هشدار سونی به شرکت ها : حق استفاده از اطلاعات به سرقت رفته ما را ندارید

شرکت سونی در بخش سونی پیکچرز با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های امنیتی تاریخ خود روبرو شده است. در یک اقدام ویژه برای محافظت از داده‌های خود در سطح عمومی، نامه‌ای به رسانه‌های بزرگی مانند توئیتر، نیویورک تایمز و غیره ارسال کرده است که در این نامه شاهد تهدید رسمی شرکت‌های دیگر توسط سونی درباره استفاده از داده‌های هک شده از سونی پیکچرز هستیم.

در این نامه، وکیل شرکت سونی به صورت صریح اعلام کرده است که درصورت استفاده از داده‌های به سرقت رفته از شرکت سونی (خواه این استفاده به صورت کپی کردن، دانلود و یا آپلود آن بر روی سرورهای دیگر و یا هرگونه رفتار برای استفاده از این داده‌ها باشد) شرکت سونی حاضر به تحمل این رفتار نبود و مجبور به اعمال پروسه قانونی برای رفتار با شرکت استفاده کننده از این داده‌ها در سطحی برابر با گروهی که سونی را هک کرده‌اند خواهد شد.

شایان‌ذکر است که هکرهای سونی پیکچرز در درخواست رسمی خود از این شرکت خواسته‌اند تا اکران فیلم مصاحبه را لغو کند، این عنوان یک فیلم درژانر کمدی است که با شرکت هنرپیشگان مشهوری مانند ست روگان و جیمز فرانکو ساخته شده است و در آن این دو نفر در قالب دو فرد مشهور به کشور کره شمالی نفوذ کرده و برنامه ترور رهبر کره شمالی را در سر دارند.

شایان ذکر است که این هکرها اعلام کرده‌اند که در راستای تصمیم سونی درباره اکران یا توقف اکران این فیلم برای انتشار یک هدیه کریسمس در اینترنت اقدام خواهند کرد که این امر به‌صورت طبیعی به‌معنای انتشار داده‌های سونی خواهد بود و سونی علاقه‌ای ندارد تا اطلاعات محرمانه این شرکت در سطح عمومی اینترت پخش شود و به همین دلیل نیز این نامه رسمی را به شرکت‌های دیگر ارسال کرده است تا پیش از وقوع هرگونه رخداد احتمالی، خطر را در نطفه کور کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*