ايران در حال مذاکره با گوگل براي حضور اين شرکت در کشور

google iran

محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگویی با خبرگزاری فارس اعلام کرده است که «از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان فناوری اطلاعات در حال مذاکره با کمپانی‌های بزرگ اینترنتی جهان همچون گوگل هستیم تا با حصول شرایط لازم و توافق طرفین و قبول سیاست‌های ایران، شرایط حضور این کمپانی‌ها در کشور عزیزمان فراهم شود.»

خسروی سیاست کنونی شرکت زیرساخت را انتقال وب‌سایت‌های پر بازدید به داخل کشور عنوان کرد. برای مثال وی از وب‌سایت آپارات نام‌برده است که جزو پرترافیک‌ترین و پربازدیدترین وب‌سایت‌های کشور بوده و 90 درصد ترافیک آن از داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت زیرساخت اعلام کرد:

کار انتقال ترافیک به بخش خصوصی را از بخش خصوصی آغاز کرده‌ایم و در این راستا فضا و امکانات در مرکز تبادل ترافیک شرکت زیرساخت در میدان اما‌م خمینی مهیا شده است.

وی انجام این کار را تاکنون موفقیت آمیز عنوان کرده است بطوریکه به گفته‌ی وی 25 گیگ ترافیک ایران که قبلا در خارج از ایران میزبانی می‌شد، به داخل منتقل شده است.

وی روند مذاکره با کمپانی‌های بزرگ را نیز از طریق وزارت فرهنگ و سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده است که در راستای تحقق دو هدف در جریان است. یکی از این موارد در مورد آمدن به ایران و دیگری قبول شرایط ایران است که هنوز نتیجه‌ی آن مشخص نیست.

وی اعلام کرد روند مذاکرات در جریان بوده و سایت‌هایی که مذاکره با آن‌ها راحت‌تر است در اولویت قرار داشته و مذاکراتی با آن‌ها انجام شده است.

منبع : خبر آنلاين

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*