اطلاعات پاک شده از سطل آشغال ویندوز به کجا می روند ؟!

شما وقتی فایلی را به سطل بازیافت می‌فرستید، آن را پاک نکرده‌اید، بلکه فقط از جایی به جای دیگری منتقل کرده‌اید. اما وقتی آن را Shift+Delete می‌کنید و یا از داخل سطل بازیافت پاک می‌کنید، تنها نام آن فایل یا پوشه را از فضای داخلی درایو حذف کرده‌اید. اما تمامی اطلاعات آن فایل یا پوشه به صورت کامل در جایی از فضای درایو شما باقی مانده است.

فضای اشغال شده توسط فایل حذف شده، نه از بین می‌رود و نه اطلاعات جدید بر روی آن قرار می‌گیرد، بلکه همچنان دارای اطلاعات فایل حذف شده است، اما رابط آن با نام فایل پاک شده از بین رفته است. به همین خاطر شما بعد از پاک کردن اطلاعات از داخل سطل بازیافت، فضای اشغال شده توسط فایل را دیگر نمی‌بینید. تا زمانی که فضای خالی باقی مانده بر روی هارددیسک کاملا پر نشود، اطلاعات جدید بر روی اطلاعات فایل حذف شده بازنویسی نمی‌شود.

زمانی که به هر علتی شما نیاز به بازیابی اطلاعات خود داشته باشید، این سیستم حذف فایل می‌تواند به یاری شما بیاید. گر چه بازیابی اطلاعات، عملی کند است و نیاز به فضای زیادی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. درود بر شما.من هرچقدر فایل اضافی از درایوهام حذف میکنم میاد توی سطل آشغال و بعدش که از اونجا شیفت+دیلت رو میزنم حجمش از حجم درایو اولی کم میشه ولی در کمال تعجب به همون اندازه به حجم درایو cکه ویندوزم اونجاست اضافه میشه…دلیلش چیه؟

  2. با سلام و عرض ادب من یکی از برنامه های gta v را اشتباهی حذف کردم و از سطل آشغل هم حذفش کردم چگونه می توانم برش گردانم و حالا به این دلیل حذف شدن اون برنامه نمی تونم gta v را بازی کنم . (لطفا جواب دهید.)

  3. سلام ببخشید من دستم خورد تمام فیلم های خانوادگیمون حذف شد ولی تو سطل زباله هم نیست من اونا رو چجوری برگردونم خیلی واجبه برام لطفا بگین چکار کنم

  4. سلام
    من تعدادی برنامه (apk) پاک کردم بعد هم سطل زباله رو خالی کردم الان چطوری باید برشون گردونم؟!!

  5. ببینید دوستان وقتی اطلاعات از توی درایور شما دیلیت میکنین در واقع به شما نشون میده که پاک شده و دیگر نیس اما هنوز هس چونکه اطلاعات روی هارد های دیسکی زمانی از بین میرود که اطلاعات جدید جایگزینش بشوند مثلا کسی که 500 گیگ ظرفیت هاردشه اگر 300 گیگ فیلم رو از روی هاردش پاک کنه درسته روی هارد نشون میده که خالی شده اما در واقع هنوز روی هارد هس ولی بهت نشون نمیده . و تا زمانی که شما دوباره هاردت رو همون 300 گیگ رو با چیزای دیگه پر نکنی مثل فیلم های جدید . اون فیلم های قدیم قابل بازیابی هستند . این توضیحش یکم سخته و احتیاج به دانش کامپیوتر داره. برای همینه که میشه بازیابی کرد اطلاعات رو و میگن وقتی اطلاعاتت پاک شده و میخوای بازیابی کنی فعلا روی هارد چیزی نریز یا کپی نکن چون کار بازیابی سخت میشه . اینم بگم که هارد های SSD قابل بازیابی نیستند چون دیسک و مغناطیس و اینا ندارن هرچی رو پاک کنی در جا واسه همیشه پاک میشن . دوم اینکه هارد های SSD هم سرعت و هم دیر تر خراب میشن . سوم اینکه هیچوقت هارد های دیسکی قدیمیتون رو دور نندازین و یا نفروشین برین نابودش کنین چون همینطور که گفتم قابل بازیابی تا حدودی بستگی به اون طرفش داره . چهارم اینکه برای اینکه هارد دیسکی تون رو میخواین ضد ریکاوری کنین از نرم افزار های مخصوص استفاده کنین چون اون نرم افزار ها فضای خالی رو با فایل های چرت و پرت پر میکنن و نمیذارن که کسی بتونه بازیابیش کنه اینم راه دروش . خسته نباشد

  6. توش موند بنده خدا نمیدونه چی بگه من هم دنبال این خیلی گشتم جواب دقیق پیدا نکردم

  7. با سلام
    ممنون از توضیحاتتون ولی من تو کتم نرفت حقیقتش.ما روزانه ممکنه چندین فایل از روی هارد دیسک پاک کنیم و بعدم سطل آشغال رو خالی میکنیم. حالا با توضیحات شما چرا وقتی من فایلی رو پاک میکنم حجمش از حجم درایو کم میشه؟! پس اون فایل نه تنها نامش بلکه طبق قاعده خود فایل هم از بین میره.
    من خودم چند وقت پیش ۴۰۰ گیگ اطلاعات از روی هاردم پاک کردم و ۳۰۰ گیگ اطلاعات دیگه رو جایگزینش کردم حالا طبق توضیحات شما یعنی هارد من حداقل ۷۰۰ گیگ جا باید داشته باشه؟
    ممنون اگه جوابمو بدین. دغدغه ذهنی من شده چند روزه.

    • ببینید این که پاک میشه کاملا درسته و خجم اون فایل هم کم میشه
      اما فایل همچنان میتواند ریجستری یا بازیافت شود اگر به صورت درست این کار انجام شود
      همچنین هارد ها و فلش ها قابلیتی مانند رم کامپیوتر ندارد که داده ها بهش برسه و منتقل کنه