10 ویژگی گلکسی اس 6 که HTC One M9 از آن محروم است

بدون شک ، کلکسی اس 6 سامسونگ و One M9 شرکت اچ تی سی را می توان به عنوان مهنترین گوشی های معرفی شده در کنگره جهانی موبایل 2015 معرفی نمود.سامسونگ با دو پرچم دار قدرتمند و متفاوت ظاهر شد و اچ تی سی نیز پرچم دار 2015 خود را با همان زبان طراحی One m8 اما با بهبود هایی در مشخصات فنی ارائه نمود.در این مطلب 10 ویژگی گلکسی اس 6 سامسونگ را که HTC One M9 از آن محروم است به شما معرفی می کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

ضخمات کمتر

galaxy-s6-vs-one-m9-1

M9 با ضخامت ۹.۶۱ میلی متر ساخته شده است این در حالیست که گلکسی اس ۶ تنها ۶.۸ میلی متر ضخامت دارد و این ضخامت ۳ میلی متری بیشتر وقتی محسوس می شود که شما هر دو گوشی را در دست بگیرید و از خوش دستی گلکسی اس ۶ بیشتر لذت ببرید.

صفحه نمایش QHD

galaxy-s6-vs-one-m9-2

سامسونگ با عرضه گلکسی اس ۶ مجهز به صفحه نمایش QHD آن هم با بالاترین تراکم پیکسلی در بین تمام گوشی های دنیا به نوعی رکورد دار صفحه نمایش با بالاترین میزان تراکم پیکسلی است. این در حالی است که شرکت اچ.تی.سی پرچمدار جدید خود را به صفحه نمایش FHD مجهز ساخته است.

صفحه نمایش بزرگتر ، ارتفاع کمتر

galaxy-s6-vs-one-m9-3

اسپیکرهای BoomSound یک مزیت برای One M9 به شمار می روند اما وقتی این اسپیکرهای دوگانه در بالا و پایین گوشی باعث شوند این گوشی در مقابل ارتفاع بیشتر صفحه نمایش کوچکتری نسبت به گلکسی اس ۶ داشته باشد مسئله دار می شوند. باید گفت سامسونگ گلکسی اس ۶ با ارتفاع کمتر نسبت به M9 صفحه نمایش ۰.۱ اینچ بزرگتری را برای نمایش تصاویر دارد.

نسبت های مهندسی تر  تصویر با توجه به ابعاد

galaxy-s6-vs-one-m9-4

این مورد کمی تخصصی است اما باید بگوییم نسبت اندازه تصاویر با توجه به ابعاد گوشی در سامسونگ اس ۶ از توازن بهتر و بیشتری بهرمند می باشند.

دوربین با گشادگی لنز بیشتر

galaxy-s6-vs-one-m9-5

سامسونگ گلکسی اس ۶ از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اصلی بهرمند است این در حالی است که M9 مجهز به یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی است اما قضیه در جایی متفاوت می شود که دوربین اس ۶ دارای گشادگی f/1.9 است و ام ۹ از گشادگی f/2.2 بهرمند است که با توجه به تصویر بالا سامسونگ ممکن است بهتر عمل کند.

دوربین با قابلیت فوکوس خودکار سریعتر

galaxy-s6-vs-one-m9-6

دوربین سامسونگ گلکسی اس ۶ قادر است با فوکوس خودکار سریعتر از اشیاء متحرک تصاویر واضح و بهتری تهیه می کند. این ویژگی برای اولین بار در بین گوشی های سامسونگ در اس ۶ استفاده شده است.

دوربین مجهز به حسگر OIS

galaxy-s6-vs-one-m9-7

سامسونگ در دوربین خود از حسگر لرزش گیر اپتیکال استفاده کرده است که در دوربین HTC One M9 دیده نمی شود و این حسگر نیز در نوع خود برای تهیه تصاویر بهتر و واضح تر مخصوصا در هنگام حرکت و … عملکرد بهتری از خود ارائه می دهد.

دوربین جلو قوی تر

galaxy-s6-vs-one-m9-8

سامسونگ در دوربین جلو خود از یک دوربین با سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است در حالی که این عدد در وان ام ۹ عدد ۴ می باشد. البته گفتنی است که دوربین جلو HTC One M9 از نوع اولتراپیکسل است و شاید نتوان این مورد را برتری در نظر گرفت.

چیپست سریعتر

galaxy-s6-vs-one-m9-9

هر دو گوشی از یک پردازنده هشت هسته ای با معماری ۶۴ بیتی استفاده می کنند اما در این مقایسه چیپست سامسونگ اگزینوس ۷۴2۰ در برابر کوالکام اسنپدراگون ۸۱۰ قرار می گیرد که بر اساس بنچمارکهای انجام شده پردازنده اگزینوس ۷۴۲۰ بدون شک قدرتمندتر از اسنپدراگون ۸۱۰ ظاهر شده است.

حسگر اثر انگشت

galaxy-s6-vs-one-m9-10

سامسونگ برای دومین سال پیاپی از حسگر اثر انگشت در دکمه Home پرچم دار خود استفاده کرده است در حالی که تنها تلاش HTC برای عرضه گوشی با حسگر اثر انگشت در HTC One Max خلاصه می شود و پرچمداران این برند هنوز به حسگر اثر انگشت مجهز نشده اند.

منبع : phonearena