نگاهی به چند محصول شاخص و جالب نمایشگاه CES 2015

خب دوستان عزیز ، بزرگترین گردهمایی تکنولوژی سال CES 2015 هم به کار خود پایان داد و جدیدترین دستاوردهای دنیای فناوری دیجیتال معرفی شدند.در این مطلب نگاهی داریم به چند محصول شاخص و جالب نمایشگاه امسال ، با گجت نیوز همراه باشید.

سبقت چیپ Tegra X1 انویدیا از  A8X اپل

nvidia-tegra-x1

انویدیا نسل جدیدی از پردازنده های تلفن همراه را در روز اول نمایشگاه CES معرفی کرد و گویا ترسی نیز از مقایسه آن با چیپ A8X اپل ندارد. در واقع ظهور Tegra X1 به این معناست که A8X اپل دیگر پردازنده ای پیشرو در تلفن های همراه محسوب نمی شود. بنچ مارک های ارائه شده نشان می دهد که چیپ جدید انویدیا تا ۱٫۷ برابر سریعتر و بهتر از A8X  بکار گرفته شده در آی پد ایر سرعت و کیفیت دارد.

مانیتور با صفحه نمایش خمیده از HP

hp EliteDisplay S270c

معمولا قیمت صفحات نمایش منحی چیزی بالای ۵۰۰ یا ۶۰۰ دلار است اما ظاهراً شرکت HP با ۳۹۹ دلار چنین صفحه نمایش هایی را در اختیار شما می گذارد. EliteDisplay S270c و Pavilion 27c که ۲۷ اینچ اندازه دارند و منحنی شکل نیز هستند دارای کیفیت فول HD با نسبت تصویر ۱۶:۹ می باشند. اگر به دنبال اندازه بزرگتر هستید HP محصولی دیگر نیز در آستین دارد!  این مانیتور ۳۴ اینچی دارای نسبت تصویری ۲۱:۹ است و رزلوشنی ۳۴۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی است و قیمت آن نیز برابر ۹۹۹ دلار است.

Activite Pop ساعت هوشمند و تراکر تناسب اندام

Withings-Activité-pop

Activite Pop هم ساعت هوشمند محسوب می شود و هم رهگیر تناسب اندام و در عین اینکه زیباست قیمتی ۱۴۹ دلاری دارد! Activite Pop قرار است ماه آینده و در رنگ های مختلف عرضه شود. محصولات Activite  معمولاً قیمتی بالای ۴۰۰ دلار دارند که البته در آنها از استیل و مواد سازنده با کیفیت استفاده شده است، این در حالی است که Pop کاملاً از سلیکون ساخته شده است.

Tobii با تراکر چشمی روش بازی شما را دگرگون می کند

314598_4_ee5a18482ab5fa04c772630803b57755e33b42e0

Tobii همیشه برای نمایش چیزی جالب در CES آماده است! و برای امسال این شرکت، نسخه نمایشی از SteelSeries Eye Tracker را به این نمایشگاه آورده است که بسیار جالب است. اما این تراکر چشمی چیست؟ فرض کنید در حال بازی نقش تیرانداز اول شخص هستید حال به کمک این رهگیر با چرخش جزئی و یا حتی نگاه به به سمت راست و چپ و بالا و پایین می توانید دوربین باری را کنترل نمایید. در یکی از ویدئوهای موجود از عملکرد این تراکر، بازیکن با نگاه به سنگی در گوشه ای از بازی، اول نقش ار وادار به بلند کردن سنگ می کند و سپس بازیکن با نگاه به جهت مخالف، اول شخص بازی را وادار به پرتاپ سنگ به آن جهت می کند.

۳D Rudder و کنترلر سه بعدی پا در بازی

۳D Rudder

۳D Rudder به نظر یک تکنولوژی سرگرم کننده است و می توان گفت مورد استفاده آن، برای بازی هاست. این دستگاه با سنسورهای طراحی شده بر خود، حس دلپذیری را برای مدل سازی سه بعدی حرکت فراهم می آورد. وقتی پایتان را روی این دیسک مدور بگذارید دیگر علاقه ای به رها کردن آن نخواهید داشت. چرخش در اطراف و قدم گذاری سوژه ی بازی، با حرکت پای شما بسیار جالب، دقیق و سرگرم کننده است.

