مدیر عامل GLX : سال آینده از نظر فروش از آیفون هم سبقت می گیریم!!!

کارخانه تولید کننده گوشی‌های ایرانی قدرت ساخت پنج هزار گوشی را به شکل روزانه دارد و با قراردادهای بین‌المللی نظیر جی‌فایو در نظر دارد سال آینده سومین فروشنده بزرگ ایران شود. همچنین برخی معتقدند سامسونگ به پای GLX نمی‌رسد.

کارخانه تولیدی گوشی‌های ایرانی در قالب سالن‌های ساخت قاب‌های پلاستیکی و فلزی، تزریق رنگ و پوشش UV جهت ضد خش‌سازی، SMT (طراحی برد و نصب قطعات سخت‌افزاری) و هشت خط مونتاژ در خرمشهر فعالیت می‌کند.

این کارخانه که ظرفیت تولید روزانه پنج هزار گوشی را دارد، اصولا می‌بایست در هر هشت خط مونتاژ از ۴۰ نفر استفاده کند اما زمان بازدید ۲۳ نفر در خط تولید اول بیشتر حضور نداشتند که مسئولان خط تولید این موضوع را ناشی از تولید گوشی ساده‌ای دانستند که نیاز به نیروی کار بیشتر ندارد.

با توجه به اینکه نیاز بازار همچنان روی فیچرفون‌ها (گوشی‌های ساده قدیمی) احساس می‌شود، دستگاه تولید ژله صفحه کلید در جی‌ال‌ایکس همچنان کار می‌کند و علاوه بر آن هنگامی که وارد سوله تولید می‌شویم با دستگاه‌های تولید جعبه‌های گوشی مواجه می‌شویم که حکایت از تغییر جعبه‌های مقوایی به پلاستیکی-شیشه‌ای دارد.

تولید درهای پشت گوشی که عموما از جنس پلاستیک (ABS) است نیز در این سوله انجام می‌شود که کل زمان برای تولید کامل با توجه به تمامی اتلاف‌ها حدودا ۱۵ تا ۲۰ ثانیه می‌شود؛ به عبارتی در هر ساعت ظرفیت تولید ۲۴۰ تا ۱۸۰ در پشت گوشی وجود دارد .

سالن تزریق رنگ نیز به این شکل است که کلیه قاب‌ها در ابتدا با رنگی تست و بعد در مخزنی متحرک، توسط روبات‌ها رنگ‌پاشی می‌شوند و بعد به کنترل کیفیت می‌روند.

سالن SMT که کار طراحی برد الکترونیکی را برعهده دارد، فعالیتش از این قسمت آغاز شده و متناسب با گوشی، برد مورد نظر را با قطعات سخت‌افزاری اصلی نظیر پردازنده، حافظه اصلی، جانبی، پردازنده گرافیکی، چیپ‌ها، خازن‌ها، ترانزیستورها و آلات مرتبط جایگذاری می‌کند.

مونتاژ کارها از این قسمت می‌توانند قطعات جانبی نظیر نمایشگر، دورین، جی‌پی‌اس و برد و کلیه تجهیزات را سوار گوشی کنند و آن را برای نصب سیستم عامل روانه ریل مونتاژ کنند.

پایان ریل هم، پک‌های موبایل که آماده عرضه به بازار است در جعبه‌هایی چیده شده و طبق سفارش، کدگذاری می‌شوند.

طبق اظهارات مدیر عامل ارتباط همراه گویا اروند، ۵۰ گوشی جی‌ال‌ایکس تاکنون توانسته‌اند از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که رگولاتور ارتباطی به شمار می‌رود مجوز دریافت کنند.

فازهای عملیاتی این کارخانه با قرارداد مستقیم جی‌فایو (G-Five) که یکی از برندهای تولید کننده دنیاست در راستای رونق تولید داخل، توسعه می‌یابد.

حمید سعیدی در ارتباط با میزان وارداتی بودن تجهیزات مورد نیاز برای ساخت گوشی‌ها گفت: موضوعاتی نظیر پردازنده‌ها کاملا وارداتی است زیرا برندهای معتبر دنیا هم از کشورهای دیگر سفارش تولید می‌گیرند و متریال اصلی برای تولید نیز باید وارد شود.

