چگونه عمر لپ تاپ خود را طولانی تر کنیم ؟

امروزه لپ‌تاپ‌ها در زندگی روزمره ما نقش زیادی را ایفا می‌کنند. این دستگاه‌های عمدتا گران‌قیمت، نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارند تا بتوان از حداکثر توان آن‌ها استفاده نمود. امروز 10 نکته درباره نگهداری آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

1.    همیشه بدانید که لپ‌تاپ خود را کجا گذاشته‌اید و تا از استحکام محل قرارگیری آن مطمئن نشده‌اید، مکان را ترک نکنید.

2.    با لپ‌تاپ خود با ملایمت رفتار کنید. ضربه، تکان‌های شدید و یا افتادن دستگاه می‌تواند به غیر از صدمات فیزیکی به دستگاه، خسارات جبران ناپذیری به هارددیسک وارد آورد. از قرار دادن لیوان چای یا آب در کنار لپ‌تاپ خودداری کنید، زیرا یک لحظه غفلت ممکن است باعث ریختن و نفوذ مایعات شود.

3.    در هنگام بستن لپ‌تاپ، دقت کنید! گذاشتن مداد یا خودکار، و حتی در برخی موارد کاغذ بر روی کیبورد لپ‌تاپ، و کمی بی حواسی ممکن است به صفحه‌نمایش صدمه‌ی دائمی بزند.

4.    توجه داشته باشید که در هنگام جابجایی از کیف یا کوله استفاده کنید تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود. همیشه لپ‌تاپ را با کیف یا کوله در داخل ماشین قرار دهید و بدون محافظ روی صندلی عقب رها نکنید.

5.    در هنگام وصل یا قطع کردن کابل شارژر، توجه داشته باشید که از سیم آن را نکشید تا فیش آن کنده نشود.

6.    سی‌دی یا دی‌وی‌دی را درون درایو نوری رها نکنید و پس از استفاده آن را خارج نمایید. درایو نوری لپ‌تاپ، یکی از حساس‌ترین قطعات آن است و به راحتی خراب می‌شود.

7.    هنگامی که دسترسی به برق شهری دارید، از باتری استفاده نکنید و بعد از شارژ کامل باتری، آن را از دستگاه جدا نمایید.

8.    مطمئن باشید که نرم‌افزار متناسب با قدرت سخت‌افزاری لپ‌تاپ را روی دستگاه نصب می‌کنید تا فشار بیش از حد به قطعات سخت‌افزاری وارد نشود.

9.    به صورت مرتب به دستگاه رسیدگی کنید. درایورهای قطعات را به روز نگه داشته و از نرم‌افزارهای مرتب سازی فضای هارددیسک و مدیریت سرویس‌های ویندوز کمک بگیرید.

10.    با استفاده از کنترل پنل ویندوز، میزان انرژی مصرفی را تنظیم کنید تا به سلامت قطعات الکترونیکی دستگاه، مخصوصا باتری کمک کنید.

منبع : digikala

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*