکرد سوییچ از تک هسته ای به چند هسته ای. توجه کنید که آیفون ۶، حداکثر از ۲ هسته بهره می برد، در حالیکه حداکثر ظرفیت چند هسته ای گلکسی اس ۶، هشت هسته است.

bench

Galaxy-Scaling

تست گرافیک

در این بخش، قدرت گرافیکی دو اسمارت فون سنجیده می شود. در یک بخش نرخ فریم یا همان تعداد فریم ها در هر ثانیه بررسی می شود. برای مثال در تست منهتن، تعداد فریم ها در مدت ۶۲ ثانیه سنجیده می شود. بنچمارک های استفاده شده در این قسمت، GFX bench و ۳D mark هستند.

GFXBench

3d-mark

باتری

در این بخش، ظرفیت باتری مورد بررسی قرار گرفته است.

battery

منابع: extremetech و ubergizmo

حال پس از بررسی مشخصات و بنچمارک ها، به نظر شما کدام اسمارت فون برتر است؟ 

دوست دارید چه مقایسه های دیگری را به این سبک انجام دهیم؟ کدام اسمارت فون ها، لپ تاپ ها، بازی ها و …

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی، فوتبال و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است. ( لینکدایناینستاگرام )