قیمت بسته‌های افزایشی اینترنت ایرانسل دو برابر شد !

روز گذشته خبری مبنی بر کاهش تعرفه اینترنت آزاد ایرانسل به نقل از روابط عمومی این شرکت منتشر کردیم که تا 90 درصد هزینه استفاده آزاد را کاهش می‌داد. اما در پایان این مطلب عنوان کردیم که ای‌کاش این کم شدن قیمت، در مورد بسته‌های اینترنتی که بیشترین استفاده را برای کاربران دارند نیز اتفاق می‌افتاد.

ظاهرا ایرانسل خیلی سریع به این صحبت ما واکنش نشان داده و اقدام به تغییر تعرفه برخی از بسته‌هایش کرد، اما به جای کاهش، افزایش بسته‌ها را مدنظر قرار داد تا ثابت کند که خبر دیروز تنها پیش درآمدی بر افزایش امروز بوده است!

البته ایرانسل خیلی تلاش کرده تا این خبر تا حد امکان مورد توجه قرار نگیرد؛ چرا که با تمام توان تمرکزش را بر روی ارزان شدن تعرفه آزاد قرار داده بود و از سوی دیگر با متنوع کردن سایر بسته‌ها به 23 مورد و افزایش 4 عنوان از بسته‌های قبلی، دوست داشت تا چنین موردی در هیاهوی خبری دیروز و تنوع امروز گم شود.

اما در این بین ذکر دو نکته ضروری است تا متوجه شویم که ایرانسل از کاهش دیروز و افزایش امروز، سود خوبی نصیبش خواهد شد و تلاش برای نشان دادن مشتری‌مداری و توسه اینترنت پرسرعت به نفع کاربران، تنها یک مانور تبلیغاتی است!

اول از همه کاهش تعرفه آزاد تا ۹۰ د رصد، برای مشترکان اصلی اینترنت که حتما در بین کاربران پر مصرف خواهند بود، هیچ حاصلی نخواهد داشت. چرا که این تعرفه‌ها علی‌رغم کاهش زیاد هنوز با هزینه بسته‌های اینترنتی فاصله بسیار زیادی دارند و برای هیچ کاربری استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه نیست! پس ایرانسل چیزی را ارزان کرد که کاربردی برای یوزرهای اصلی اینترنت نداشت!

دوم هم اینکه ایرانسل بسته‌هایی را افزایش قیمت داده است که بیشترین میزان استفاده را در میان کاربران دارد. این افزایش هم به حدی بوده که از الان می‌توان صدای انتقاد کاربران و نارضایتی آن‌ها را شنید. این افزایش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

بسته یک روزه 150 مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران عادی بود، از 1000 تومان به 2000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

بسته یک روزه 500 مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران پرمصرف بود، از 2000 تومان به 6000 تومان رسید (200 درصد افزایش).

بسته یک ماهه 2 گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران عادی بود، از 10000 تومان به 20000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

بسته یک ماهه 5 گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران پرمصرف بود، از 20000 تومان به 40000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

حال شما بگویید، این افزایش تعرفه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کاهش قیمت اینترنت آزاد و افزایش سرعت اینترنت ایرانسل، دلیل مناسبی برای چنین افزایشی می‌تواند باشد؟

راهنمای کامل فعال سازی اینترنت ایرانسل (GPRS ، EDGE ، ۳G ، ۴G)

یک مقدمه: GPRS یا EDGE یا ۳G یا ۴G؟

این چهار عنوان، عناوینی هستند که همگی برای اینترنت همراه ایرانسل به کار می‌روند، این که شما برای اتصال به اینترنت ایرانسل از کدام تکنولوژی استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منقطه و سیم کارت و تلفن همراه شما دارد. در بعضی مناطق، هنگام اتصال به اینترنت علامت G در بالای صفحه ظاهر می‌شود که به معنی GPRS است. در بعضی مناطق علامت E را خواهید دید که مربوط به EDGE است. و با راه‌اندازی خدمات نسل سوم اینترنت، در برخی مناطق هنگام فعال کردن اینترنت علائم H، H+ یا ۳g یا ۴g را در بالای گوشی خواهید دید، که به این معناست که در منطقه‌ای حضور دارید که ایرانسل سرویس نسل سوم و بالاتر خود را در آن منطقه فعال کرده است. طبیعتا در مناطقی که نسل سوم و بالاتر راه‌اندازی شده است، کیفیت اینترنت بهتری خواهید داشت. به این ترتیب، این که شما از کدام یک از تکنولوژی‌های gprs، edge یا ۳g یا ۴g استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منطقه‌ای دارد که در آن حضور دارید. برای این که بتوانید از اینترنت ۳g یا ۴g استفاده کنید، باید این قابلیت در تلفن همراه شما وجود داشته باشد. بیشتر تلفن‌های هوشمند امروزی از ۳g پشتیبانی می‌کنند، اما فعلن تعداد کمی از گوشی‌های از اینترنت نسل چهار (۴g یا LTE) پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید گوشی شما از ۳g یا ۴g پشتیبانی می‌کند یا نه، می‌توانید به صفحه بررسی قابلیت ۳g و ۴g در سایت ایرانسل بروید و با وارد کردن مارک و مدل گوشی خود از این امر مطلع شوید.