ساعت هوشمند Onetouch الکاتل

alcatel-onetouch-watch-(2)

این ساعت حتما می تواند یک رقیب جدید برای ساعت هوشمند اپل به حساب بیاید. این ساعت برجسته دارای مانیتورینگ ضربان قلب و آنتن NFC برای جفت سازی با گوشی های هوشمند است. صفحه ۱٫۲۲ اینچی آن دایره ای شکل و بسیار زیبا به نظر می رسد. خوشبختانه این ساعت هم با دستگاههای اندرویدی و هم با دستگاههای iOS ی به خوبی کار می کند.  یکی از خوبی های آن قیمت بسیار کمتر آن نسبت به اپل واچ است.

بزرگترین کروم بوک بازار از ایسر

acer-chromebook-15

به نظر ایسر سرمایه گذاری و نگاه ویژه ای به کروم بوک ها دارد و این شرکت اولین کمپانی است که کروم بوکی ۱۵٫۶ اینجی آنهم با صفحه با رزلوشن فول HD می سازد. البته این کروم بوک در نسخه HD نیز تولید شده است. پردازنده بکار گرفته شده در آن از نسل پنجم اینتل محسوب می شود و قمیت آن از ۲۵۰ دلار شروع می شود.

سیستم حراستی و امنیتی Myfox

اگر به تکنولوژی امنیتی بالایی برای خانه خود نیاز دارید که البته همی خواهید وشمند نیز باشد و از طریق گوشی هوشمند قابل مدیریت و کنترل باشد بهتر است به فکر خرید Myfox Security System باشید. این دستگاه دارای دوربین با رزلوشن ۷۲۰p پیکسل با زاویه دید ۱۳۰ درجه است که به ابزار تشخیص حرکت و دید در شب نیز مجهز گردیده. Myfox با دوایس های اندوریدی و iOSی به خوبی کار می کند.

تراکر Vivoactive گارمین با قابلیتهایی در سطح ساعت هوشمند

garmin-vivoactive

با این همه تراکر و ساعت هوشمند جور واجور در بازار! خیلی سخت است که محصولی بتواند عرض اندام کند. اما به نظر گجت پوشیدنی Vivoactive ترسی از این چالش ندارد. گلف، شنا، دوچرخه سواری و دو از جمله تمرینات ورزشی هستند که از قبل بر روی این تراکر نصب شده اند. گارمین Vivoactive  در شمارش تمرینات و زمان آنها و همینطور محاسبه کالری، مسافت طی شده و… به یاری شما می آید. آگاهی از پیام ها و ارسال اعلانیه و همینطور GPS از جمله ویژگی های ساعت هوشمندی این تراکر است.

Snail گجتی برای سه بعدی سازی بازی های اندرویدی

Snail

آیا دوست دارید بازی Clash of Clans را به صورت سه بعدی بازی کنید؟ شرکت چینی Snail که در زمینه توسعه و پیشرفت گیمینگ فعالیت دارد دستگاهی را برای اجرای بازی های اندرویدی بصورت سه بعدی معرفی کرده است. این گجت با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز قابلیت پخش تصویری ۱۰۸۰i را دارد و از یک تراکر و رهگیر چشمی نیز برخوردار است و لذت بازی سه بعدی را نصیب شما می کند. یکی از قابلیت های این گجت هماهنگی و کار آن با فیلم ها علاوه بر بازی است.

