بررسي قابليت ها و وِيژگي هاي تبلت Surface Pro 2 مايکروسافت

surface pro 2

مایکروسافت روز گذشته از نسل جدید تبلت‌های خود پرده برداشت. تبلت سرفیس پرو 2، به پیشرفته‌ترین سخت‌افزارهای روز دنیا، مجهز شده است. بنا بر ادعای مایکروسافت و همچنین مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول، سرفیس پرو 2 از 95 درصد از لپ‌تاپ‌های امروزی قوی تر و سریع‌ تر است. در ادامه با بررسی این محصول جدید از ردموندی‌ها با ما همراه باشید.

مشخصات فنی تبلت Surface Pro 2 مایکروسافت

  • پردازنده از خانواده Haswell اینتل
  • صفحه نمایش 10.1 اینچ با رزولوشن 1080p از نوع ClearType
  • حافظه ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایت به همراه 4 گیگابایت حافظه رم / حافظه ذخیره سازی 256 و 512 گیگابایت به همراه 8 گیگابایت حافظه رم
  • داک فیزیکی به همراه 3 پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0، خروجی و ورودی صدا، یک DisplayPort و یک جک اترنت
  • پایه پشت تبلت با قابلیت تنظیم زاویه
  • طول عمر باتری 75 درصد بیشتر از نسل اول
  • سیستم عامل ویندوز

1 – صفحه نمایش 10.6 اینچ، همانند سرفیس پرو

surface pro 2

مایکروسافت سعی کرده در تبلت گران‌قیمت سرفیس پرو 2، از همان صفحه نمایشی استفاده کند که در نسل پیشین این تبلت استفاده کرده بود. صفحه نمایش این تبلت 10.6 اینچ است و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که بهتر بود از صفحه نمایشی غیر از صفحه نمایش مشابه با سرفیس پرو در این تبلت استفاده شود؛ اما مایکروسافت معتقد است کیفیت تصویر این تبلت، بسیار بهتر از نسل پیشین شده و هرچند رزولوشن هر دو یکسان است، اما وضوح تصویر صفحه نمایش Surface Pro 2 به شکل قابل توجه‌ای بهبود یافته است.

2- پردازنده قدرتمند هسول اینتل

surface pro 2

اکنون چند ماهی می‌شود که اینتل، آخرین نسل از پردازنده‌های قدرتمند خود را روانه بازار کرده است. با عرضه این پردازنده‌های جدید، اینتل  به همگان ثابت کرد که بازار موبایل را به طور کامل از دست نداده و همچنان به عنوان یک رقیب سرسخت مشغول به فعالیت در این بازار است.

تبلت سرفیس پرو 2 نیز مجهز به پردازنده Core i5 از سری پردازنده‌های هسول اینتل است. مصرف انرژی این پردازنده در مقایسه با نسل پیشین آن، کاهش چشمگیری داشته است.

مایکروسافت ادعا می‌کند که مصرف انرژی سرفیس پرو 2 بیش از 75 درصد نسبت به نسل قبل بهبود یافته و می‌تواند با هر بار شارژ شدن، چیزی در حدود 7 تا 10 ساعت به فعالیت بپردازد. اگر این ادعای ردموندی‌ها در عمل نیز صحت داشته باشد، سرفیس پرو 2 یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای خریداران تلقی می‌شود.

3-Power Cover

surface pro 2

مایکروسافت همزمان با معرفی سرفیس پرو 2، از جدیدترین کیبورد مخصوص این تبلت نیز پرده برداشت. با استفاده از این کیبورد، می‌توان از سرفیس پرو 2 به عنوان یک لپ‌تاپ قدرتمند نیز استفاده کرد. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که این کیبورد جدید، مجهز به یک باتری داخلی برای افزایش طول عمر باتری تبلت است. با این اوصاف، طول عمر باتری تبلت جدید، چیزی در حدود دو برابر بیشتر از نسل قبلی خواهد بود.

4- یک Workstation همراه!

surface pro 2

اگر با لپ‌تاپ‌های سری W لنوو کار کرده باشید، حتما می‌دانید که لقبی که کمپانی لنوو برای این سری از محصولات خود در نظر گرفته، ایستگاه کاری قابل حمل است. اما باید در نظر داشت که قیمت این محصولات بسیار زیاد بوده و هر کسی توانایی خرید آن‌ها را ندارد. مایکروسافت با عرضه سرفیس پرو 2 همان رویه لنوو را در پیش گرفته است. این کمپانی با معرفی یک داک جدید مجهز به سه درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0، درگاه اترنت، درگاه miniDisplay و درگاه ورودی و خروجی صدا می‌باشد، به معنای واقعی، سرفیس پرو 2 را به یک ایستگاه کاری قابل حمل تبدیل می‌کند.

5- Type/Touch کاور 2

surface pro 2

یکی از موارد مختص تبلت‌های سرفیس پرو و سرفیس RT، همین تایپ کاور و تاچ کاور بود که به کاربران این امکان را می‌داد تا بتوانند با تبلت خود همانند لپ‌تاپ کار کنند. حال با عرضه سرفیس پرو 2 و سرفیس 2، نسخه جدیدتر این وسیله جانبی نیز عرضه شده است. از ویژگی‌های این نسخه می‌توان به ضخامت کمتر، نور پس‌زمینه کلید‌ها و زمان پاسخ کمتر اشاره کرد.

در تاچ کاور اول که به همراه تبلت‌های Surface RT و Surface Pro معرفی شد، تنها 80 سنسور برای دریافت دستورات لمسی در نظر گرفته شده بود، اما مایکروسافت ادعا می‌کند که در تاچ کاور 2 تعداد سنسورهای لمسی را به 1,092 عدد افزایش داده تا دقت دریافت دستورات لمسی کاربر افزایش یابد.

این سنسورها باعث شده‌اند تا کل سطح کاور برای ارسال ژست‌های لمسی فعال شوند. مایکروسافت جزئیات زیادی در این باره اعلام نکرد، اما به نظر می‌رسد که کل سطح تاچ کاور همچون ترک‌پد عمل می‌کند و می‌توان از آن برای دسترسی به بخش‌های مختلف ویندوز 8 بهره برد.

مایکروسافت همچنین پشت کلیدهای لمسی چراغ‌هایی را تعبیه کرده تا بتوان به راحتی از آن در محیط‌های کم نور نیز بهره برد. جالب اینجاست که حتی با وجود اضافه شدن نور پس زمینه کلیدها، باز هم ضخامت تاچ کاور 2 نسبت به نسخه اول نزدیک به 2 میلی متر باریک‌تر شده است.

6- موزیک کاور

surface pro 2

این کاور با حذف کلید‌های سنتی و جایگزینی آن‌ها با کلیدهای و کنترلرهای مورد نیاز DJها یک کاور جدید را برای علاقمندان موسیقی طراحی کرده است. این کاور جدید دسترسی به تنظیمات موسیقی را به سادگی میسر می‌کند و کلیدهای آن همچون تاچ کاور، لمسی هستند. آیپد اپل دارای اپلیکیشن‌هایی برای تنظیم موسیقی است اما مایکروسافت خود وارد این حوزه شده و با تولید این ابزار سعی در تغییر نگرش‌ها به تبلت‌ها به‌عنوان یک وسیله‌ی صرفا مصرفی داشته و در پی وارد کردن تبلت‌ها به چرخه‌ی تولید محصولات فرهنگی و هنری است.

7- پایه با عملکرد بهتر

surface pro 2

یکی از مواردی که تبلت‌های مایکروسافت را یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا قرار می‌دهد استفاده از همین پایه نگهدارنده است. نسخه جدید این پایه قابلیت تنظیم تبلت در دو زاویه 22 و 55 درجه را دارا است. طراحی پایه جدید به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند هنگامی که تبلت را بر روی پای خود قرار داده به راحتی با آن کار کند.

