خداحافظی وان پلاس با کاستوم رام سیانوژن

وان پلاس وان را حتما می شناسید. این گوشی ۳۰۰ دلاری که به قاتل پرچمداران بازار مشهور است، هواداران زیادی را برای خود جمع کرد. یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند بدون شک استفاده از رام های CyanogenMod بود. اما طبق خبرهایی که پیش از این هم در فضای مجازی پیچیده بود، همکاری دو شرکت وان پلاس و سیانوژن به پایان رسیده و وان پلاس هم در تولیدی های جدید خود اسم این شرکت را از پشت وان پلاس وان حذف کرده است.

وان پلاس هنگامی که گوشی وان را ساخت، برند Cyanogen را با افتخار پشت گوشی خود ثبت کرد. اما به دلیل مشکلاتی که بعدها بوجود آمد آنها مجبور به قطع همکاری شده اند و وان پلاس نیز برای بروزرسانی نسخه ۵ اندروید گوشی خود، یک نسخه شخصی سازی شده از اندروید ۵ را ارائه خواهد کرد.

Cyanogen-oneplus

شرکت وان پلاس اخیرا اعلام کرد نسخه شخصی سازی شده از اندروید ۵ را با نام Oxygen برای وان عرضه خواهد کرد. این نسخه به صورت متن باز عرضه می شود و توسعه دهندگان می توانند ویژگی های مختلفی به آن اضافه کنند. تاریخ عرضه این رام هم ۲۳ بهمن ماه تعیین شده است.

از طرفی دیگر شرکت Cyanogen هم اعلام کرده که به زودی رام های اندرویدی که از سرویس های گوگل استفاده نمی کنند را عرضه خواهد کرد. این موضوع هم می تواند یکی از دلایل اصلی قطع همکاری وان پلاس و Cyanogen باشد. شما درباره این اتفاقات چه فکر می کنید؟ آیا تا کنون از رام های CyanogenMod استفاده کرده اید؟

منبع : GSMarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه