مایکروسافت از ویژگی های جدید ویندوز 10 پرده برداشت

مایکروسافت سرانجام از نسخه جدید پیش نمایش ویندوز 10 پرده برداشت.سیستم عاملی انقلابی که چشمان بسیاری در انتظار آمدنش بودند.یکپارچه‌سازی ویندوز در تمامی دستگاه‌ها از تبلت و دسکتاپ گرفتهه تا کنسول ایکس‌باکس یکی از اهداف اصلی ویندوز 10 است.

در ویندوز ۱۰ مهمترین تغییر را منوی استارت به خود دیده است. این منو در هر دو قالب تبلت و دسکتاپ در دسترس خواهد بود.مایکروسافت بازخوردهای متنوعی در رابطه با امکانات میز کار ویندوز جدیدش دریافت و سعی کرده اغلب آنها را در مراسم امشب پوشش دهد.

مرکز اعلانیه‌های اکشن سنتر برای سر و سامان دادن به نوتیفیکیشن‌های محیط دسکتاپ به ویندوز 10 افزوده شده است که هماهنگی کاملی با محیط داشته و تمرکز بر امور جاری را برای کاربر ساده خواهد کرد. البته این قسمت تنها نقش اطلاع‌رسانی نداشته و تنظیمات عمومی سیستم نظیر شبکه‌های وای‌فای و تنظیم نور صفحه‌نمایش و از این دست موارد نیز همچون آنچه در دستگاه‌های موبایل شاهدش هستیم در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

سرانجام بخش کنترل پنل سنتی و PC Setting نیز ادغام شد تا یکپارچگی محیط به حالت صحیح خود باز گردد.

ویندوز 10 کاملا ریسپانسیو بوده و به دستگاه‌های ورودی برای ارائه‌ی محیط رابط گرافیکی کاربری توجه ویژه دارد. برای نمونه، در صورت اتصال موس و کیبورد به دستگاه، رابط کاربری به شکل هوشمند تغییر شکل خواهد داد تا به بهترین شکل با نیازهای کاربر هماهنگ شود. همچنین در صورت جداسازی ابزارهای ورودی، محیط برای کار با لمس سازگاری کامل خواهد یافت تا تجربه‌ای بی‌نقص در اختیار کاربر قرار گیرد. حتی تبلت‌های کوچک نیز هم‌اکنون قادر خواهند بود به یک سیستم کامل بدل شده و نسخه‌ی کامل ویندوز را به اجرا درآورند.

اما در کنار تمامی این موارد، رابط کاربری در این ویندوز نیز در کل شاهد تغییراتی بوده است. در بسیاری از المان ها و پنجره های این نسخه تغییرات واضحی در قیاس با نسخه های پیشین به چشم می آیند.

کورتنا در کنار کلید استارت روی نوار ابزار قرار خواهد گرفت که در واقع محل اصلی این دستیار صوتی است و اعلانیه‌های کورتنا نیز از همین مکان نمایش داده خواهد شد. بلفور با اشاره به طراحی این سیستم صوتی، تلاش مایکروسافت را در جهت ایجاد راهکاری برای تعامل طبیعی‌تر با این دستیار صوتی خوانده است. بلفور به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت کورتنا را پس از عرضه‌ی بیلد شماره‌ی fbl.9924 در ویندوز ۱۰ قرار خواهد داد.

دستیار صوتی کورتنا نیز که طی سال‌های گذشته به خوبی خود را به اثبات رسانده بود هم سرانجام قدم به ویندوز گذاشت.کورتنا در ویندوز ۱۰ تجربه‌ای متفاوت از گوشی‌های ویندوزفون را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. اجرای کوئری‌های مختلف در مورد نمایش فایل‌ها با پسوندهای گوناگون از فضای ذخیره‌ی ابری یا حافظه‌ی داخلی کامپیوتر از جمله‌ی این موارد است.

کورتانا یکی از بارزترین مشخصه های ویندوز ۱۰ است که کاربردش در نگاه اول هر شخصی را به یاد Siri از اپل یا Google Now می اندازد. البته غول نرم افزاری آن را به گونه ای طراحی کرده که محیطی بسیار صمیمی تر را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. این دستیار صوتی در محیط دسکتاپ قادر به انجام تقریبا همه کاری است، از تماس در اسکایپ گرفته تا اضافه کردن یک قرار ملاقات به تقویم کاربر.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*