نگاهی به نمایشگاه خودور ژنو 2015 + گالری تصاویر

نمایشگاه خودرو ژنو یکی از بزرگترین نمایشگاه های سالانه خودرو در جهان است که همه ساله در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار می گردد.بزرگ‌ترین نمایشگاه اروپایی خودرو از پنجم تا پانزدهم ماه مارس سال ۲۰۱۵ پذیرای علاقمندان به صنعت خودرو است. در این نمایشگاه در کنار خودرو، فناوری‌های پیشرفته در این عرصه نیز به نمایش در می‌آیند.

در نمایشگاه امسال اتومبیل ژنو، معتبرترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان، تازه ترین طرح هایشان را به معرض نمایش گذاشته اند.طرح هایی نظیر ۴۴۸ جی تی بی، که به ادعای شرکت سازنده آن، فراری، قادر خواهد بود در مدت زمان ۸.۳ ثانیه سرعتش را از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.این خودرو تنها یک نمونه از ۱۳۰ مدل جدیدی خواهد بود که خودروسازان مطرح جهان وعده عرضه آن در نمایشگاه ژنو را داده اند.

امسال شركت های لامبورگينی، فراری، آئودی و مک لارن از خودروهای پرسرعت و صدها هزار دلاری تولید خود رونمايی كردند و شرکت دايملر نیز ليموزين جدیدش را به نمايش گذاشت، كه قرار است ۵۶۱ هزار دلار به فروش برود.

نمایشگاه ژنو همچنین محلی برای به نمایش گذاشتن آخرین نوآوری ها در زمینه استفاده از سیستمهای دیجیتالی و هوشمند در خودروهاست. خودروهای بدون راننده و متصل به سیستمهای کامپیوتری از دیگر شاهکارهای دنیای اتومبیل است.

فرانک ریندرنیخت، مدیرعامل شرکت «رین اسپید» می گوید: «امروز کودکانی که در دنیای دیجیتال به دنیا آمده اند بهتر از هر چیزی اینترنت را می شناسند. بنابراین انطباق با تکنولوژی نوین با نسل جدید به راحتی صورت می گیرد. مطمئنم یک روز نوه های ما به ما می گویند باورنکردنی است، شما راننده برای اتوبوسها داشتید امروز همه کارها توسط ماشینها انجام می شود.»

مدلهای جدید آئودی آر ۸ و یا فراری ۴۸۸ جی تی بی به نمایش درآمده در ژنو به آخرین سیستمهای دیجیتالی و کامپیوتری برای کنترل خودرو و کمک به راننده مجهز هستند.

به عقیده دیتر تسچه، که ریاست هيات مديره دايملر و مرسدس بنز را بر عهده دارد، هيچ تناقضی میان توسعه توليد خودروهای خانوادگی مثل ون و استيشن با تولید خودروهای الكتريكی وجود ندارد. او آینده را متعلق به خودروهای الكتريكی می‌داند؛ هر چند به نظر او، تحقق آن نياز به زمان دارد.

خودروهای برقی برای اين‌كه بتوانند بازار را تسخير كنند، نياز به باتری‌هایی دارند که توان ذخيره برق در آنها طولانی باشد. تحقق اين امر حداقل ۵ سال طول می كشد.

سال گذشته از ۱۲ ميليون و پانصد هزار دستگاه خودروی الكتريكی توليد شده در اروپا، فقط ۷۵ هزار دستگاه به فروش رسيد.

جدای فشار دولت‌ها و وضع قوانين سختگيرانه جديد برای واداشتن شرکت ها به توليد خودروهايی با سوخت‌ جايگزين، شرکت های خودروسازی با نگرانی های دیگری نیز روبرو هستند. مثلا در چین، آلودگی هوا و وضع محدوديت برای خودروهايی که از سوخت های فسيلی استفاده می کنند، از جمله آنهاست.

سرجيو مارچيونه رئيس شركت فيات كرايسلر كه شرایط بهتری از ديگر خودروسازان بزرگ را تجربه می كند، می گوید «بازار خودرو در آغاز روند بهبودی است، که هرچند فوق العاده نيست، اما قابل قبول است.»

هنر لن، تحلیلگر و کارشناس خودرو می گوید: «سال ۲۰۱۵ در مقیاس بین المللی سال خوبی خواهد بود. اما به این موضوع که در چه مکانی هستید نیز بستگی دارد. اگر در بازار قدرتهای نوظهور اقتصادی به استثنای چین هستید سال خیلی خوبی نخواهید داشت.»

در نمایشگاه امسال اتومبیل ژنو در مجموع ۹۰۰ نمونه خودرو به معرض تماشا گذاشته شد. این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ اسفند دایر خواهد بود.

در ادامه شما را به دیدن تصاویری دیدنی از این نمایشگاه دعوت می کنیم :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*