لپ تاپ های هایبرید Transformer Books chi رقیبی برای اپل، مایکروسافت و لنوو

transformerbook

ایسوس شاخه جدید Chi از خط تولید Transformer Book را معرفی کرده که در آن لپ تاپ های هایبرید ۸٫۹ اینچی تا ۱۲٫۵ اینچی ساخته می شود. این لپ تاپ ها با جداسازی صفحه کیبرد به راحتی به تبلت تبدیل می شوند. قیمت این سری از محصولات Chi از ۲۹۹ دلار تا ۷۹۹ دلار بسته به اندازه و یا پردازنده ای که در آن بکار گرفته شده است، دسته بندی می شود. این لپ تاپ های بدلیل استفاده از استیل براق می تواند رقیبی برای مک بوک ایر اپل و از نظر هایبرید بودن می تواند رقیبی برای سرفیس پرو مایکروسافت باشد.

زن فون ۲ فبلتی از ایسوس

Zenfone2A

خیلی سخت است که گوشی جدید ایسوس را دارای ویژگی های نوآورانه دانست، با این حال تجهیز گوشی به ۴ گیگابایت رم احتمالاً یک روند جدید در تولید گوشی هوشمند محسوب می شود به خصوص اینکه قیمت دستگاه تنها ۲۰۰ دلار باشد. زن فون ۲ دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی IPS فول HD با دوربین ۱۳ مگاپیکسل با لنز f/2.0 حالت خاص عکس برداری در مناطق کم نور است.

پرینتر سه بعدی Da Vinci Junior با قیمیت ۳۴۹ دلاری

DAVINCIJUNIORSIZED1

در حوزه پرینترهای سه بعدی، قیمت یک بخش مهم محسوب می شود. که در این مورد هیچ پرینتری نمی تواند بر روی دست Da Vinci Junior با قیمت ۳۴۹ دلار بیاید.  البته این پرینتر سه بعدی تنها در حد اجسام ۵٫۹ اینچی توانایی پرینت دارد. این پرینتر همچنین به بخش محافظتی پلاستیکی مجهز است که می تواند خطر سوختگی بدلیل گرمای سطح بدنه پربنتر را از بین ببرد.

LG G Flex 2 گوشی هوشمند خمیده با سخت افزاری پرقدرت

lg-g-flex-2-1929

شاهکار جدید ال جی در واقع نسل دوم جی فلکس محسوب می شود. گوشی خمیده جدید دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول HD است. انعطاف پذیری جنس بکار گرفته شده در آن بی نظیر و زیبایی رنگ های آن به خصوص رنگ قرمز این گوشی همه را به وجد می آورد. از نظر دوام نیز بدنه گوشی کاملا در برابر خراش مقاوم است، علاوه بر دوام و زیبایی، در این گوشی از آخرین مدل چیپ کوالکوم یعنی اسنپدارگون ۸۱۰ بهره گرفته شده است. این گوشی در مدل های با حافظه ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و همچنین رم ۲ و ۳ گیگابایت در دسترس خواهد بود.

تلوزیون OLED جدید از LG

LG_4K_OLED_TV_EG9600

به نظر با وجود معرفی تلوزیون های کوانتومی جدید، الجی بار دیگر در مقام دفاع از تلوزیون هاب OLED بر آمده است. ساخت اینگونه تلوزیون ها بسیار پرهزینه و گران می باشد اما از نظر کیفیت، این ساخته جدید ال جی تمام رقبا را خاموش نگه خواهد داشت! ناوگان جدید تلوزیون ها OLED الجی دارای اندازه ۵۵ تا ۶۴ اینچ می باشند که در حالت های مسطح، خمیده و حتی باریک در دسترس خواهند بود. با این حال تلوزیونی ۷۷ اینچی نیز وجود دارد که قابلیت انحنا و مسطح شدن و سویچینگ بین این دو را دارد و به گفته سازنده بزرگترین تلوزیون جهان با کیفیت اولترا HD است.

Origin Omega PC رقیبی با کیفیت ۴K برای PS4 و ایکس باکس

OriginOmega1

این دستگاه نسبت به دیگر کنسول ها بسیار بزرگ محسوب می شود و قطعاً برای اتقا پذیرایی شما تا حدودی عظیم به نظر می رسد. این کنسول جدید دارای دو کارت گرافیگ Nvidia GeForce GTX 980 است. این سیستم PC می تواند هر دو سیستم عامل ویندوز ۸ و  Steam OS را بوت نماید. قدرت پردازش این دستگاه جدید بسیار بالا بود و به راحتی قادر به اجرای بازی های ۴K بر روی تلوزیون های اولترا HD است.

