نگاهی نزدیک به تبلت اندرویدی نوکیا N1 : نسخه اندرویدی آیپد مینی اپل !

نوکیا که زمانی با معرفی گوشی های جدید خود ، کنگره جهانی موبایل را به لرزه در می آورد در نمایشگاه امسال فقط تبلت اندرویدی خود را به نمایش گذاشته ، آن هم تبلتی که کپی اندرویدی آیپد مینی اپل است.به هر حال ، MWC 2015 بارسلون فرصت خوبی بود تا از نزدیک به دیدار آیپد اندرویدی نوکیا برویم.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

dscf0440-wm800-1

سیستم عامل پیشفرض N1، اندروید نسخه 5.0 یا همان آب نبات چوبی است، اما نسخه‌ای از رابط کاربری سفارشی نوکیا موسوم به Z Launcher برای آن در نظر گرفته شده است. این رابط کاربری دو ویژگی متمایز دارد. اول چیدمان یا همان شبکه 4×3 اپلیکیشن‌ها روی صفحه خانگی اندروید است که بسته به اپلیکیشن‌های استفاده شده و زمان اجرای آنها قابلیت انطباقی دارد.

بنابراین اگر صبح‌ها عادت دارید تا ایمیل‌های خود را چک کرده یا اخبار را مرور کنید، صفحه خانگی تبلت شما حاوی اپلیکیشن‌های مرتبط با علایق شما خواهد بود که نسبت به دیگر برنامه‌ها اولویت دارند. اما اگر شب‌ها به یکی از کاربران پر و پا قرض Netflix تبدیل می‌شوید، صفحه هوم تبلت دربرگیرنده اپلیکیشن‌های پخش محتوای آنلاین خواهد بود. در اکثر نسخه‌های اندروید چنین لانچری دیده نمی‌شود و برای دسترستی به دیگر اپلیکیشن‌ها کافی است با کشیدن انگشت روی نمایشگر تبلت به صفحه دوم بروید.

dscf0457-wm800-1

دومین نکته بارز زد لانچر نوکیا قابلیت Scribble search یا جستجوی بر اساس حرف اول کلمات با توانایی تشخیص دست خط شماست. یعنی شما می‌توانید بر مبنای کل کلمه یا حتی یک حرف جستجوی خود را انجام دهید و ناراحت دست خط بد خود هم نباشید. به عنوان مثال اگر حرف “n” را بر روی صفحه N1 بنویسید، اپلیکیشن‌هایی که از این حرف تشکیل شده‌اند مانند Netflix و Fruit Ninja یاحتی مخاطبینی که حرف اول نام یا نام خانوادگی آنها با “n” شروع می‌شود نیز نمایش داده خواهد شد. آیکون‌های دایره‌ای شکل، رنگ‌های ترکیبی و عدم امکان سفارشی‌سازی، همه و همه نشان می‌دهد سیستم نرم‌افزاری تبلت N1 نوکیا مخلوطی از آبنبات چوبی و iOS است.

nokia-n1-6662

این تبلت ۷.۹ اینچی، پردازنده ۲.۳ گیگاهرتزی ساخت اینتل دارد که در کنار آن ۲ گیگابایت رم قرار گرفته است. فضای داخلی آن ۳۲ گیگابایت است و به صورت پیش فرض با اندروید لالی پاپ عرضه خواهد شد. دوربین ۵ مگاپیکسلی، باتری ۵۳۰۰ میلی آمپری و برخورداری از درگاه USB Type-C که همانند درگاه لایتنینگ اپل قابلیت دو طرفه بودن دارد، از دیگر مشخصات این تبلت هستند.

nokia-n1-6666

قرار است این دستگاه در بازار آمریکای شمالی نیز عرضه شود و اگر این موضوع تحقق یابد قیمت آن 249 دلار در نظر گرفته شده است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای بازار تبلت‌های رده‌بالا و گران‌قیمت باشد.

منابع : engadget & theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*