پرفروش‌ ترین خودروهای سال 2014

پرفروش‌بودن در هر صورت، نشانه‌ای از موفقیت در صنعت اتومبیل است. ولی نباید انتظار داشت که در بین پرفروش‌ها مدل‌هایی مانند کامارو Z/28 یا LFA وجود داشته باشند. مسلماً دارندگان خودروهای خاص نمی‌توانند تعداد زیادی از خودروهای مشابه خودروهایشان را در یک جا تحمل کنند. در ادامه با فهرستی از ۲۱ مدل پرفروش در بازار خودروی آمریکا در سال ۲۰۱۴ همراه می‌شویم که بر اساس اطلاعات «اتوموتیو نیوز» تا ماه نوامبر شکل گرفته است.

۲۱) نیسان روگ

(۱۸۴۳۲۰ دستگاه)

2014 Nissan Rogue SL AWD

روگ دومین مدل پرفروش در خط تولید نیسان است که در ابتدا به عنوان کراس‌اور کوچکی مبتنی بر سنترا معرفی شده است. همچنین شاسی تازه روگ که برای مدل ۲۰۱۴ در آن بازنگری شده، سواری بسیار خوبی فراهم کرده و طراحی جدید سطوح بدنی اندکی استایل به این خودروی ۷ سرنشینه مجهز به CVT اضافه کرده است؛ خودرویی که مأموریت خود را همچنان حفظ کرده است؛ ابتدا جابجایی مسافر و سپس وسایل و خریدها.

۲۰) جی‌ام‌سی سیه‌را

(۱۸۸۳۹۷ دستگاه)

2014 GMC Sierra Denali

برادر بزرگ‌تر مدل آشنای شورولت سیلورادوی پیکاپ، جی‌ام‌سی سیه‌را تقریباً همان تراک در شکل و شمایلی جذاب‌تر است. خودروساز خودش می‌گوید که از دانستن این موضوع توسط مشتریان آگاه است، ولی با این حال، باز هم تعداد خریداران این مدل به عدد بزرگی رسیده است.

۱۹) فورد اکسپلورر

(۱۹۱۵۳۰ دستگاه)

2015 Ford Explorer XLT

شاسی‌بلندی که از سال ۱۹۹۰ توسط فورد معرفی شد، سال به سال با فروش مناسبی روبرو بوده است. اکسپلورر یک خودروی آشنا و راحت است و همین موضوع باعث می‌شود که هزاران خانواده در امریکا آن را انتخاب کنند.

۱۸) تویوتا پریوس

(۱۹۲۹۵۸ دستگاه)

2013 Toyota Prius V

پریوس در عین مصرف سوخت بهینه، شرایطی مدرن ایجاد کرده است. این مدل، مدت‌هاست که خود را به عنوان یک هیبرید فوق‌العاده مطرح کرده است. البته باید اشاره کنیم که آمار فروش درج شده در اینجا شامل مدل کوچک C هاچ‌بک و V واگن نیز می‌شوند.

۱۷) هیوندای سوناتا

(۱۹۹۰۱۲ دستگاه)

2015 Hyundai Sonata 2.4L Sport

سوناتا که برای مدل ۲۰۱۵ بهینه‌سازی و در طراحی آن بازنگری شده، یک وسیله حمل‌ونقل آشنا و صمیمی است. با این که نسبت به خودروهایی مانند هوندا آکورد، لذت و هیجان رانندگی خوبی ندارد، هر دو مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ آن توانسته نظر بسیاری از خریداران را در نمایشگاه‌های اتومبیل به خود جلب کنند.

۱۶) هیوندای النترا

(۲۰۳۱۶۳ دستگاه)

2014 Hyundai Elantra Limited

النترا با موتور چهار سیلندر خود، چه به صورت ۱/۸ لیتری ۱۴۵ اسب‌بخار و چه به صورت ۲ لیتری ۱۷۳ اسب‌بخار در کنار ظاهری آراسته شرایط خوبی را ایجاد کرده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از خریداران به سمت آن متمایل شده‌اند.

۱۵) فورد فوکوس

(۲۰۴۷۵۱ دستگاه)

2015 ford focus sedan

در بازنگری انجام شده برای مدل ۲۰۱۵، فوکوس همچنان بر فرمولی که از ابتدا موجب فروش بسیار خوب آن شده، تأکید داشته است؛‌ ترکیب یک طراحی خوب با یک شاسی مناسب، گزینه‌های پیشرانه جالب‌توجه و تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز. هنوز بسیاری از خودروسازان درصدد ارتقای این فرمول هستند و فورد نیز در مدل جدید فوکوس به همین ترتیب عمل کرده است.

