نسخه موبایل ویندوز 10 معرفی شد

 ویندوز 10 سیستم عاملی انقلابی است که آمده تا با پلتفرمی یکپارچه بر روی همه گجت ها در ابعاد مختلف اجرا شود.اکنون مایکروسافت از نسخه موبایل ویندوز 10 رونمایی کرده ، سیستم عاملی که برای تلفن های هوشمند و تبلت ها طراحی شده و  ترکیبی از Windows RT و ویندوز فون است.

جو بلفیور امروز تجربه ویندوز 10 برای صفحه نمایش‌های هشت اینچ و کوچک‌تر را تشریح کرد. نخستین تغییر بزرگی که در نگاه اول مشاهده می‌شود نحوه قرارگیری تصویر پشت زمینه در پشت کاشی‌های ویندوز 10 است که در مجموع اینترفیسی جذاب‌تر و آراسته‌تر را به نمایش می‌گذارد.

منوی Setting نیز به شکل چشمگیری تر و تمیز شده که بلیفیور آن را یک اپلیکیشن مشترک می‌داند که در نسخه دسکتاپ و موبایل عملکرد مشابهی خواهند داشت.

 برای هماهنگی بیشتر با ویندوز ۱۰ نسخه دسکتاپ، مایکروسافت، اکشن سنتر ویندوز ۱۰ موبایل را با نسخه پی‌سی همگام کرده است. به این ترتیب حتی اگر گوشی یا تبلت در نزدیکی شما نباشد، هیچ اعلانیه‌ای را از دست نخواهید داد.

در نسخه جدید ویندوز برای موبایل می‌توانید بدون اینکه برنامه مربوطه را باز کنید، به اعلان‌های جدید پاسخ دهید. برای مثال اگر پیام متنی تازه‌ای دریافت کردید، بدون اینکه نیاز باشد حتما به اپلیکیشن پیام رسان مراجعه کنید، با یک کیبورد کوچک و شناور امکان پاسخ به آن پیام وجود دارد. مایکروسافت به فکر ظاهر کیبورد نیز بوده و آن را با دیکته خودکار هوشمند‌تر کرده است.

مایکروسافت امکان سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌های مختلف پیغام رسان را فراهم کرده است. بر اساس میل خود می‌توانید از اپلیکیشن پیغام رسان پیش‌فرض، people یا اسکایپ یا SMS یا هر اپلیکیشن دیگری استفاده کنید.

در بخش بعدی کنفرانس ویندوز ۱۰، ردموندی‌ها به معرفی آفیس برای موبایل پرداختند و رسما از اکسل، ورد و پاورپوینت بر روی موبایل و تبلت‌های کوچک رونمایی شد. آفیس روی موبایل تقریبا اکثر قابلیت‌های نسخه آفیس کامل را دارد و همچنین ظاهری بسیار متناسب و زیبا در ابزار‌های کوچک به خود گرفته است. مایکروسافت ترتیبی داده که ظاهر ویندوز ۱۰ بر روی موبایل بسیار دلربا‌تر از ویندوزفون شود و امکانات سفارش سازی بیشتری به آن اضافه شود.

منبع :engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*