LaVie Z از لنوو

lenovo-laviez

لنوو نیز بیکار نبوده و سبک ترین نوت بوک جهان موسوم به  LaVie Z را رونمایی کرد. دستگاه ۱۳ اینچی جدید تنها ۱٫۷۲ پوند (۷۸۰ گرم) وزن دارد و از پردازنده های Core i5 و Core i7 بهره می برد. این لپ تاپ سبک تر و تا ۲۰۰ دلار ارزانتر از مدل های هم خانواده خود است. از قرار معلوم این محصول در ماه می برای فروش و عرضه وارد بازار می گردد.

معرفی دو تبلت جدید از لنوو

lenovo-tab-2-71

علاوه بر لپ تاپ لنوو دو تبلت جدید را نیز رونمایی کرد که دارای سایز ۷ اینچی بوده و قیمتی حدوداً ۱۰۰ دلاری دارند. اولین دستگاه Lenovo Tab 2 A7-10 که فقط ۹۹ دلار قیمت گذاری شده، این فبلت دارای پردازنده چهار هسته بوده و یکی از باریک ترین تبلت های بازار محسوب می شود. Lenovo Tab 2 A7-30 کمی گرانتر و قیمتی ۱۲۹ دلاری دارد. دستگاه ۷ اینچی جدید نیز به بلوتوث نسخه ۴، رم یک گیگابایت، ۸ گیگابایت حافظه داخلی . باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری مجهز شده است.

فبلت +ZTE Grand Max

ZTE-Grand-X-Max

فبلت جدیدی از سوی شرکت Cricket معرفی گردیده که قیمت جالب توجه ۲۰۰ دلاری دارد. این فبلت ۶ اینچی ساخته دست ZTE دارای صفحه ای با کیفیت فول HD، با پشتیبانی از شبکه ۴G و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است. دوربین جلویی آن نیز ۵ مگاپیکسلی بوده و گوشی به صداید البی و باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری تجهیز گردیده است. با خرید Cricket  توسط AT&T به نظر حال پوشش دهی این گوشی به مراتب بالاتر از قبل خواهد بود.

۳DSystems Haptic Stylus و تغییر در آینده بازی های سه بعدی

touchhaptic1

۳DSystems ممکن است روند ساخت و اجرای بازی را تغییر داده باشد. قلم Haptic 3D حسی به مانند قلم های سنتی دارد با این حال ساخت و ترکیب آن به هیچ وجه سنتی نیست. این قلم بوسیله اهرمی به دستگاه اصلی متصل شده و امکان مدیریت بازی را به مانند جوی استیک های دسته ای می دهد، با این تفاوت که هر در عمق نیز در آن تعریف شده است(۳D). دو دکمه نیز روی آن تعبیه شده که در خلال بازی به کار می آید.

Dell XPS 13 صفحه نمایش ۱۳ اینچی در قابی با لبه های نازک

transformerbook

این محصول از همین امروز برای خرید در دسترس خواهد بود، این شاهکار مهندسی دل، صفحه نمایشی ۱۳ اینچی در قابی نازک را ارائه می دهد و وزن آن کمتر از ۱٫۱۸  کیلوگرم می باشد. صفحه نمایش لمسی دارای کیفیت فول HD است. نسخه دیگر این لپ تاپ دارای کیفیت ۲K با رزلوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است اما در کل این محصول در لباسی از آلومینیوم و فیبر کربنی پیچیده شده که ظاهری اعلاء و بی نظیر به آن داده است. قیمت این لپ تاپ از ۷۹۹ دلار شروع می شود.

shihpic-642x400

در همین حال Jonney Shih رئیس هیئت مدیره شرکت ایسوس در مصاحبه ای در خصوص سری جدید Chi از Transformer Book اعلام کرده که این سری نه تنها سرفیس پرو محسوب می شود بلکه در عین واحد مک بوک ایر نیز به حساب می آید و همانطور که دیرروز نیز گفته شد، محصول جدید Chi ایسوس رقیبی جدی برای سرفیس و مک بوک قلمداد می شود.

