OTG چیست و به چه کار می آید ؟

شما هم احتمالا عباراتی مانند این را زیاد شنیده‌اید که «این گوشی از OTG ساپورت می‌کند» یا «این تبلت USB OTG دارد».اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید ،در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا بیشتر با OTG آشنا شویم.

otg-1این کلمه ( OTG ) اختصاری، از On-The-Go ریشه گرفته و تقریبا از سال 2001 بر سر زبان‌ها افتاده است. وقتی گفته می‌شود که یک تلفن یا تبلت از OTG پشتیبانی می‌کند، این بدان معناست که آن تلفن یا تبلت می‌تواند در جایگاه میزبان USB عمل کند. در این‌صورت شما قادر خواهید بود به راحتی فلش USB، ماوس یا حتی صفحه کلید خود را به دستگاه وصل کرده و از امکانات آنها استفاده کنید.

این روزها بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی از قابلیت USB OTG پشتیبانی می‌کنند. با این حال موارد استثنای زیادی نیز وجود دارند، بنابراین پیش از خرید باید دقت لازم را به خرج دهید. به یاد داشته باشید که برخی تولیدکنندگان ممکن است به جای کلمه OTG از عبارت USB host استفاده کنند.
برای اتصال فلش‌مموری به گوشی یا تبلتی که از OTG پشتیبانی می‌کند، 2 راه وجود دارد. راه اول این است که نسبت به خرید کابل مبدل مناسب اقدام کنید. این مبدل‌ها معمولا به نام «کابل OTG» شناخته می‌شوند. البته برخی شرکت‌ها این کابل کوچک را به عنوان اقلام همراه، در جعبه موبایل یا تبلت قرار می‌دهند.

راه دوم این است که با خرید یک فلش مموری مجهز به درگاه Micro-USB خود را از کابل OTG بی نیاز کنید. هنگام خرید این فلش‌مموری‌ها باید دنبال کلمه OTG در نام محصول باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*