استفاده از محافظ گوريلا گلاس در شيشه خودروهاي آينده BMW

BMW اولين خودرو جهان مجهز به پنجره هاي محافظت شده با پوشش گوريلا گلاس را معرفي مي کند.با اين کار ديگر نام گوريلا گلاس از حوضه گجت هاي الکترونيکي خارج شده و ابعادي جديد به خود مي گيرد.

گوریلا گلاس یک شیشه نشکن و بسیار مقاوم است که امروزه بر روی صفحه نمایش اکثر گجت‌های هوشمند از تلفن تا تبلت و حتی لپ‌تاپ‌های لمسی کشیده می‌شود تا آسیبی به پنل صفحه نمایش وارد نشود.

حال BMW تایید کرده که قصد دارد پنجره‌های خودرو BMW i8 را از جنس گوریلا گلاس بسازد.مخصوصا شیشه پشت خودرو به صفحه محافظ گوریلا گلاس تجهیز خواهد شد. یک لایه آگوستیک در بین دو لایه 0.7 میلی متری از این شیشه قرار می‌گیرد تا هم از ورود صدا به داخل ماشین ممانعت شود و هم استحکام شیشه بالا رود.از آنجایی که شیشه گوریلا گلاس بسیار باریک و مستحکم است حالا علاوه بر بازار گجت‌ها ظاهرا خودروسازها نیز مایل به استفاده از آن در محصولات خود شده‌اند.

BMW i8 دارای 131 اسب بخار قدرت و سه سیلندر 1.5 لیتری است. حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت است و صفر تا 96 کیلومتر را در کمتر از 4.5 ثانیه طی می‌کند.

منبع : engadget

 

This is the biggest reason Apple is releasing a budget iPhone

For anyone puzzled why Apple is risking its high margins by releasing a cheaper iPhone, a new survey from Consumer Intelligence Research Partners may give some answers. As AllThingsD reports, the survey shows that while Apple is still the best in the business at attracting repeat smartphone buyers, it is having considerably less success with first-time buyers. In fact, while 50% of repeat smartphone buyers say they plan on buying an iPhone, just around 35% of first-time buyers say the same.

Although the percentage of first-time buyers interested in buying an iPhone is still higher than the percentage interested in buying a Samsung smartphone, AllThingsD notes that Apple still wants to expand its reach among first-time buyers so that it doesn’t lose market share to low-cost Android devices. These first-time buyers “tend to be more price-conscious, and also tend to keep their devices longer than longer-term smartphone owners,” AllThingsD writes, which means that Apple will need a low-cost device to get them onboard.

As we’ve noted before, the big trick for Apple will be reeling in new smartphone customers with its low-cost iPhone while making sure that its existing customers don’t buy the cheaper device in lieu of Apple’s high-end models. It will be tough to pull off, but at this point it seems the company has little choice but to try.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*