Rapoo و ساخت ماوس و کیبورد بازی

Rapoo

Rapoo سازنده محصولات جانبی گیمینگ ماوس و کیبردهای با کیفیت و اعلایی را طراحی و ساخته است که تنها یکی از این پنج محصول در خلال CES معرفی گردید. موس ۷۰ دلاری V900 با سنسور لیزری و زمان پاسخ دهی یک میلی ثانیه و سیستم روشنایی با پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ. قرار است کیبورد آن نیز در همین بهار عرضه و معرفی گردد.

Mad Catz و لوازم جانبی برای گیمینگ

matcats

L.Y.N.X 9 Mobile Hybrid Controller می تواند به راحتی با اسمارت فون ها و تبلت ها متصل شده، با کیبورد جفت شده و به عنوان کیبورد تلوزیون و یا ست آپ باکس ها و یا حتی به عنوان کنترلر فایر TV آمازون و یا حتی کنسول های دیگر استفاده شود. R.A.T. PRO X نیز ماوسی مخصوص گیمینگ است که چرخ اسکرول آن قابلیت جدا شدن و تعویض است. RITTON Swarm Mobile Headset نیز هدستی است که با دستگاههای مختلف و متعدد جفت می شود، لذا گیمرها در حین بازی می توانند به تماس های تلفنی خود نیز پاسخ دهند.

۳Doodler 2.0 امکان تجسم اشیا را بدون پرینتر سه بعدی فراهم می کند

3DOODLE

۳Doodlerدر واقع قلمی است که به کاربران اجازه می دهد که با کمک پلاستیک خشک شونده ای که در این قلم وجود دارد، اقدام به ترسیم اشیا سه بعدی نمایند. تجسم این اشیا می تواند در رنگ های مختلف و حتی با مواد متفاوت دیگر صورت گیرد.

تلوزیون هوشمند لیزری از فیلیپس: رنگ بندی با کمک لیزر

philips

ظاهراً فیلیپس برای ایجاد رنگ های بیشتر و پر حرارت تر که خصوصیت بارز تلوزیون های اولترا HD محسوب می شود، راهی پیدا کرده است. کلید موفقیت فیلیپس در بکارگیری لیزر است. در واقع تلوزیون Smart Laser Backlight UHD TV از لیزر قرمز رنگ برای نمایش تصاویر ۴k بهره گرفته است که نتیجه آن رنگ قرمز عمیق و سبز و آبی غنی تر است.

CyberPowerPC Fang Trinity: سیستم قابل سفارشی سازی برای گیمینگ

fang

اگرچه طراحی CyberPowerPC Fang Trinity چندان زیبا و تو دل برو! نیست اما قطعا سخت افزار بکار گرفته شده در آن شما را متجیر خواهد ساخت. هر قسمت از این سیستم به مانند نیروگاهی قدرت دارد. پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 980M و سه هارد SSD در یک محفظه و هارد دیگر و درایو نوری در یک محفظه دوم و پردازنده اینتل Core i7 -4790K با سرعت ۴ گیگاهرتز به همراه سیستم خنک کننده مایع در محفظه سوم.

GoldKey: وقتی امنیت در ساعت هوشمند مهم می شود

goldkeyGoldKey در واقع راه ارتباطی ایمن را فراهم می کند که این قابلیت در دستگاه اندرویدی کارآمدی به همراه اسپیکر، میکروفون دوربین و ارتباط بر پایه شبکه ۳G گنجانده شده. علاوه بر این نرم افزار امنیتی GoldKey نیز از قبل بر روی ان نصب شده که ارتباط رمزگذاری شده را مهیا می نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*