دوربین 50 مگاپیکسلی‌ کانن رسما معرفی شد : با Canon EOS 5DS آشنا شوید

پس از سالها محافظه کاری از سوی کانن و ارایه‌ی تعداد زیادی دوربین با حداکـثر رزولوشن بیست و چند مگاپیکسل‌، این شرکت در اقدامی حیرت‌آور دو دوربین فول فریم 50 مگاپیکسلی با نام های 5DS و 5DS R را معرفی کرد.البته مشخصات اصلی این دوربین پیش از این لو رفته بود.

این دو دوربین از یک سنسور فول فریم مشابه با دقت 50.6 مگاپیکسل استفاده می‌کنند؛ با این تفاوت که 5DS مانند تمامی دوربین‌های معمولی از یک فیلتر Low Pass استفاده می‌کند و در 5DS R اثر این فیلتر حذف شده است تا دوربین بتواند جزییات بیش‌تری را ثبت کند. هر چند  با توجه به رزولوشن بالای سنسور تصویر 5DS R این کار منطقی بهنظر می‌رسد، اما برای سازنده‌ی محافظه‌کاری مثل کانن نوعی سنت شکنی  به‌حساب می‌آید.

بدنه‌ی در نظر گرفته شده برای این دوربین‌ها هم بسیار شبیه به بدنه‌ی دوربین 5D III است.  البته تفاوت‌هایی هم وجود دارند که این دوربین‌ها را متمایز می‌کنند. شاید 5DS و 5DS R بتوانند به صورت 1080/30p فیلم‌برداری کنند، اما از وجود جک خروجی هدفون و خروجی ویدیویی HDMI فشرده نشده در این دو دوربین خبری نیست.

استفاده از رزولوشن بالای 50 مگاپیکسلی در این دو دوربین، خود نیاز به توان پردازشی بسیار بالا را ایجاد کرده و سبب شده تا این سازنده از یک جفت پردازنده‌ی پیشرفته‌ی DIGIC 6 بر روی هر کدام از این دوربین‌ها استفاده کند. سامانه‌ی فوکوس خودکار به‌کار گرفته شده در این دوربین‌ها دارای 61 نقطه و 41 نقطه قطری (Cross-Type Point) بوده؛ سنسور مترینگ این دو دوربین هم دارای دقت 150,000 پیکسل و از نوع RGB+IR با 252 ناحیه‌ای (Zone) ‌است. نوع حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده برای 5DS و 5DS R هم بسیار جالب است؛ کانن از دو درگاه CF و SD برای این منظور استفاده کرده است.

دوربین‌های 5DS و 5DS R که قرار است اواخر فصل بهار سال 94 روانه‌ی بازار شوند به ترتیب با قیمت 3700 و 3900 دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

مشخصات کلی دوربین Canon EOS 5DS :

• سنسور CMOS فول فریم ۵۰.۶ مگاپیکسل
• ارائه ورژنی با نام EOS 5Ds R بدون فیلتر low-pass که تصاویر بدون موج با شارپنس بیشتری را برای عکاسی واید از مناظر طبیعی به همراه خواهد داشت.
• بدنه از جنس آلیاژ منیزیم، مقاوم در برابر گرد و خاک و آب
• پردازنده دوگانه DIGIC6
• ایزو بین ۱۰۰-۱۶۰۰
• عکس‌برداری پی‌درپی ۵ فریم بر ثانیه
• ۶۱ نقطه اتوفوکوس
• اتوفوکوس EOS iTR
• ۱۵۰ هزار پیکسل RGB و سنسور نورسنجی IR
• حالت‌های کراپ ۱.۳x و ۱.۶x که در مواقع عدم نیاز عکاس به استفاده از تمامی ۵۰ مگاپیکسل، بسیار کاربردی خواهد بود.
• ضبط فیلم‌های مرور زمان (Time-Lapse movie)

منبع : theverge

Canon's 50-megapixel EOS 5DS is the highest-resolution full-frame DSLR ever

Canon's 50-megapixel EOS 5DS is the highest-resolution full-frame DSLR ever

If you thought the megapixel wars were over, think again: Canon’s latest DSLRs cram just over 50 of them into a full-frame sensor. The EOS 5DS and 5DS R variant — which omits the antialiasing filter for better sharpness at the potential expense of moiré patterns on fine textures — have so much resolution that you’ll get 19-megapixel images even if you shoot in crop mode with lenses designed for APS-C sensors. They’re the highest-resolution full-frame DSLRs ever.

Other specs include shooting at 5 frames-per-second, 61-point autofocus, dual Digic 6 processors, 3.2-inch 1-million-dot LCDs, 1080p video, a mirror vibration control system to combat camera shake, and viewfinders with 0.71x magnification and 100 percent coverage. Both the 5DS and 5DS R will be available this June; pricing information isn’t yet available.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قیمت رو که میبینی برق از سرت میپره!!!