سامسونگ متهم به جاسوس با تلویزیون های هوشمند خود است

شاید شنیده باشید زمانی که مایکروسافت کینکت را ارائه کرد نگرانی های زیادی در مورد شنیدن صدای کاربر در هر زمان توسط کینکت وجود داشت. همین امر در آن زمان نگرانی های زیادی برای کاربران به وجود آورد. حال امروز که در این نقطه هستیم نوبت به سامسونگ رسیده است.

یک پاراگراف از حفظ حریم خصوصی تلویزیون های سامسونگ مطلبی هر چند کوتاه اما مورد تامل را ارائه کرده است. آمده است که:

شما می توانید تلویزیون هوشمند تان را کنترل نموده و از طریق فرامین صوتی، از بسیاری امکانات آن استفاده نمایید. با فعال سازی قابلیت تشخیص صدا، قادرید به صورت کلامی با اسمارت تی وی خود تعامل داشته باشید. اما برای آنکه امکانات تشخیص صدای این تلویزیون ها قابل استفاده باشند، ممکن است که بخشی از فرامین صوتی تان یا هر میزان از آن که لازم باشد (به همراه اطلاعاتی در مورد محصول مورد استفاده شما و شماره سریال آن) برای شرکت های شخص ثالث که در زمینه تبدیل صدا به متن فعالیت می کنند، ارسال شود. به علاوه سامسونگ نیز ممکن است فرامین صوتی و متون مرتبط با آنها را دریافت نماید تا از این طریق امکان استفاده از قابلیت های فناوری تشخیص صدای این تلویزیون ها برای شما فراهم شود و آن امکانان را بهبود ببخشد. لطفا آگاه باشید که اگر حرف های شما حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه ای باشند این احتمال وجود دارد که اطلاعات یاد شده در میان داده های دریافتی بوده و از طریق قابلیت تشخیص صدا برای شرکت های شخص ثالث ارسال شوند.

این بدان معنا خواهد بود که اگر در آینده تصمیم بگیرید «به صورت لایو» از دستگاه خود استفاده نموده و از طریق قابلیت تشخیص صدای آن Game of Thrones را اجرا نمایید، تلویزیون شما ممکن است که حرف هایتان را به متن یا هر چیز دیگری تبدیل نموده و آن اطلاعات را برای شرکت های ثالث ارسال نماید.

ضبط شدن صدا توسط هر وسیله تکنولوژیکی یک مسئله نگران کننده است. اما زمانی که به برنامه های جانبی اشاره می شود موضوع بیشتر نگران کننده خواهد بود.

سامسونگ در متنی که برای وبسایت Techradar فرستاده قصد داشته تا کمی اطمینان را برقرار کند. سامسونگ گفته که دیتاهای صوتی نگه داشته نمی شوند یا به کسی فروخته نمی شوند. زمانی که کاربر از ویژگی صوتی استفاده کند تشخیص صدا برای برنامه های جانبی فعال شده و دستور جستجوی صدا فعال شده و دیتاهای صدا برای سرورها ارسال می شود و محتوای درخواستی جستجو شده و در نهایت نتیجه برای تلویزیون ارسال می شود.

سامسونگ اعلام کرده که ما برای امنیت کاربران اهمیت زیادی دارد و ما در این زمینه بسیار جدی هستیم. در تمام تلویزیون های ما رمز گذاری دیتاها قرار گرفته تا اطلاعات شخصی کاربران حفظ شده و از استفاده آن ها توسط افراد دیگری جلوگیری به عمل آید. سامسونگ همچنین اعلام کرده که تلویزیون با نشان دادن تصویر میکروفون روی صفحه خود به کاربر نشان می دهد که صوت دستگاه فعال است یا خیر و کاربر به اختیار خود می تواند این ویژگی را فعال یا غیر فعال کند.

منابع : techradar & gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*