کره گیاهی یا کره حیوانی ، کدام‌یک سالم‌تر است ؟!

از نظر تغذیه سالم باید بگوییم که هم کره حیوانی و هم کره گیاهی برای سلامتی خوب نیست؛ اما اگر واقعاً نمی‌توانید از خوردن کره خودداری کنید، فکر می‌کنید کدام‌یک سالم‌تر است؟

اگر بخواهیم کره حیوانی را با کره گیاهی مقایسه کنیم، نمی‌توان گفت که کدام سالم‌تر است، بلکه باید بگوییم کدام‌یک کمتر ضرر دارد. برای پاسخ به این سؤال باید کره حیوانی را انتخاب کنیم.

کره حیوانی و کره گیاهی تقریباً به یک میزان کالری و چربی دارند؛ به ازای هر قاشق غذاخوری 100 کالری و 11 الی 12 گرم چربی. تفاوت اصلی میان این دو، نوع چربی موجود در آن‌ها است. کره گیاهی میزان بیشتری از چربی ضدالتهاب و چربی اشباع‌نشده دارد. این در حالی است که کره حیوانی سرشار از چربی‌های اشباع‌شده است. چربی‌های اشباع‌شده بر روی سلامت قلب و کلسترول تأثیر منفی دارد.

با این حال کره حیوانی حتی با میزان بالای چربی‌های اشباع‌شده، هنوز از کره گیاهی بهتر است. علت چیست؟ زیرا بسیاری از کره‌های گیاهی یک چربی بسیار خطرناک‌تر دارند و آن هم چربی ترانس است. این نوع چربی ناسالم‌ترین نوع چربی محسوب می‌شود و بر روی سلامت قلب بیشترین تأثیر منفی را دارد. این چربی با بیماری‌های جدی‌تری ارتباط داده شده است.

در نهایت هیچ‌کدام از این دو نوع کره خوب نیست. بهتر است یک جایگزین سالم‌تر برای کره پیدا کنید، مانند ماست یونانی یا آووکادو. با این حال اگر واقعاً نمی‌توانید بدون کره زندگی کنید و می‌خواهید از بین این دو نوع، یکی را انتخاب کنید، از چربی‌های ترانس خودداری کرده و کره حیوانی را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه