آخرین مطالب
9
امروز
lg

رازهای پنهان لوگوی شرکت ها

لوگو یا آرم یک نماد برای بیان کردن عبارتی خاص یا القا نمودن یک مفهوم است. آرم ها چیزی شبیه امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است، می باشد. آرم ها در هر جایی که حضور آن موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشاندهنده رد برجای مانده از او در آنجا است.اکثر لوگوهای مربوط به شرکت های بزرگ جهان, علاوه بر ظاهری زیبا دارای پیام خاصی در درون خودشان هستند که فهمیدن بعضی آسان و بعضی دیگر هم نیاز به آگاهی بیشتری دارد. در اینجا می خواهیم معروف ترین آنها را به شما نشان داده و راز درونشان را برایتان فاش نماییم.

سه دایره در درون لوگوی تویوتا نشان دهنده ی سه مرکز حیاتی برای این شرکت است. مشتری, تولید و چرخه ی پیشرفت تکنولوژی

3b557ddd-08d9-44bb-9430-0572be71ee55

البته با نگاهی دقیق تر به این لوگو می توان اسم شرکت را به طور کامل در درون این لوگو مشاهده کرد

0a49e666-6922-4afc-9ccf-906c75e8c8c1

divider

لوگوی این شرکت و حتی حالت شکلات هایش کاملا به کوه شبیه هستند و این از کوههای سوییس الهام گرفته شده که بنیان اصلی این شرکت در آنحا بوده است

2dd64539-5fd5-4734-aae3-a1acdc53ef24

divider

در لوگوی شرکت goodwill می توان حرف g را به راحتی دید که به صورتی خندان تشبیه شده است

0f47db40-9f1a-4cbf-9b56-81b26e851815

divider

یا دیدن این لوگو هم شاید فکر کنید که اولین حرف از دو کلمه ی باسکین و رابینز در کنار هم قرار گرفته اند و لوگو را ساخته اند ولی اینگونه نیست. اگر به بخشی که صورتی شده دقت کنید عدد ۳۱ را در درون لوگو خواهید دید که به ۳۱ طعم مختلف در محصولات شرکت اشاره دارد

3f2a3c66-bb94-4bdc-a83f-903328c3cb19

dividerدر نگاه اول شما کلمه ی وایو را می بینید ولی اگر کمی با دقت بیشتری نگاه کنید با دو نماد دوتایی آنالوگ و دیجیتال روبرو خواهید شد

92807643-3f29-481d-a24b-229ac9628f50divider

در یک نگاه سطحی به لوگوی شرکت آمازون می توانیم حالتی از یک لبخند را بر روی لوگو مشاهده کنیم و این یعنی آمازون لبخند رضایت را بر چهره ی مشتریانش می نشاند و با نگاهی عمیق تر فلشی را می بینیم که از حرف A آغاز شده و تا Z کشیده شده است و این یعنی هرچیزی را که بخواهید می توانید در آمازون پیدا کنید

1efcf78d-db0f-4317-828d-192fb29e854fdivider

شاید به طور ۱۰۰ % نتوانیم لوگوی ال جی را به شخصیت پک من شبیه بدانیم ولی مطمئنا شکلک خندانی را به ما نشان می دهد که نشانگر شعار همیشگی ال جی ( Life’s Good ) می باشد.

01dd2cf5-acdc-4f66-a6f4-1130ba55bb04

divider

لوگوی زیر مربوط به شرکت هشتاد بیست است و در لوگوی آن هم به زبان صفر و یک نوشته شده هشتاد بیست. به این شکل که در ردیف اول داریم ۱۰۱۰۰۰۰ به معنی هشتاد و در ردیف دوم ۰۰۱۰۱۰۰ به معنی بیست. در این زبان هر نقطه ی پر به معنی یک و هر نقطه ی خالی صفر محسوب می شود

9fe59ef1-3b14-4c9e-ae3e-969a4deef974

divider

چهار دایره ی صاف و ساده…درست است؟ در حقیقت این چهار دایره نشان از ائتلاف و یکی شدن چهار شرکت بزرگ خودروسازی به نام های DKW, HORCH,WANDERER و Audi دارد

f54f3f21-ce42-4427-8924-66ebf59b3cad

divider

در این لوگو ۲ تصویر وجود دارد که هرکس ممکن است در اولین نگاه یکی از آنها را ببیند و تقریبا به یک اندازه قابل رویت هستند. یک تصویر بیانگر نقشه ی آفریقاست و بعدی مادر و فرزندی را در حال نگاه کردن به هم نشان می دهد

017b35e9-a2e2-446e-a4c2-e8dc70e007cf

divider

در سال ۲۰۰۸ شرکت پپسی حدود ۱ میلیون دلار به شرکت آرنل پرداخت تا لوگوی جدیدی را برای پپسی طراحی کند و جایگزین لوگوی قدیمی ( لوگوی سمت چپ ) شود. لوگوی جدید ( سمت راست ) شباهت زیادی به لوگوی قدیمی دارد و در آن از کد داوینچی و فنگ شویی و یین و یانگ الهام گرفته شده است که به تعادل در طبیعت اشاره دارد.

6441d555-b415-41ef-b40f-6399b037ad74

divider

این لوگو حرف e را به عنوان اولین حرف اسم شرکت نشان می دهد و در درون آن هم می توان خرطوم فیلی را دید که به اسم شرکت تشبیه شده است

78ee4eff-cf00-43cf-843f-a3dc399dd823

divider

با دقت به حرف O در لوگوی زیر توجه کنید. چیز خاصی می بینید؟ اگر متوجه نشدید, نگران نباشید چون اکثر آدم ها مثل شما نمی توانند نکته ی پنهان در این لوگو را پیدا کنند. البته شاید طراح هم از اول قصد ایجاد چنین رمز پنهانی در لوگو را نداشت ولی حالا دیگر مسئولان شرکت آن را تایید می کنند.

93ec1a8e-5547-4eaa-b3e1-86e6df5a4e5e

در تصویر زیر حرف O را با بزرگنمایی می بینیم که پرچم دانمارک را نشان می دهد. کشوری که شادترین کشور در جهان شناخته می شود و شرکت کوکاکولا هم در فرودگاه این کشور نمایندگی بزرگی ایجاد کرده و به مسافران این لوگو و پرچم را هدیه می دهد

987

divider

لوگوی زیر مربوط به شرکتی است که در زمینه ی تولید چیپس و پفک فعالیت می کند و در وسط لوگوی آن و مابین دو حرف T , دو دوست را می بینیم که چیپس را با هم تقسیم کرده اند

300e6c18-b6ec-4da0-9223-173537633e97

divider

لوگوی میتسوبیشی به شکل عمیقی از تاریخچه ی ژاپن الهام گرفته است. این لوگو از ترکیب گیاهی با سه برگ و الماس های سه گانه تشکیل شده است و کلمه ی میتسوبیشی هم به معنای سه لوزی می باشد

3305065e-dc52-492a-b76f-bc4f8292ce3e

divider

اگر به یقه ی قهوه ای رنگ لباس وندی توجه کنید کلمه ی MOM به معنی مادر را می بینید. با این کار می خواهند هر زمانی که به دست پخت مادرتان فکر می کنید به طور ناخواسته به وندی هم فکر کنید

a471f39d-132e-419e-8f42-b357f97d7793

divider

لوگوی زیر مربوط به شرکت تلویزیونی NBC می باشد که مطمئنا همه ی ما با سریال های مشهورش آشنایی داریم ولی آیا تابحال فکر کرده اید چرا از همچین لوگوی رنگارنگی استفاده کرده است؟ در دهه ی ۵۰ میلادی بسیاری از مردم همچنان از تلویزیون های سیاه و سفید استفاده می کردند و شرکت NBC لوگویی به شکل زیر ساخت تا مردم تفاوت تلویزیون های رنگی و سیاه و سفید را بهتر درک کنند و به سمت تلویزیون های جدیدتر کشیده شوند

ef3db081-0263-4a12-9f76-d330824fdebf

منبع : diply via 1pezeshk

۱۳ دیدگاه

  1. لوگوی NBC یک طاووسه و اونم دم رنگیشه

    (0)
  2. آرم سبد کالا چی هست؟؟؟!!! :Sad-Lonely:

    (1)
  3. عاشق لوگوی آمازون شدم عالی بود.ممنون

    (0)
  4. سلام دقت کردین لوگو پارس خودرو شبیه میتسوبیشیه

    (-1)
  5. زمزم و یادتون رفت لوگوش فاجعست :))))))))))

    (5)
  6. واقعا از سایت بینظیرتون ممنونم…

    (4)
  7. لوگوی ال جی فک کنم یه صورته که یه چشم سالم دست راستیه دسته چپیه چشمک زده مثه خط شده

    (1)
  8. توضیحات راجع به لوگو LG اشتباه بود
    درواقع در لوگو LG دو کلمه L (به نشانه دماغ) و G (به نشانه کله و چشمی که چشمک زده) که دو کلمه LG مخفف کلمه های Life’s Good هست. و این دو حرف در لوگو گنجانده شده…

    (0)

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>