تماشا کنيد : ويديو معرفي صفحه نمايش هاي انعطاف پذير SEL

Semiconductor Energy Laboratory flexible OLED displays

آزمایشگاه انرژی نیمه‌رسانا (SEL)، که قبلا با همکاری شارپ صفحات نمایشگر IGZO را طراحی و تولید کرده بود، حال پا را فراتر نهاده و محصولی برتر از صفحات نمایش  انعطاف پذیر OLED سامسونگ و ال‌جی معرفی کرده است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این محصول جدید خواهیم پرداخت. با گجت نيوز همراه باشید.

این صفحه‌ی نمایش 5.4 اینچی با رزولوشن 1280 در 960 پیکسل علاوه بر تراکم پیکسلی 302ppi، توانایی خم شدن حول دایره‌ای به قطر 4 میلی‌متر را داراست و این صفحه‌ی نمایش تنها نمونه‌ی تولید شده است که توانایی نمایش تصاویر در محل‌ خمیدگی را دارد. این صفحه‌ی نمایش بی‌نظیر با استفاده از نیمه‌رسانای CAAC ساخته شده است. اما CAAC چیست؟ CAAC خلاصه‌ی C-Axis Aligbed Crystal است که نشان‌دهنده‌ی استفاده از مواد کریستالی یا شفاف به‌جای مواد غیر شفاف در ساخت پنل بوده که انعطاف‌پذیری را نیز به‌همراه داشته است. همچنین استفاده از اکسید نیمه‌رسانا‌ها نیز قابلیت انعطاف پذیری را افزایش داده است.

SEL چندی پیش صفحه‌ی نمایش 3.4 اینچی منعطف با رزولوشن 960 در 540 را که با یک باتری منعطف جفت شده بود را عرضه کرد  تا از آن در گجت‌های پوشیدنی همچون ساعت‌های هوشمند استفاده شود. این صفحه‌ی نمایش کوچک تراکم پیکسلی خار‌ق‌العاده‌ی 236ppi را دارا است و باتری آن نیز برای 10,000 بار خم و باز شده تا توانایی آن در استفاده‌ی بلندمدت مورد آزمایش قرار گیرد.

SEL قبلا نیز انواع صفحات نمایش منعطف را تولید کرده است که از جمله‌ی آن می‌توان به بزرگترین صفحه‌ی نمایش OLED اشاره کرد که با زیرلایه پلاستیک تولید شده و اندازه‌ی آن 13.5 اینچ است. این صفحه‌ی نمایش دارای کیفیت 4K با تراکم پیکسلی 326ppi بوده و به‌واسطه‌ی استفاده از مواد قابل انعطاف سبک‌وزن، ضخامتی در حدود 100 میکرون داشته و وزن آن برابر با 10 گرم است.

منبع : phonearena

 

SEL demos the most bendable mobile display that can wrap around phone sides (video)

Semiconductor Energy Laboratory (SEL), the guys that developed the groundbreaking IGZO screen tech together with Sharp, have done it again, this time one-upping Samsung and LG with their new flexible OLED displays.

Not only has the 5.4" panel high, 302ppi pixel density, but it can also bend to the record 4mm diameter, and is the only such panel that can actually display the picture on the bent edges, wrapping comfortably around the sides of future handsets.

SEL also presented a 3.4" flexible screen that is coupled with a bendable battery to use as a wrist wearable. The panel sports the impressive for such a small display 326ppi pixel density, and the battery has been tested more than 10 000 times, bent out of shape around wrist curvature, and then straightened. Take a look at the video below, and marvel at what our phones and wearables will look like down the road.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*