سامسونگ همچنان بزرگترین تولید کننده تلویزیون در جهان است

سال گذشته سامسونگ به عنوان بزرگترین برند تولید کننده تلویزیون شناخته شد. این رکورد را سامسونگ در حالی به دست آورد که طی 9 سال گذشته هم به همین عنوان برگزیده شده بود.

DisplaySearch که یک شرکت مشهور در این زمینه است، اعلام کرده که سامسونگ در ساخت تلویزیون ها فلت در 29.2 درصد مارکت ها در سال 2014 بهترین بوده است.

همچنین سامسونگ توانسته رکورد سریعترین رشد و اولین تولید کننده تلویزیون های UHD را با در اختیار داشتن 34.7 درصد از بازار به خود اختصاص دهد. رشد سامسونگ 20 درصد رشد داشته است.

در امریکای شمالی سامسونگ با به دست آوردن 35.4 درصد از بازار توانسته دیگر رقبای خود را از میدان بیرون کند و در چین نیز با در اختیار داشتن 20.4 درصد از بازار قصد پیاده کردن همان استراتژی که در امریکا اعمال کرده را دارد.

سامسونگ به تازگی در نمایشگاه CES 2015 تلویزیون SUHD خود را معرفی کرد. به نظر می آید که آینده سامسونگ در دنیای تلویزیون ها از این سطحی که اکنون قرار دارد روشن تر خواهد بود و سامسونگ توانسته ثابت کند که نه تنها در تولید گوشی های هوشمند بازار را در اختیار دارد بلکه در تولید محصولات دیگر نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

منبع : sammobile

Samsung remains the largest TV brand globally for nine consecutive years

Samsung remains the largest TV brand globally for nine consecutive years

Samsung was the largest TV brand in the world last year, repeating the same feat for nine years in a row, and that’s a commendable feat. According to DisplaySearch, a reputed global market research firm, Samsung has ranked as the best in the global flat TV market with 29.2 percent market share of all the flat TVs sold in 2014.

The company also recorded rapid growth and ranked first in the UHD TV market, accounting for 34.7 percent sales, which is a 20 percent increase from 11.9 percent of 2013. Samsung was able to set the trend of UHD 4K TVs as well as curved TVs. The South Korean consumer electronics giant outpaced its competitors in the North American market with a market share of 35.4 percent. It also managed to take the first place in the UHD TV market in China with a market share of 20.4 percent, thanks to its strategy which focusses on both entry-level as well as premium segment.

“We will rank top in the global TV market for 10 years in a row this year as well, with competitiveness in the superior image quality of SUHD TVs, which was newly released.”

– Kim Hyun-suk, President of Visual Display business at Samsung Electronics
DisplaySearch forecasts that Samsung’s UHD TV market share will surpass 30 percent by 2018 as the company has a huge competitive advantage as well as market presence when compared to its competitors. Samsung had recently showcased its ultra-premium Quantum Dot-based SUHD TV during CES 2015, which runs on Tizen smart platform.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*