۱۴) شورولت اکونوکس

(۲۲۰۹۴۴ دستگاه)

Chevrolet Equinox LTZ

با این که سال‌های زیادی از عمر شورولت اکونوکس می‌گذرد، ولی این موضوع نتوانسته بر حضور آن در بین ۲۰ مدل پرفروش بازار تأثیر بگذارد. این خودرو که می‌تواند برای پیشرانه از یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر یا یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 استفاده کند، ثابت کرده که می‌تواند مشتری‌های زیادی را راضی نگه دارد.

۱۳) تویوتا RAV4

(۲۴۴۷۰۱ دستگاه)

2014 toyota rav4 fwd

قابلیت‌های تویوتا RAV4 بر کسی پوشیده نیست. با این حال، فروش قابل‌توجه این مدل تنها به نام و آوازه آن برنمی‌گردد؛ بلکه این خودرو جادار، با ساخت مناسب است و از ظاهری آرام و موقر برخوردار است. در نتیجه، تعداد زیادی از این خودروها هر ساله به دست مشتریان می‌رسد.

۱۲) شورولت کروز

(۲۵۵۲۶۰ دستگاه)

2015 Chevrolet Cruze LTZ

نمونه‌ای دیگر از ترکیب ویژگی‌های کاربردی با یک سواری لذت‌بخش؛ این خودروی کوچک در هنگام رانندگی آرامش زیادی داشته و همین‌طور از طراحی ظاهری بسیار خوبی نیز برخوردار است. این در حالی است که یک مدل جهانی جدید از کروز قرار است به زودی معرفی شود.

۱۱) فورد اسکیپ

(۲۸۰۶۰۹ دستگاه)

Ford Escape Titanium 4WD

فورد اسکیپ که مدت‌ها سرآمد فروش در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک بوده، همچنان نمی‌خواهد این موقعیت را از دست بدهد. این خودرو با طراحی زیبا همراه با یک شاسی چابک و اسپورت، به دنبال برادر بزرگ‌ترش، اکسپلورر، خودش را در دل خریداران امریکایی جا کرده است.

۱۰) فورد فیوژن

(۲۸۳۶۹۴ دستگاه)

2014 Ford Fusion SE 1.5L EcoBoost

در طراحی دوباره فیوژن سدان برای ۲۰۱۳ گوشه‌ای از طبع وحشی فورد را شاهد بوده‌ایم. در نتیجه، ترکیب خصوصیت‌های یکپارچه (و یک ظاهر استون مارتین) با خطوط زیبای بدنه و یک کاراکتر رانندگی پرهیجان باعث شده تا افراد زیادی نسبت به آن علاقه نشان دهند.

۹) هوندا سیویک

(۳۰۰۶۴۴ دستگاه)

2014 honda civic si sedan

این خودرو که در فرم‌های کوپه و سدان (و همین‌طور فرم جذاب Si) در دسترس است، یک نمونه کامل از یک خودروی کوچک است. پس از چند بازنگری ضعیف در طراحی که بسیاری از مشتریان را از خود ناامید کرده بود، هوندا به سرعت دست به کار شد و آخرین نسل سیویک ارائه توسط این کمپانی از سطح بالایی برخوردار شده است. با توجه به امکانات انتخاب پیشرانه چهار سیلندر بنزینی، هیبرید یا CNG، تطبیق‌پذیری این مدل به یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن تبدیل شده است.

۸) هوندا CR-V

(۳۰۲۶۵۰ دستگاه)

2015 Honda CR-V Touring AWD

حتی اگر مدتی صحبتی از هوندا CR-V نباشد، این خودرو همیشه به عنوان یک گزینه محبوب باقی می‌ماند. این خودرو به خاطر شرایط متعادل و کارآیی آن شناخته شده و کاملاً در ناحیه کراس‌اورهای کوچک بازار جا خوش کرده است. در یک بازنگری کلی برای مدل ۲۰۱۵ هوندا CR-V موتور، گیربکس، طراحی کابین و استایل بدنه آن حالتی جدید پیدا کرده‌اند.

