واردات نرم افزارهای امنیتی به کشور ممنوع شد

 


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ممنوعیت واردات نرم افزارهای امنیتی به کشور خبرداد و تاکید کرد که هم اکنون بالغ بر 25 شرکت دانش بنیان در کشور در زمینه نرم افزارهای امنیتی فعالیت می کنند.
تفاهمنامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن امروز یکشنبه با حضور رضا تقی پور و محمد نهاوندیان – رئیس اتاق بازرگانی منعقد شد که در مراسم امضای این منشور همکاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده در حوزه زیرساختهای امنیتی تاکید کرد که باید صنعت داخل را به سمت تولید نرم افزارهای امنیتی هدایت کنیم چرا که امنیت مقوله ای نیست که بتوان به واردات آن اعتماد کرد. در این راستا چنانچه شرکتهایی قصد واردات نرم افزارهای امنیتی به کشور را داشته باشند باید موضوع را با وزارت ارتباطات در میان بگذارند تا دلایل آن بررسی شود.
تقی پور با بیان اینکه بحث امنیت با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به صورت ذاتی حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: اینترنت به صورت ذاتی شبکه ای نا امن است که با راه اندازی شبکه ملی و بهره گیری از نرم افزارهای بومی این شبکه به بستری امن برای تعاملات دولت الکترونیک تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در حوزه صنعت و فناوری برای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک از جمله بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، گمرک الکترونیک و مالیات الکترونیک، گفت: تشکیل کارگروه مدیریت فاوا در دولت و نیز شاخص های مدنظر در این کارگروه برای دستگاههای اجرایی از جمله برنامه های انجام شده در این بخش است که روز به روز نیز ارتقا می یابد.
تقی پور با بیان اینکه سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی باید تا پایان برنامه پنجم به 2 درصد برسد، ادامه داد: این سهم هم اکنون 0.4 درصد است که باید تا پایان برنامه پنجم با همکاری فعالان صنعت و فناوری اطلاعات افزایش یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری ادامه داد: در بحث تولید تجهیزات سخت افزاری در داخل کشور موفق نبوده و نیستیم و به همین دلیل از فعالان این بخش برای تعریف مدل همکاری که منتج به ارتقای این صنعت شود تقاضای همکاری می شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*