آخرین مطالب
0
امروز

وايبر فروخته شد : يک فروشگاه اينترنتي ژاپني اپليکيشن وايبر را به قيمت 900 ميليون دلار خريد

viber

کمپانی Rakuten در واقع چیزی شبیه به آمازون اما برای بازار ژاپن است. این کمپانی امروز تایید کرد که وایبر، سرویس رقیب اسکایپ را با پرداخت ۹۰۰ میلیون‌ دلار به تصاحب خود درآورده است.

وایبر یک نرم‌افزار پیغام‌رسان و گفتگوی صوتی و تصویری مبتنی بر اینترنت است که در واقع مهم‌ترین رقیب اسکایپ مایکروسافت به شمار می‌رود. مایکروسافت برای تصرف اسکایپ ۸.۵ میلیارد دلار هزینه کرد و حالا وایبر با قیمت به مراتب پایین‌تری به دست یک کمپانی ژاپنی افتاده است.

وایبر یکی از اولین سرویس‌های نرم‌افزاری مبتنی بر 3G VOIP دنیا است که اولین بار برای آیفون عرضه شد و پس از کسب محبوبیت به مرور برای پلتفرم‌های دیگر موبایل و حتی کامپیوترهای ویندوزی و مک ارایه گردید.

وایبر در حال حاضر بزرگ‌ترین رقیب اسکایپ نیز به شمار می‌رود و ۳۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، خرده فروشی Rakuten در تلاش است تا از طریق وایبر بازار خود را به کشورهای دیگر جهان گسترش دهد. مدیرعامل Rakuten تصاحب وایبر را تایید نموده و گفته است: «وایبر نفوذ ما را در بازارهای جهانی بیشتر خواهد کرد و امکان ارایه محتوای دیجیتال به کاربران بیشتری را فراهم می‌کند.»

منبع : engadget

 

Skype rival Viber purchased by Japanese e-commerce giant for $900 million

Japan's answer to Amazon, Rakuten, has just got into the mobile communications business by purchasing internet calling app-maker Viber for $900 million. Viber was one of the first to introduce 3G VoIP on the iPhone, and now lets you call any land-line or mobile phone, send messages and even push-to-talk. The app is available on all major mobile and desktop platforms, and is one of Skype's biggest rivals with over 300 million users worldwide. According to the WSJ, Viber's global userbase helped draw Rakuten, which is trying to expand its business interests beyond Japan's shores. It also recently purchased a huge stake in Pinterest and bought e-reader maker Kobo. Rakuten's CEO confirmed that Viber "perfectly compliments" its goals and said the acquisition "will enable it to penetrate new markets with multiple digital content offerings."

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*