روترهای جدید تی پی لینک در نمایشگاه CES 2015

تی پی لینک در نمایشگاه CES امسال، دو روتر جدید ac 802.11 از خانواده Archer خود را رونمایی کرد. یکی از آن ها روتر Archer C2600 و دیگری روتر Archer C3200 می باشد.

روتر دوبانده Archer C2600 به منظور پشتیبانی همزمان از دستگاه های بیشتر طراحی شده است که به گفته خود این شرکت سریعتر از روتر Archer C3200 می باشد. Archer C2600 از فناوری چند ورودی – چند خروجی (MU-MIMO) – یک فناوری انتشار امواج (آنتن) برای سیستم‌های مخابراتی بی‌سیم است، بدین صورت که در هر دو طرف فرستنده و گیرنده از چند آنتن استفاده می‌شود- شرکت کوالکام استفاده می کند و بواسطه آن سه کاربر می توانند در یک زمان از آن روتر استفاده کنند.

TP-LINK-1

جالب است بدانید که گرچه معماری فناوری MU-MIMO معمولا می تواند تا 4 کانکشن را مدیریت کند اما در مورد Archer C2600، شرکت تی پی لینک از کانال چهارم برای پشتیبانی از 3 کانکشن دیگر توسط ارائه سرویس هایی که انتقال داده ها را بهینه سازی و نظارت می کند استفاده می کند. الگوریتم های استفاده شده در این دو روتر، اجازه می دهد تا به طرز پویایی، شرایط کانال ها، حرکات کاربر، و نیازهای اپلیکیشنی را برای بالا بردن توان خود آداپته کند. روتر Archer C2600 به لطف فناوری VIVE  شرکت کوالکام با استفاده از باند اینترنتی 2.4 گیگاهرتزی سرعتی 2.6 گیگابایت در هر ثانیه را ارائه می دهد.

ویژگی های روتر Archer C2600

– گروه بندی پویا، گردهمایی و تیم بندی مشتریان بر اساس کاربرد و نیازهای شبکه ای

– اتصال اترنت گیگابیت (Gigabit Ethernet) برای دستگاه های سیمی

– معماری فناوری MU | EFX شرکت کوالکام

– 6 آنتن با گیرایی بالا مناسب پوشش توسعه یافته وای فای

– پورت های 4 گیگابیتی LAN و 1 پورت 1 گیگابیتی WAN

-2  پورت یو اس بی 3.0 برای انتقال ذخیره دستگاه به دستگاه

روتر 3 بانده یArcher C3200 هم دارای دو باند 5 گیگاهرتزی است که هر کدام 1300 مگابایت بر ثانیه شرعت دارند و همچنین یک باند 2.4 گیگاهرتزی که سرعت آن 300 مگابایت بر ثانیه می باشد. این روتر مناسب ویدیوهایی با کیفیت فور کی، گیمینگ آنلاین، و دیگر ورک لودهای شبکه ای می باشد. به طور کلی روتر C3200 به لطف پیکربندی 3 بانده ی خود، می تواند تا سرعت 3.2 گیگابایت بر ثانیه را پوشش دهد.

ویژگی های روتر Archer C3200

– فناوری Smart Connect که به طور خودکار دستگاه را به باند مناسب اختصاص می دهد

– شش آنتن خارجی و شش تقویت کننده

– قابلیت buffering capability ارائه شده توسط RAM

– دو پورت LAN 4 گیگابیتی و یک پورت WAN 1 گیگابیتی

– یک پورت یو اس بی 3.0 و یک پورت یو اس بی 2.0

به گزارش آناندتک, هنوز قیمت این دو روتر (Archer C2600 و Archer C3200) داده نشده است با این حال این دو محصول جدید شرکت تی پی لینک تا سه ماهه سوم سال 2015 عرضه خواهند شد.

منبع : anandtech

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه