نگاهی به بهترین گجت های پرنده معرفی شده در نمایشگاه CES 2015

نمایشگاه CES امسال پر بود از گجت های پرنده ! انواع و اقسام کوادکوپترها و پهپادها با طراحی های عجیب و غریب و متفاوت.در این پست به صورت اجمالی به معرفی بهترین های این گجت های پرنده می پردازیم و خلاصه ای از کارایی آن را بیان می کنیم.با گجت نیوز همراه باشید.

چه چیز در پهپادها مهم است؟

الف- باتری: اکثر هواپیماهای بدون سرنشین مدرن عمر باتری متوسط بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه دارند که برای یک ماموریت کوتاه پرواز زمان مناسبی است. اما تولید کنندگان پهپادها ممکن است به زودی برای تغییر این وضعت تلاش کنند اما در حال حاضر بهترین نوع پهپاد از نظر باتری، پهپاهایی هستند که باتری آنها قابل تعویض باشد تا بتوان با جابه جا کردن باتری مدت بیشتری را از به پرواز درآوردن پهپاد لذت برد.

ب- دوربین: چشم اندازی که یک پهپاد از بالا به شما ارائه می دهد بسیار زیبا و لذت بخش است و انکاری در این نیست. تعداد بسیار زیادی از پهپادهای بازار قابلیت عکس برداری و فیلم برداری را در خود تعریف کرده اند. برخی دیگر از این هواپیماهای بدون سرنشین قابلیت اضافه کردن دوربین های پیشرفته GoPro را نیز دارا می باشند که به شما امکان تهیه عکس های فوق حرفه ای را می دهد. اکثر پهپادهای رده بالا به تثبیت کننده تصاویر نیز تجهز شده اند که به تولید تصاویر بدون لرزش و تاری کمک می کند و امکان ذخیره انها در مموری های میکرو SD فراهم است. اگر به مشاهده فیلم پرواز علاقه دارید، برخی از این پهپادها دارای دوربین اول شخص هستند که به فیلم برداری پرواز اقدام می کنند. برخی از این پهپادها نیز مستقیماً از طریق گوشی تلفن همراه قابلیت کنترل و مشاهده دارند. بهتر است لیست تهیه شده از بهترین پهپادهای ۲۰۱۵ را مطالعه نمایید:

Parrot Bebop: بهترین پهپاد سطح متوسط – قیمت ۵۰۰ دلار

این پهپاد سطح متوسط، توسط پهپاد ساز فرانسوی Parrot ساخته شده. این پهپاد را می توان یک پهپاد عکاس دانست چرا که دارای یک دوربین ۱۴ مگاپیکسلی است که کاربران می توانند عکس هایی ۱۸۰ درجه هوایی  و یا ویدئوهایی با نسبت تصویر ۱۶:۹ تهیه نمایند. به منظور محافظت از این پهپاد در حوادث، Bebop به صربه گیری فوم مانند مجهز شده تا در ملخ های آن را در برابر ضربات محافظت نماید. کنترلر آن امکان ارائه تصویر اول شخص از مسیر پرواز را نیز دارا می باشد.

bebop2-54650d23e81ec

Phantom 2 Vision+: بهترین هواپیماهای بدون سرنشین برای کارشناسان – قیمت ۱۰۹۸ دلار

به لطف کنترل پرواز ساده و پیش برنامه ریزی شده، کنترل این پهپاد بسیار راحت است که می تواند برای تازه کاران و کارشناسان گزینه ای مناسب باشد. این پهپاد از یک باتری ۵۲۰۰ میلی آمپری بهره می برد که اجازه ۲۵ دقیقه پرواز را مهیا می کند که تقریباً دو برابر میانگین پهپاد های همرده است. عکاسان نیز ممکن است عاشق این پهپاد شوند چرا که دوربین نصب شده بر روی آن عکساهایی عالی و با کیفیت می گیرد چرا که دارای توان تثبیت کننده عکس و فیلم است. این پهپاد حتی قادر است در زیر ارتفاع ۲۰۰۰ فوتی نمایش زنده ای را بر روی اسمارت فون کاربر پخش نماید. به همین دلایل ساده است که می توان گفت این پهپاد جز گران قیمتهای بازار است که البته ارزش خرید هم دارد.