۷) نیسان آلتیما

(۳۰۳۳۱۳ دستگاه)

Nissan Altima 3.5 SV

آلتیما دینامیک رانندگی بسیار خوبی را در اختیار قرار می‌دهد، ولی هیجان رانندگی معمولاً توسط گیربکس CVT به حاشیه می‌رود؛ گیربکسی که می‌تواند با یک موتور استاندارد ۲/۵ لیتری چهار سیلند و یا یک موتور قدرتمند V6 با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار ارائه شود. البته طبق گفته نیسان، تنها حدود ۲۰ درصد از مشتریان آلتیما از گزینه پیشرانه V-6 استفاده کرده‌اند. ولی در هر حال، نیسان توانسته در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودروی CVT بفروشد.

۶) تویوتا کرولا

(۳۰۹۳۷۳ دستگاه)

2014 Toyota Corolla S

احتمالاً با دیدن نام تویوتا کرولا در این لیست چندان متعجب نشده‌اید. فروش این کامپکت از تویوتا همیشه ثابت و قابل‌پیش‌بینی است. آمار این فروش ممکن است سال به سال اندکی دچار تغییر شوند، ولی در نهایت این مردم هستند که با بودجه کمی که دارند، منتظرند تا یکی از آن‌ها را به خانه ببرند.

۵) هوندا آکورد

(۳۵۶۷۸۵ دستگاه)

2014 Honda Accord hybrid

آکورد خودروی سدانی است که همه‌چیز در آن در جای خود قرار گرفته است. یک شاسی چابک، کنترل‌های نرم، فضای زیاد برای سرنشینان و وسایل و یک طراحی زیبا با قیمتی منطقی، همگی در پکیج هوندا آکورد ارائه می‌شوند.

۴) پیکاپ‌های رام

(۳۹۵۵۶۷ دستگاه)

2014 Ram 1500 EcoDiesel Laramie

رام پس از مدت‌ها که از بازی پیکاپ‌ها کنار گذاشته شده بود، در سال‌های اخیر به میدان مسابقه بازگشته است. با استفاده از یک موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V6 با قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار در کنار یک موتور بهینه توربودیزل ۳ لیتری V6، رام دوباره در جایگاه مناسب خود قرار گرفته است. همچنین مواردی مانند طراحی خشن امروزی و گزینه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بر این روند تأثیرگذار بوده‌اند.

۳) تویوتا کمری

(۳۹۶۹۸۸ دستگاه)

2015 Toyota Camry XLE

بالاخره به تویوتا کمری رسیدیم؛ نماد ژاپنی-امریکایی چهار در سدان. با اینکه در مدل ۲۰۱۵ برخی شرایط به میزان اندک برهم زده است، ولی همچنان قهرمان شماره یک دپارتمان تویوتا محسوب می‌شود. اگر موفقیت کمری به معنای مدل‌های اسپورت بیشتر مانند لکسس LFA و سایون FR-S باشد و حتی به‌واسطه‌ی آن ساپرا متولد شود، چرا از فروش بیشتر کمری خوشحال نباشیم؟

۲) شورولت سیلورادو

(۴۷۱۹۱۸ دستگاه)

2014 Chevrolet Silverado 1500 High Country

نزدیک به نیم میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ مدل جدید سیلورادو را که در طراحی آن به تازگی بازنگری شده بود، خریداری کرده‌اند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای مدل ۲۰۱۵ در راه خواهد بود و این در حالی است که شورولت قصد ندارد مانند فورد، به سمت استفاده از آلومینیوم قدم بردارد.

۱) فورد سری F

(۶۷۹۴۹۶ دستگاه)

2015 ford f-150

زمان‌هایی که تراک‌ها فقط مخصوص کشاورزان و کارگران ساختمانی بودند، گذشته است. در سال ۲۰۱۴ پیکاپ‌های سری F فورد در بالاترین سطح جدول فروش مدل‌های مختلف صنعت خودرو در آمریکا قرار گرفته‌اند. در طراحی جدید آلومینیومی F-150 برای مدل ۲۰۱۵، گزینه‌های توربوشارژر مختلفی برای پیشرانه این خودرو درنظر گرفته شده و این خودرو از یک ساختار سبک‌تر و طراحی برجسته‌تر برخوردار شده است. اگر ریسک‌های فورد در این زمینه جواب بدهند، حضور این تراک در صدر جدول فروش سال آینده تضمین شده است و شاید تنها فاصله تا خودروی دوم کمتر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پس گزینه ی اول چی شد؟