آيا اپل و مايکروسافت ادغام خواهند شد !؟

apple microsoft may merge

شاید تیتر این خبر برای شما در حد یک شوخی بزرگ باشد، و طرفداران اپل و مايکرو سافت اين خبر را يک تبليغ منفي ساير رقباي شرکت هاي مورد علاقه خود بدانند ولی کارشناسان و تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که این دو شرکت برای بقا در آینده‌ای نه چندان دور ادغام خواهند شد. در ادامه با مشروح اين خبر با گجت نيوز همراه باشيد .

 

با توجه به شرایط ویژه و تعدد رقیبان برای این دو غول تکنولوژی مفسران و تحلیلگران صنعت از احتمال ادغام این دو قول برای مبارزه با رقبای خود خبر دادند، چیزی که امروزه حتی فکر کردن به آن نیز برای افراد عادی محال به نظر می‌رسد ولی وظیفه یک تحلیل‌گر داشتن دیدی فراتر از یک فرد عادی است و این پیش‌بینی بر اساس شواهد و بررسی‌های بسیار جالبی صورت گرفته است.
 
کیت فیتزجرالد تحلیل‌گر نامدار صنعت فناوری اطلاعات دراین‌باره می‌گوید:« این یکی از آن ایده‌هایی که است حتی فکر کردن به آن غیر ممکن است.به نظر من اپل و مایکروسافت در حال حاضر شروع به احترام گذاشتن به یکدیگر کرده‌اند و نه تنها در طول سالهای آینده باید با هم کار کنند بلکه ممکن است به صورت کامل نیز با یکدیگر در طول 5 تا 10 سال اینده ادغام گردند. کافیست نگاه کنید که رد طول سالیان گذشته رشد رقیبان این دو شرکت به نسبت رشد آنها چقدر  زیاد بوده است. برای نمونه به فیس بوک، اندروید، گوگل و پدیده‌ایی از این دست نگاه کنید تا ببینید چرا مدیران این دو غول باید احساس خطر کنند. نگاه کنید اهداف اپل از بازار موبایل به چه ترتیب است، و مایکروسافت چه رویکردی در این زمینه داشته است، به صورت واضح رویکرد این دو شرکت با یکدیگر تداخلی نداشته و به راحتی قابل تلفیق است. به این ترتیب شما می‌واندی مجسم کنید که پادشاه مدییت محتوا و پادشاه امنیت محتوا در موبایل‌ها با یکدیگر همکاری کنند که این همکاری محدوده گسترده‌ای از مخاطبین را از سنین پایین تا افراد کهنسال در بر خواهد گرفت و تلفیقی از سخت افزار و نرم افزار کاربردی و امن را به آنها عرضه خواهد نمود.»
 
البته مشکل بزرگ در این راه خود شرکت‌ها نیستند و دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به احتمال فراوان از قدرت گرفتن بیش‌ازحد این دو غول جندان خوشحال نخواهند شد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این رخداد به‌کار خواهند بست.
 
منبع : cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*