maxresdefault

Hubsan H107D FPV X4 Mini RTF Quadcopter: خوش قیمت ترین پهپاد – قیمت ۱۵۸ دلار

قطعاً می توان پهپادهای ارازان قیمت تری را هم پیدا کرده اما کوادکوپتر Hubsan H107D FPV X4 Mini RTF ویژگی های بسیاری را ارائه می دهد که اگر در پهپاد دیگری به دنبال آنها باشید باید تا دو برابر پهپاد Hubsan H107D را خرج آن کنید. یکی از ویژگی های با ارزش این پهپاد امکان مشاهده تصاویر به صورت اول شخص (FPV) است که امکان مشاهده تصاویر را در کنترلر خود به طور مستقیم فراهم می آورد و حتی امکان ضبط تصاویر در حافظه SD نیز مهیا است. باتری آن چیزی در حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه دوام دارد که البته در صورت استفاده از قابلیت FPV این زمان کاهش بیشتری نیز می یابد. این پهپاد که به اندازه کف دست است بسیار کوچکتر از بسیاری از پهپادهای گران قیمت است که البته امکاناتی فراتر از قیمت خود ارائه می دهد.

Hubsan-X4-H107D-FPV-w-LCD-Transmitter-RC-Quadcopter-RTF-2-4-GHz

Hubsan H107L X4 Mini RTF RC Quadcopter: پهپادی برای تازه کاران قیمت ۳۹ دلار

اگر به عنوان یک تازه کار می خواهید وارد دنیای پهپاد ها شوید لازم نیست تا صدها دلار خرج کنید. Hubsan  ارزانترین پهپاد خود را تنها با ۳۹ دلار در اختیارتان می گذارد که به کمک آن می توانید کار با پهپادها را در کنار سرگرمی با کمترین هزینه انجام دهید. H107L آماده به پرواز خریداری می شود و دارای دقت پرواز six-axis gyro به منظور تعادل بیشتر و راحت تر است. زمان پرواز این پهپاد چیزی نزدیک به ۵ دقیقه است و باتری آن نیز قابل جابه جا شدن نیست پس بعد از یک سرگرمی ۵ دقیقه ای باید مدت زمانی طولانی برای شارژ این کوادکوپتر زمان بگذارید.

temp2.0x0

DJI Phantom FC40 Quadcopter: پهپادی حرفه ای برای عکاسبرداری هوایی- قیمت ۴۵۰ دلار

اگر می خواهید پهپادی داشته باشید که قابلیت عکس برداری و فیلم برداری باکیفیت هوایی را داشته باشد اما آمادگی و توانایی خرج هزاران دلار برای اینکار را ندارید بهتر است ابتداً به سراغ کوادکوپتر DJI Phantom FC40 بروید. این کوادکوپتر توانایی ضبط ویدئوهای با کیفیت ۷۲۰P HD را دارد که مستقیماً در کارت SD ضبط می شود. همچنین قابلیت استریم رایگان از طریق وای فای ، بر روی دستگاههای iOS و اندروید دارد. FC40 چیزی نزدیک به ۱۱ دقیقه توان پرواز دارد، که در رده متوسط دسته بندی می شود. این مدل به مانند سایر پهپادهای پیشرفته دارای کنترل پرواز قدرتمند است که به حفظ تعادل و تثبیت پرواز هواپیما کمک می کند.

dji-phantom-2-vision-main

Nano QX RTF with SAFE: بهترین پهپاد زیر ۱۰۰ دلار – قیمت ۹۹ دلار

جالب است که پهپادها نیز دارای دسته بندی زیر ۱۰۰ دلار هستند! و ظاهراً QX RTF بهترین در این دسته بندی است. این پهپاد کمی بهتر از Hubsan H107L X4 Mini با قیمت ۳۹ دلاری است اما بر خلاف H107L در این پهپاد از تکنولوژی (Sensor Assisted Flight Envelope (SAFE بهره گرفته شده که کنترل هواپیمای بدون سرنشین را در دو حالت ثبات و چالاکی محدود می کند و پرواز ایمن را تضمین می کند. باتری این پهپاد نیز بیشتر از ۵ دقیقه دوام ندارد اما این پهپاد برای تمرین مهارت شما در مدیریت کوادکوپترها بسیار مناسب است. اندازه این پهپاد بزرگتر از کف دست نیست و قابلیت های فیلم برداری و … ندارد.

