سرویسهای جالب و مفید فورد برای شهروندان شهرهای شلوغ و پرترافیک

در کنفرانس امسال فورد در نمایشگاه CES 2015 علاوه بر اینکه به مسائل و مفاهیم خودروهای هوشمند و فناوری های که در ماشین های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت پرداخته شد، از دو سرویس جالب و مفید فورد برای شهروندان شهرهای شلوغ و پرترافیک نیز پرده برداری شد.

سرویس اول خدمات اشتراک گذاری ماشین است. با استفاده از سرویس اشتراک گذاری ماشین شهروندان از خواهند توانست بجای استفاده یا خرید ماشین شخصی، از خودروهای بدون آلودگی فورد برای انجام کارهای خود استفاده کنند. به این شکل که هر گاه شخصی نیاز به ماشین پیدا کرد می‌تواند یکی از ماشین های برقی فورد را بصورت دقیقه ای کرایه کند و پس از انجام شدم کارش هزینه آن را بپردازد.

مورد دیگه خدمات کرایه ماشین اجتماعی است. این خدمات که بر روی یک بستر شبکه اجتماعی ارائه می شود به کاربران این امکان را می دهد بجای کرایه و استفاده از تاکسی و آژانس، از ماشین های افراد غریبه ای استفاده کنند که با یکدیگر هم مسیر هستند و کرایه کمتر به آنها بپردازند. با استفاده از این سرویس اگر شما قصد رفتن به جایی را داشتید و میتوانید ببینید که کاربران این شبکه کدام یک با شما هم مسیر خواهد بود و از اون درخواست کنید تا در قبال گرفتن هزینه کمی، شما را به مقصد برساند. این خدمات فعلا در شهرهای لندن و نیویورک فعال هستند و به شهروندان ارائه می شوند.

اما سرویس دیگر، سرویس اعلام جای خالی پارک به رانندگان است. یکی از مشکلاتی که همیشه رانندگان در شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند، پیدا نکردن جای خالی پارک ماشین است. با کمک این سرویس و سنسوری که روی ماشین های فورد نصب می شود، اطلاعات جای خالی پارکینگ های عمومی سطح شهر جمع شده و روی یک فضای ابری آپلود می شوند، سپس این اطلاعات برای رانندگان فرستاده خواهد شد تا با خواندن آنها بفهمند هم اکنون در کدام نقطه شهر جای خالی پارک وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*