وی با بیان اینکه دنبال رقابت با نمونه‌های داخلی و خارجی هستیم، اظهار کرد: سال ۸۶ کار را با یک میلیون دلار ارز و سه میلیارد تومان شروع کردیم و اکنون سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی بدون ریالی بدهکاری به بانک‌ها داریم.

او درباره حمایت دولت از صنعت تولید موبایل، اذعان کرد: دولت همیشه صنعت را حمایت کرده اما صنعت موبایل مظلوم واقع شده است؛ با این حال پای کار ماندیم تا جایی که یک نمونه از گوشی‌های خود را با حذف عنوان جی‌ال‌ایکس و ایران به کنفرانسی بین‌المللی بردیم و هر کس که آن را تست کرد قیمت بالای یک میلیون تومان برای آن گذاشت و عده ای هم معتقد بودند که سامسونگ به پای جی‌ال‌ایکس نمی‌رسد.

سعید افزود: زمانیکه گفتیم برند ایرانی است، کلی از قیمت آن افتاد. برای به دست آوردن بازارهای جهانی باید از برند حمایت شود در غیر اینصورت و به صرف جیب تولید کننده کار سخت می‌شود.

وی ابراز کرد: ۱۰ میلیون گوشی در ایران فروخته می‌شود که سهم برندهای داخلی کمتر از ۱۰ درصد است؛ علی‌رغم اینکه در محصولات غذایی نظیر پسته و برنج به خود باوری رسیده‌ایم اما در زمینه تکنولوژی کمیت‌مان لنگ است.

مدیر عامل جی‌ال‌ایکس در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در بازار داخلی رقیبی برای شما وجود دارد؟، گفت: رقیب داخلی وجود دارد و امیدواریم کار همه آنها رونق گیرد اما از آن جهت که تمایل بازار به سمت گوشی‌های هوشمند است، سعی کرده‌ایم با راهکارهایی نظیر قرارداد با جی‌فایو زمینه جهانی شدن‌مان را فراهم کنیم.

وی افزود: درصدد رایزنی با برندهای دیگر هم هستیم تا تولیدات آنها را داخل کشور انجام دهیم. با چنین کاری قیمت تمام شده کمتر می‌شود و جلوی قاچاق محصولات همان برندها گرفته می‌شود.

سعیدی همچنین در ارتباط با ساخت ضعیف تیزرهای تبلیغاتی نیز گفت: می خواهیم کارهایی انجام دهیم تا تیزرهای بهتری بسازیم. تیزر برندهایی چون سامسونگ خارج ساخته می‌شود و برای اینکه بازار را به سمت خود سوق دهند و رقبای داخلی کشورها را حذف کنند، گاهی هزینه تبلیغات‌شان چند برابر فروش می‌شود.

وی افزود: وزارت صنعت هم حداقل می‌تواند تولیدکنندگان داخلی را در این عرصه حمایت کند تا با بزرگ‌ شدن‌شان مشکلات‌شان حل شود. بهره‌های بانکی ۲۸ درصد برای دوره تولید ۶ ماه از جمله موانع کنونی به حساب می‌آید که در راستای سیاست‌های تشویقی باید حذف شود.

مدیر عامل جی‌ال‌ایکس در ارتباط با اینکه چرا تولید را در خرمشهر انجام می‌دهد نیز گفت: این منطقه برکتی خاص، جوانانی فعال، زحمتکش و با استعداد دارد.

او در ارتباط با حقوق و دستمزد پرنسل و میزان فعالیت آنها نیز عنوان کرد: حقوق طبق قانون کار پرداخت می‌شود اما با توجه به اینکه اکنون براساس نیاز و تقاضا تولید می‌کنیم، ممکن است گاهی خط تولید تعطیل باشد.

سعیدی افزود: شرکت ضررده نیست اما سودده بالا هم نیست؛ با این حال امیدواریم سال ۹۴ جزو سه برند پر فروش ایران باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که سه رده پرفروش بازار ایران را برندهایی چون سامسونگ، هواوی و اپل در دست دارند، با این وعده می‌خواهید جایگزین آیفون شوید؟، گفت: جای آیفون را از منظر تعداد فروش خواهیم گرفت اما قطعا برندش حفظ خواهد شد. ما دنبال جایگزینی برند خود با برند دیگری نیستیم.

منبع : tasnimnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. جی ال ایکس خوب گوشی های میزنه ولی باید امید داشته باشیم تا به بالا ها برسه فک کردید شرکت های بزرگ اولش بزرگ نبودن با تلاش امید بالا رفتن موفق شدن پس جی ال ایکس هم میتونه

  2. من گوشی جل ایکس ماد پلاس داشتم بعد رفتم سپهرو خریدم از جفتش راضیم ولی امکانش هس به سامسونگ یا هواوی برسه ولی فک‌نکنم به ایفون برسه ؟؟؟

  3. نمیخوام بگم به امید روزی که بتونیم وسایل مورد نیاز خودمون با بهترین تکنولوژی خودمون بسازیم.
    میخوام بگن به امید روزی که مردم این کشور این قدر شعور داشته باشن که جلو پای هموطناشون سنگ نندازن.
    یکی یه شرکت تاسیس کرده و داره به ۳۵۰۰ نفر از مردم این کشور نون میده کسایی هم که از برندش استفاده کردن میگن ما راضی بودیم بعد یه عده که هیچی از خودشون ندارن و فقط مصرف کنندن با دلایل مسخره جلو پاش سنگ میندازن و مسخرش میکنن.

  4. من تا الان دست کم 5 نوع گوشی از جی ال ایکس داشتم و از همشونم راضی بودم . بله این حرف درسته که در بازار داخلی و در گوشی های میان رده جی ال ایکس از سامسونگ و هوآوی بهتره . شما یه گلکسی استار بخوای بخری حداقل 200 باید بدی. اما جی ال ایکس همینو میزنه حتی با 3g با قیمت 120 ت با بهترین کیفیت/ شما اگه بخای یه گوشی با مشخصات این مدل جدیدشون یعنی جی 6 (ماد) بخری از سامسونگ باید حداقل 800 بدی . اما اینا با 380 به مردم بهترین رو دادن . موفق باشید.

  5. به جای حمایت از تولید ملیتون دارین تخریب میکنید. خب برین همون آیفونتونو دریابید. فروش آیفون همانطور که میدونید تو ایران بسیار بسیار محدود و بعضا مخفی هست . پس عملا جی ال ایکس میتونه در بازار داخل از اپل جلو بزنه (تعداد فروش) / دوستان کمی تعامل کنید بعد کامنت بزارین ، با نابودی تولید داخل به آینده خودمون ضرر نزنیم. / با تشکر

  6. سلام من خودم یه جی ال ایکس جی ۴ داشتم ازش راضی بودم اما به پای سامسونگ نمیرسه دو ماه بعد ازخریدنش قیتش خیلی افت و من هم پشیمان از کار خویش سه این توقع داره به پای اپل برسه خخخخخ

  7. فکر کنم آقاى مدیر عامل در خواب دیدن پنبه دانه

  8. امیدوارم که اینطوری بشه ، براشون آرزوی موفقیت میکنم

  9. این جی ال ایکس اگه بالا تر نوکیا شه هنر کرده من میگم فرَوش موبایل عروسکی بیشتر اینه

  10. اگه فروش glx بیشتر از ایفون بشه یکی از نشانه های اخر زمانه

    • همین حرف هارو گفتین دیگه کشور در فناوری پیشرفت نمیکنه عوض اینکه حمایت کنید پیشرفت کنه دارین مسخرش میکنین که پس رفت کنه

    • واقعا اگه برید تاریخچه ژاپن ببینید مردم از اولش به زندگی امد دارشتن پس امدم میتونه امید داشته باشه ایفون از اولش ایفون نشد انم تلاش کرده که به اینجا رسیده …. اها اصلا یادم نبود تو یه کشوریم که به فردا مونم امید نداریم پاقعا که !!!!!

  11. بر طبل جانانه بکوب……

  12. اینجاست که باید گفت بابا اعتماد به سقف :d
    میگن آدم به امید زندست

  13. میشه بگین کیا معتقدند جی ال ایکس از سامسونگ هم بهتره؟!!!؟
    بد نیس یه سری به سال ۲۰۱۵ بزنیم…

  14. صد تومان بده آش
    به همین خیال باش

  15. جل الخالق
    فکرشو کنید glx از apple بزنه جلو…!!!
    من که نمیتونم تصورش رو هم کنم:)