۷ ماده غذایی که باعث کاهش سردرد می شود

اگر شما هم جزو افرادی هستید که سعی می‌کنید از داروهای مسکن برای تسکین درد‌های خود استفاده نکنید، با ما همراه باشید تا چند ماده غذایی برای کاهش سردرد به شما معرفی کنیم.

یک سردرد شدید می‌تواند شما را از تمام کارهای روزانه خود باز دارد؛ اما مجبور نیستید از کارهای خود دست بکشید. خوشبختانه چند ماده غذایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سردرد خود را کاهش دهید. در ادامه چند ماده غذایی مؤثر برای درمان سردرد را می‌بینید که متخصص تغذیه، Jaclyn London، توصیه می‌کند.

شیر کم‌چرب

gadgetnews-2

یکی از مهم‌ترین دلایل سردرد، کمبود آب بدن است. در نتیجه بهتر است از خوردن غذاهایی که سدیم زیادی دارند، اجتناب کنید تا بدن شما دچار کمبود آب نشود و سردرد نگیرید. شیر نه تنها یک ماده آب‌دار است، بلکه سرشار از مواد معدنی مهم مانند کلسیم و پتاسیم نیز محسوب می‌شود که تأثیر غذاهایی که سدیم زیادی دارند را خنثی می‌کند. همچنین محققان دریافتند که مصرف میزان کم لبنیات با افزایش سردردهای میگرنی ارتباط دارد. علاوه بر این، مصرف 3 وعده محصولات لبنی در روز باعث بهبود فشارخون شده و احتمال ابتلا به دیابت و چاقی مفرط را کاهش می‌دهد.

ماهی‌های چرب

gadgetnews-3

غذاهایی که منابع غنی از ویتامین‌های B مانند B6، B12 و اسیدفولیک هستند، شدت سردرد را کاهش می‌دهند. به همین دلیل ماهی سالمون و تن از این نظر کاملاً مناسب هستند. ماهی سالمون به تنهایی 250 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B12 را در یک وعده 39 گرمی تأمین می‌کند. این بدین معنی است که مصرف چند تکه ماهی سالمون دودی در کنار غذا باعث می‌شود که معده و سرتان احساس بهتری داشته باشند. همچنین ماهی‌های چرب سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 هستند که ضدالتهاب است؛ به عبارت دیگر، خوردن ماهی برای درمان سردرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طالبی

gadgetnews-1

از آنجا که انواع میوه پتاسیم و آب زیادی دارند، می‌توانند سردرد ناشی از سدیم زیاد و کمبود آب بدن را کاهش دهند. هر طالبی در اندازه متوسط حدود 66 میلی‌گرم منیزیم دارد که تقریباً 16 درصد نیاز روزانه بدن به منیزیم را تأمین می‌کند. برخی تحقیقات نشان دادند که منیزیم می‌تواند سطح انسولین را در بیمارانی که دیابت ندارند، ثابت نگه دارد. از آنجا که فشارخون پایین یکی از دلایل رایج سردرد است، مصرف منیزیم بیشتر می‌تواند سطح فشارخون را متعادل کرده و از سردردهای احتمالی جلوگیری کند.

لوبیا سفید

Rinsed-White-Beans

یکی از موادی که منیزیم دارد، لوبیای سفید است. یک فنجان لوبیای سفید معادل 25 درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم را تأمین می‌کند. این ماده به عنوان یکی از موادی محسوب می‌شود که سردرد را کاهش می‌دهد؛ زیرا در انقباضات ماهیچه‌ها از جمله رگ‌های خونی که باعث سردرد می‌شوند، نقش دارد. از دیگر منابع غنی برای منیزیم می‌توان موز، بادام، آووکادو، اسفناج و زردآلو را نام برد.

سیب‌زمینی

gadgetnews-4

سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم است که اگر سردرد شما ناشی از کمبود آب باشد، باعث کاهش آن می‌شود. مصرف یک سیب‌زمینی با پوست، 25 درصد نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تأمین می‌کند. همچنین سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌های A، C و B6 است. اگر می‌خواهید نشاسته نخورید، از موز استفاده کنید که 422 میلی‌گرم پتاسیم و میزان زیادی ویتامین B6 دارد.

گیلاس

gadgetnews

خوردن انواع میوه می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند؛ زیرا میوه‌ها سرشار از آب هستند. علاوه بر این، گیلاس ترکیباتی دارد که در خون به اکسید نیتریک تبدیل می‌شوند. اکسید نیتریک از ایجاد سردرد جلوگیری می‌کند. یک ماده غذایی دیگر که همانند گیلاس عمل می‌کند، چغندر یا آب چغندر است.

آب

gadgetnews-5

درست است که آب یک ماده غذایی محسوب نمی‌شود؛ اما تأمین آب موردنیاز بدن یکی از کارهای مهمی است که برای پیشگیری از سردرد و درمان آن باید انجام دهید. البته نخوردن یک وعده غذایی نیز تأثیر زیادی روی افزایش سردرد دارد. به ویژه اگر شما نسبت به تغییرات فشارخون حساس هستید، بین وعده‌های غذایی خود بیشتر از 3 الی 4 ساعت فاصله ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. برنامه تاکسی سرویس اینترنتی