کوالکام هم به اینترنت اشیاء علاقمند شده است

کوالکام می‌خواهد دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر از قبل کند. بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ موبایل دنیا امروز در مراسمی در نمایشگاه CES از چندین شراکت جدید خبر داد که می‌تواند تکنولوژی کوالکام را بیش از گذشته به دستگاه‌های دیجیتالی اطراف ما بیاورد.

این کمپانی آمریکایی تاکنون 33 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه تکنولوژی‌های مربوط به وای فای و LTE و انتقال آن‌ها به دستگاه‌های موبایل سرمایه گذاری کرده است. کوالکام حالا امیدوار است که این سرمایه گذاری بتواند مقدمه ای برای ورود این کمپانی به بازارهای جدید نیز باشد.

یکی از مهم‌ترین بازارهایی که کوالکام از چند ماه پیش وعده ورود به آن را داده بود، اینترنت اشیا است که به بحث داغ این روزهای بزرگان تکنولوژی در CES تبدیل شده است. همه از اینترنت و اتصال تمامی دستگاه‌ها به یکدیگر سخن می‌گویند. سامسونگ نیز امروز صبح، بخش دوم سخنرانی CES خود را به شکل اختصاصی به اینترنت اشیا اختصاص داد.

کوالکام نیز می‌خواهد تمامی دستگاه‌های پوشیدنی، خودروها، لامپ‌های خانگی و دستگاه‌های پزشکی پوشیدنی را با بهره‌گیری از تکنولوژی مشهور خود به یکدیگر متصل کند.

رییس کوالکام در این مراسم به شراکت‌های مهم با کمپانی‌های مهم در حوزه‌های یاددشده اشاره داشت. به عنوان مثال کمپانی‌هایی چون Walgreens و Novartis از جمله مشهورترین کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی‌های پزشکی هستند که با کوالکام پیوند شراکت بسته‌اند. کوالکام در حال کار با آنها جهت تولید اپلیکیشن ها و دستگاه‌های مانتیورینگ همراه و از راه دور است.

این کمپانی همچنین خبر از همکاری با شرکت Lifx داد. Lifx قادر است هر لامپی را به یک لامپ هوشمند تبدیل کند و کوالکام چنین تجربه ای را برای پیگیری راه جدیدش مناسب دیده است.

در کنار اینترنت اشیا، رییس کوالکام به چیپست در راه این کمپانی اسنپ دراگون 810 نیز اشاره داشت. این چیپ از اوایل امسال وارد بازار می‌شود. کوالکام می‌گوید که این چیپست توانایی چند برابری نسبت به مدل 805 دارد و سرعت انتقال اطلاعات، باتری طولانی‌تر، گرافیک بالاتر و پشتیبانی کامل از ویدیوهای 4K را فراهم آورده است.
ال‌جی دیروز نخستین اسمارت فون مجهز به این چیپست را در قالب جی فلکس 2 معرفی کرد.

منبع : ZDNET

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*