فناوري انقلابي تشخيص اثر انگشت در آيفون 5S چگونه کار مي کند ؟

 اولین آیفون، با جادوی معرفی استیو جابز، این ایده را از اعماق بالا آورد که «لمسی بودن دستگاه ها» آینده دنیای دیجیتال است، و حالا نسل هفتم آیفون، این ایده را به سطحی دیگر برده.بله سنسور تشخیص اثر انگشت در آیفون 5S.

همه انسان ها اثر انگشت منحصر به فرد خودشان را دارند. حال چه می شود اگر برای استفاده از دستگاهی که هر روز چندین بار باید آن را روشن و خاموش کرد، دیگر نیازی به وارد کردن رمز نباشد و بتوان از لمس سر انگشت استفاده کرد؟

لمس کنید تا عکسی گرفته شود. لمس کنید تا به مرورگر بروید. همه چیز با انگشت شما شروع می شود. چیزی ساده ولی در عین حال کامل. انگشت شما بهترین رمز است. همیشه همراه تان است. و هرگز کسی نمی تواند آن را حدس بزند! فراتر اینکه تلفن شما، می تواند با خصیصه ای منحصر به خود شما، شناسایی تان کند، به خاطر بسپاردتان، و از تان بیاموزد؛ و همه اینها بدون نیاز به حفظ کردن رمز.

در این راستا، اپل تاچ آی دی را که یک سنسور جدید اثر انگشت است برای بر عهده گرفتن این وظیفه طراحی کرده.  در درون و زیر دکمه Home آیفون 5S، چهار قطعه مختلف قرار دارد که در کنار هم ایفاگر نقش حسگر اثرانگشت هستند.

در بخش زیرین، یک سوییچ لمسی قرار دارد. یک لایه بالاتر از آن یعنی نزدیک به سطح، سنسور خازنی Touch ID با ضخامت ۱۷۰ میکرون، رزولوشن ۵۰۰ ppi و قابلیت اسکن لایه های رویی پوست دست، و خوانش ۳۶۰ درجه، قرار گرفته. دور تا دور دکمه Home، یک حلقه فلزی ضدزنگ قرار دارد که جلوتر به نقش آن اشاره می کنیم. سطح روی دکمه هوم نیز از جنس کریستال یاقوت با برش الماس است که نقش لنز را ایفا می کند.

وقتی انگشت خود را روی دکمه هوم می گذارید، لنز یاقوت تصویر آن را به سمت تاچ آی دی هدایت می کند و سنسور نیز لایه پوست سر انگشت شما را مورد اسکن و خوانش قرار می دهد تا یک پرینت مجازی دقیق تهیه شود. کار بیدار کردن سنسور از خواب ناز را، حلقه فلزی بر عهده دارد. این حلقه علاوه بر تشخیص حضور انگشت شما و بیدار کردن سنسور، وظیفه بهبود نسبت سیگنال-به-نویز را نیز ایفا می کند.

پس از اسکن انگشت تان، نرم افزار مخصوصی آن را با نمونه های از پیش ذخیره شده مقایسه کرده و قفل تلفن را باز می کند.

تاچ آی دی یک فناوری بسیار پیشرفته است که به محض ایفای نقش خود از سر راه تان کنار می رود تا به کارهای اصلی بپردازید. این کارها می توانند خرید از آیتونز، اپ استور، یا آیبوکز استور باشند. اینها همگی با اثر انگشت شدنی اند.

نکته بسیار جالب قابلیت خوانش ۳۶۰ درجه سنسور تاچ آی دی است. یعنی مهم نیست که زاویه انگشت شما با سطح رویی دکمه هوم چیست. عمودی، افقی، یا هر چیزی در این بین. اینها همه برای سنسور قابل تشخیص هستند و تاچ آی دی در هر حالتی، سر انگشت شما را به درستی خوانش می کند.
ضمنا از آنجایی که امکان ثبت چندین اثر انگشت در آیفون 5S وجود دارد، تلفن تان افرادی را که مورد اعتماد هستند نیز می شناسد.
نظر شما درباره این فناوری جدید که حالا واقعا کاربردی شده چیست؟

منابع : apple | apple

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*