blh7600-1000x700.jpg

Parrot Rolling Spider: بهترین طراحی برای یک پهپاد – قیمت ۱۰۰ دلار

 اگر به دنبال طراحی پر زرق و برق از یک پهپاد هستید Parrot Rolling Spider بهترین پهپاد پیش روی شماست. این پهپاد ۱۰۰ دلاری دارای یک دوربین پرقدرت است و می تواند با چهار ملخ خود به خوبی بچرخد و مانور دهد اما یکی از ویژگی آن که نام آن از این مفهوم گرفته شده است چرخ های آن است. با این قابلیت Parrot Rolling Spider می تواند بر روی سطوح نیز حرکت کند. از آنجا که چرخ های پهپاد بزرگتر از خود آن هستند و از پلاستیک انعطاف پذیر نیز ساخته شده اند می توانند به عنوان ضربه گیر پهپاد نیز به حساب آیند. عمر باتری این پهپاد نزدیک به ۸ دقیقه است. این پهپاد همچنین قابلیت اتصال به دستگاههای اندرویدی، ویندوزی و iOS را دارا می باشد و به بلوتوث نسخه ۴ نیز مجهز شده است.

155925400562

Walkera QR X350 Pro: بهترین پهپاد عکس بردار – قیمت ۶۰۰ دلار

دوربین GoPro Hero 3 عکس ها و فیلم های با کیفیتی را ضبط می کند و اضافه شدن آن به پهپاد می تواند تولید عکس ها و فیلم های هوایی با کیفیت را تضمین نماید. Walkera QR X350 Pro دارای دوربین معقول و مناسب است اما یکی از ویژگی های منحصربفرد آن توانایی ضمیمه کردن دوربین های با کیفیت GoPro است. به مانند Phantom 2 Vision+ این پهپاد توانایی پرواز ۲۵ دقیقه ای را با هر بار شارژ باتری دارد و همچنین به GPS نیز مجهز است لذا موقعیت یابی و حتی تعیین مسیر پرواز از پیش برنامه ریزی شده برای آن آسان تر است. همچنین تابع ایمنی برای مواقع لزوم وجود دارد. اگر فکر می کنید قیمت ۶۰۰ دلار بسیار زیاد است پس بهتر است Storm Drone 4 Flying Platform با قیمتی ۳۶۰ دلاری را در نظر بگیرید که البته تنها ۶ دقیقه در هوا قدرت ماندن دارد با این حال توانایی ضمیمه کردن دوربین های با کیفیت GoPro را دارا می باشد.

pahpad

UDI U818A: بهترین پهپاد برای کودکان – قیمت ۶۵ دلار

پرواز دادن پهپادها، کم، شبیه به بازی های کامپیوتری نیست لذا بسیاری از کودکان عاشق پرواز دادن آنها خواهند شد. پهپاد UDI U818A می تواند به تقویت مهارت کودکان برای کنترل این هواپیماهای بدون سرنشین کمک کند. یکی از این ویژگی های این پهپاد این است که می تواند به شما اطمینان تعمیر و نگه داری ساده و راحت را با توجه به اینکه کنترل آن به یک کودک واگذار شده، بدهد. در واقع UDI U818A دارای یک طراحی ماژولر (ریز شونده) است و مجموعه ای از قطعات به هم وصل شده می باشد که درصورت تخریب هر کدام تنها کافی است ان قطعه را عوض نمایید. این پهپاد همچنین بر اساس ثبات پروازی ساخته شده ( ۶ Axis Gyr) لذا می توان انتظارد اشت که حداقل سقوط ناشی از کنترل بد، در آن رخ دهد. در کنار این موارد این پهپاد به دوربین اول شخص نیز مجهز است و می تواند تصاویر ضبط شده را بر روی میکروSD ذخیره نماید. مدت زمان شارژ باتری این پهپاد تا ۲ ساعت طول می کشد اما کمتر از ۱۰ دقیقه لذت پرواز را عائد کودکان شما خواهد کرد.

51QJRi0S64L._SL1000_

EHANG Ghost: جدید و نا آورانه – قیمت ۶۰۰ دلار

این پهپاد فاقد دوربین است اما قابلیت اتصال دوربین های GoPro را دارا می باشد اما ویژگی مهم این پهپاد قابلیت کنترل آن با اپ گوشی های هوشمند است در واقع شما قادر خواهید بود تا به مانند هدایت یک هواپیما در بازی ها، با چرخاندن و عقب و جلو کردن اپ؛ EHANG Ghost را هدایت نمایید. این پهپاد را می توان شاخص ترین پهپاد Ces 2015 دانست که به زودی بررسی کاملی از آن در پارسیش منتشر خواهد شد.

20141221195818-IGG-first-updated-gbox