تکنولوژی جوهر الکترونیکی ، کیبورد های آینده را متحول خواهد کرد

استارتاپی جدید به نام Jaasta می‌خواهد صفحه کلیدی به شما ارائه کند که برچسب‌های روی آن به شکل لحظه ای و با تنها فشار یک دکمه تغییر می‌کنند.

تنظیم دلخواه دکمه‌های یک کیبورد با استفاده از نرم افزار می‌تواند برای گیمرها و یا کاربران حرفه ای برخی نرم افزار ها نظیر فتوشاپ بسیار مفید باشد، اما این تنظیم نیز چندان آسان و سریع نیست و دردسرهای خاص را به همراه دارد.

حالا استارتاپی به نام Jaasta قصد دارد با آوردن یک کیبورد جوهر الکترونیکی یا e-ink، صفحه کلیدی را عرضه کند که برچسب‌های آن قابلیت تغییر دلخواه به شکل لحظه ای را داشته باشند.

kb

در این حالت می‌توان بین حالات مختلف به تغییر Mode پرداخت، زبان صفحه کلید را با یک دکمه تعویض کرد، صورتک‌هایی را به صفحه کلید اضافه کرد، میانبرها را با یک نگاه مشاهده کرد و همچنین از دست کلیدهایی که هیچ وقت استفاده نمی‌شود نیز راحت شد.

این استارتاپ البته فعلا در مراحل اولیه تولید این کیبورد قرار دارد و پیشبینی می‌شود که در آینده ای نزدیک کمپین کیک استارتر یا ایندیگوگو خود را راه بیندازد. بنابراین اگر فکر می‌کنید که قرار است نسل بعدی کیبوردهای بازار را دست بگیرید، بهتر است چشم از این دو وبسایت بر ندارید.

ساختمان یک کلید کیبورد E-ink

ساختمان یک کلید کیبورد E-ink

به گفته Jaasta این کیبورد همراه با یک تاچ پد 3.5 اینچی و یک باتری با عمر یک ساله تولید خواهد شد. این کیبورد قابلیت فرمانبری صوتی نیز دارد، بنابراین حتی بدون فشاردادن یک دکمه نیز می‌توان بسیاری از کارهای معمول با صفحه کلید را به انجام رساند.

این استارتاپ یک ماوس 80 دلاری را نیز در دست تولید دارد که کلیک با آن بی‌صداست و دارای دو سال عمر باتری و حافظه درونی برای نگهداری فایل‌های مهم است.

منبع : gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*