8- حذف لوگوی ویندوز و جایگزین نمودن لوگوی سرفیس

surface pro 2

مایکروسافت تصمیم گرفته تا لوگوی سرفیس را جایگزین لوگوی ویندوز کند تا اصالت محصول خود را بیشتر نماید. به قول «پانوس پانی»، مدیر بخش سرفیس در مایکروسافت:

    ما لوگوی سرفیس را انتخاب کردیم، کاربر می‌خواهد مردم بدانند که وی از تبلت سرفیس استفاده می‌کند، حال با عرضه این تبلت‌های جدید، این اتفاق به وقوع پیوسته است.

9- 200 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان بر روی سرویس SkyDrive مایکروسافت

surface pro 2

فضای ذخیره سازی ابری، این روزها به یکی از نیازهای اساسی کاربران تبدیل شده است. مایکروسافت نیز به تمامی کاربرانی که سرفیس پرو 2 را خریداری کنند، 200 گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین هدیه می‌دهد.

10- برقراری تماس‌های بین‌المللی رایگان از طریق سرویس اسکایپ

surface pro 2

آیا 200 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان کافی نیست؟! نظرتان در مورد پیشنهاد یک‌سال برقراری تماس‌های بین‌المللی از طریق سرویس محبوب اسکایپ، آن هم به صورت رایگان چیست؟ مطمئنا شما هم با ما هم عقیده هستید که این پیشنهاد مایکروسافت بسیار اغواء کننده می‌نماید! کافی است هزینه هر دقیقه مکالمه خارج از کشور را بدانید تا متوجه منظور ما شوید.

11- سیستم عامل Windows 8.1 Pro

surface pro 2

تبلت سرفیس پرو 2 تحت سیستم عامل ویندوز نسخه 8.1 کار می‌کند. این اقدام به این معنی است که بالاخره مایکروسافت توانسته است، دنیای تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی را با یکدیگر ادغام کند.

12- قیمت گذاری و گزینه‌ها

surface pro 2

اگر تصمیم گرفته‌اید تا این تبلت دوست‌داشتنی را تهیه کنید، قطعا باید از قیمت و مدل‌های آن نیز با خبر شوید. مایکروسافت سرفیس پرو 2 را در چند مدل مختلف عرضه می‌کند. ارزان‌ترین مدل، مجهز به 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و 4 گیگابایت حافظه رم است که با قیمت 899 دلار عرضه خواهد شد. البته این قیمت، شامل تجهیزات و لوازم جانبی نمی‌شود.

گزینه‌های دیگری هم در دسترس هستند. 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به همراه 4 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و گل سر سبد مدل‌ها یعنی 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به همراه 8 گیگابایت حافظه رم که با قیمت 1799 دلار عرضه خواهد شد.

13- زمان عرضه

{photo}92/07/02/surface-pro-2{/photo}

فروش تبلت سرفیس پرو 2 از تاریخ 30 مهرماه امسال در 21 کشور دنیا به طور رسمی آغاز می‌شود.

نظر شما در مورد این تبلت جدید چیست؟

منبع : phonearena

 

Microsoft Surface Pro 2 and Surface 2: all the new features

A little over a year, and here we are it once again – Microsoft has finally deemed it’s time to release the next generation of Surface tablets onto the more demanding than ever consumer. It’s been a while since, so some of you may have gotten a little foggy on the context within which the original Surface duo of tablets was unleashed. Namely, the harsh, already battle-torn world of post iPad reality, where none could as much as question the superiority of the Apple slate.But, that’s in the past. Taking a step back in order to better take in the full picture, several things become immediately obvious. First, while Apple is no longer as dominant, that's probably because the market for tablets has become even more ruthless. Tabs are truly on a ride to the bottom, and it appears that smaller, more affordable tablets are increasingly becoming the norm. This isn't to say that the extremely lucrative high-end tablet market has disappeared – in fact, at least in Apple’s case, it has become an increasingly important source of revenue, as Apple is monetizing the crap out of it in the form of app purchases and the like. This, we guess, is what Microsoft is shooting for, especially with its workstation-grade Surface Pro. And what about the budget-friendlier Surface 2? Well, while the deal Redmond is looking to cut for you has become more appetizing, it really is the Windows RT platform that is holding it back.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*