اپل : iOS آسیب پذیر نیست تمام آنتی ویروس ها را از اپل استور حذف میکنیم !

ظاهرا اپل بسیار به امنیت پلتفرم موبایل خود ، iOS اعتماد دارد.این کمپانی به تازگی اعلام کرده که تمام اپلیکیشن های آنتی ویروس را از اپل استور حذف خواهد کرد.به عقیده اپل ، وجود چنین برنامه هایی ین پیام را به کاربران می‌دهد که سیستم عامل iOS آسیپ پذیر است.

aappاین خبر زمانی منتشر شد که شرکت Intego توسعه دهنده‌ی برنامه‌ی VirusBarrier، اعلام نمود که برنامه‌اش از فروشگاه اپل حذف شده است. شرکت امنیتی Intego  متخصص در ارائه نرم افزارهای امنیتی برای سیستم عامل مکینتاش است و طبق ادعای شرکت سازنده نرم افزار VirusBarrier iOS قادر به اسکن دستگاه‌های iOS از بد افزارها و تروجان‌ها است.

منطقه عملیاتی این برنامه اسکن انواع ایمیل ها و اسناد پیوست شده به آنان و هرگونه فایل ورودی به رایانه خواهد بود و به عبارتی از ورود فایل‌های آلوده از سایر سیستم عامل ها بهiOS جلوگیری خواهد کرد.

اپل اعتقاد دارد که محیط iOS  کاملا امن است و این امنیت تنها در صورتی به خطر می‌افتد که دستگاه خود را جیلبریک کنید. زیرا امکان نصب برنامه و فایل‌های تائید نشده در فروشگاه اپل از طریق سیدیا وجود دارد. خوب به واقع این موضوع صحت دارد زیرا تاکنون هیچ گزارشی وجود نداشته که نشان دهد دیوایس های جیلبریک نشده‌ نیز مورد حمله‌ی نرم افزار های مخرب قرار گرفته است.

منبع : phonearena