انتشار گزارش مالی جدید اچ تی سی : 1.5 میلیارد دلار درآمد

وبسایت بلومبرگ خبر داده که کمپانی اچ‌تی‌سی بالاخره پس از سه سال، در سه‌ماهه گذشته با رشد فروش و درآمد سال به سال مواجه شده است. این کمپانی تایوانی در سال قبل تعدادی اسمارت فون میان‌رده را به بازارهای در حال توسعه چون هند فرستاده بود و حالا مزد این سیاست را در افزایش درآمدهای خود دیده است.

گزارش جدید نشان می‌دهد که اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه چهارم سال 2014 میلادی، فروشی 1.5 میلیارد دلاری را تجربه کرده که رشدی 156 میلیون دلاری نسبت به سه‌ماهه چهارم 2013 با فروشی 1.34 میلیارد دلاری است.

اچ‌تی‌سی با وجود کسادی بازار و کناره‌گیری مدیران ارشدش، در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای حضور پرقدرت در بازار اسمارت فون داشته است. حال تولید محصولات میان‌رده سبب شده تا این کمپانی جایگاه قابل‌توجهی در میان محصولات گران‌قیمت اپل و سامسونگ و محصولات ارزان‌قیمتی چون شیائومی پیدا کند.

سود عملیاتی این کمپانی تایوانی نیز رشد را نشان می‌دهد. تحلیلگران بازار پیشبینی ضرری 950 هزار دلاری را برای اچ‌تی‌سی داشتند، اما این کمپانی موفق شده سود عملیاتی خود را به 5.62 میلیون دلار برساند.

البته چنین ارقامی تنها برای سه‌ماهه چهارم سال 2014 و مقایسه آن با سه‌ماهه سال قبل است و این کمپانی باز هم در مجموع برای سال 2014 کاهش درآمد را برای سومین سال پیاپی تجربه می‌کند.

حال که اچ‌تی‌سی نقطه قوت خود را شناخته، دورنمای روشن‌تری را برای خود -به عنوان یکی از بهترین طراحان گوشی‌های بازار- ترسیم خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*