نارنجک شفاف سلاحی قدرتمند برای سرقت انبوه اطلاعات توسط جاسوسان

 


يك هنرمند نيوزلندي در اقدامي شبيه پروژه «ويكي‌ليكس»، دست به ساخت يك نارنجك شفاف زده كه پس از كشيده شدن ضامن آن به جمع‌آوري پنهاني اطلاعات از محل پرداخته و آنها را به طور آنلاين در سايت قرار مي‌دهد.
به گزارش گجت نیوز به نقل از ايسنا،‌ اين نارنجك كه بي‌شباهت به نارنجك روسي F1 نيست در حقيقت يك رايانه كوچك با يك آنتن بي‌سيم قوي و يك ميكروفون است.
اين دستگاه پس از آزاد شدن ضامن به رهگيري ترافيك شبكه‌هاي محلي و ثبت اطلاعات صوتي پرداخته، سپس آن را به سرعت به صورت آنلاين در دسترس قرار مي‌دهد.
اطلاعات به دست آمده در محل «انفجار» به صورت ناشناس به يك سايت اختصاصي جريان پيدا مي‌كند كه در آن به استخراج بيت‌هاي ايميل‌ها، كد HTML و مواد صوتي و تصويري مي‌پردازد.
اين اطلاعات سپس به شكل يك خوراك ارائه مي‌شود كه با يك كليك بر روي يك نقطه قرمز در محل دستيابي به اطلاعات بر روي نقشه قابل دسترسي خواهد بود.
سهولت كاربري و قابل حمل بودن اين نارنجك مي‌تواند آن را به يك سلاح قدرتمند براي يك شهروند نگران يا يك مامور دولت ناراضي تبديل كند.
اگرچه جوليان اوليور اين طراحي را براي يك نمايشگاه هنري در برلين آماده كرده، اين نارنجك بسيار بيشتر از يك مفهوم هنري كاربرد دارد. پوسته شفاف اين دستگاه از رزين بسيار مقاوم به طور سه‌بعدي چاپ شده و تمام سازو كار رهاسازي و ديگر بخشهاي فلزي آن به طور دست‌ساز از نقره ايجاد شده است.
درون اين پوسته شفاف يك رايانه Gumstix با يك پردازشگر ARM Cortex-A8 به همراه يك Arduino Nano براي كنترل نمايشگر داخلي، آنتن پرقدرت802.11 و يك ميكروفون پنج ميليمتري قرار دارد.
داده‌هاي جمع‌آوري شدن بر روي يك كارت حافظه هشت گيگابايتي ذخيره شده و يك باتري 3.7 ولتي نيروي اين دستگاه را به همراه ال‌اي‌دي Bargraph آن تامين مي‌كند.
اليور همچنين اكنون در حال كار بر روي يك نسخه از عملكرد اين نارنجك است كه از يك گوشي تلفن آندرويد براي دستيابي به مقاصد خود استفاده مي‌كند.

در ادامه توجه شما را به گالری تصاویر این نارنجک جلب می کنیم

 

گالري عکس(لطفا جهت نمايش عکس ها در سايز بزرگ کليک کنيد)

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*