اگر تلفن همراه شما از ۴G پشتیبانی نمی‌کند اما مایل به استفاده از اینترنت ۴G هستید، یک راه دیگر استفاده از مودم‌های ۴G ایرانسل است که هزینه خرید آن‌ها نسبت به گوشی همراه کمتر است.

برای استفاده از ۴G به سیم‌کارت جدید نیاز دارید

نکته‌ی دیگر این است که ۳G با همین سیم کارت فعلی شما قابل استفاده است اما اگر گوشی شما از ۴G پشتیبانی می‌کند و می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، باید با مراجعه به مراکز خدماتی ایرانسل، سیم‌کارت خود را تعویض نمایید ویا یک سیم‌کارت ۴G جدید خریداری نمایید.

اینترنت نسل سوم و چهارم ایرانسل

فعال سازی GPRS / EDGE / 3G / 4G

شما با استفاده از gprs ایرانسل، که تکنولوژی جدیدتر آن همان edge است، و در مناطقی که پوشش ۳G و ۴G وجود دارد، با اینترنت ۳G و ۴G می‌توانید در هر جایی که ایرانسل خط دهی دارد، با استفاده از موبایل خود به اینترنت متصل شوید. برای فعال کردن این سرویس روی سیمکارت خود، کد دستوری زیر را وارد کنید:

*130*3*6#[yes/ok]

پس از وارد کردن این کد، یک پیامک (configuration message) حاوی تنظیمات gprs ایرانسل به گوشی شما ارسال می‌شود و شما باید آن را install یا save کنید. هنگام نصب از شما pin یا رمز خواسته می‌شود و شما باید رمز ۱۲۳۴ را وارد کنید، تا gprs‌ سیم‌کارت شما فعال شود.
روش دیگر برای دریافت تنظیمات gprs، ارسال یک پیامک به شماره ۲۲۲۵ به شکل زیر است:
S [phone brand] [phone model]
لحظاتی پس از ارسال این پیامک، شما پیامی حاوی تنظیمات gprs و mms دریافت خواهید کرد که باید آن را Save یا Install کنید. حالا، شما می‌توانید با روشن کردن packet data از قسمت تنظیمات Network یا Connectivity گوشی خود، به اینترنت متصل شوید. البته ممکن است بعد از فعالسازی، چند ساعت طول بکشد تا اینترنت برای گوشی شما فعال شود. زمانی که اینترنت همراه گوشی شما فعال شود و به درستی کار کند، یک آیکون کوچک (متشکل از حرف E یا G یا Y واحتمالا با دو عدد فلش برعکس) در بالای صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود.

مدل گوشی شما در شبکه ایرانسل موجود نیست؟ >  تنظیمات دستی GPRS ایرانسل

ممکن است شما از طریق روش‌های بالا اقدام به فعال‌سازی جی پی آر اس خود کنید، اما پیغام دریافت کنید که مدل گوشی شما در سیستم ثبت نشده. این پیام گاهی در اثر خطای در سرورهای ایرانسل اتفاق می‌افتد (یعنی در حالی که تنظیمات وجود دارد، به اشتباهَ این پیام فرستاده می‌شود). قبل از هر کاری، چند دقیقه صبر کنید و کد دستوری که در بالا گفته شده است را دوباره وارد کنید. اما اگر پس از چند بار درخواست فعال‌سازی، دوباره با همان پیام مواجه شدید، در این صورت،‌ نوبت به تنظیمات دستی gprs می‌رسد. شما باید شخصا تنظیمات را در گوشی خود وارد کنید. نحوه وارد کردن دستی تنظیمات gprs ایرانسل در گوشی‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف متفاوت، ولی شبیه به یکدیگر است. ما در اینجا به علت رواج بیشتر، این فرآیند را برای گوشی‌های لمسی آندرویدی سامسونگ توضیح می‌دهیم. بقیه مدل‌ها نیز سازوکاری کمابیش مشابه خواهند داشت. برای تنظیم دستی gprs به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

۱. به مسیر زیر بروید (منظور از Menu همان دکمه منوی گوشی شماست):

Menu> Settings> Wireless and network > Mobile networks > Access Point Names > Menu >Add New Apn

۲. در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، طبق جدول زیر موارد خواسته شده را وارد کنید:

ناممقدار
NameIrancell-GPRS
APNmtnirancell
Proxy۱۰.۱۳۱.۲۶.۱۳۸
Port۸۰۸۰

۳. دکمه Menu و سپس Save را بزنید.

۴. در صفحه‌ی لیست پروفایل‌ها، مطمئن شوید پروفایلی که اکنون درست کردید (Irancell-GPRS) انتخاب شده باشد.

۵. الان باید بتوانید به اینترنت وصل شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

27 دیدگاه

  1. سلام به همگی
    من از نت همراه اول استفاده میکنم که سرعت ۱۱۰۳ kb/s برای دان و ۳۳۵kb/s برای اپلود رو باهاش تجربه کردم, پهنای باند گاهی به ۴m میرسه. خدمات گوگل پلی که حدود ۳۵mg حجم داره رو در ۴۰ ثانیه دان کردم. هر کی باور نداره عکس صفحه براش میفرستم.
    وقت و پول خودتونو با نت ایرانسل هدر ندید.

  2. سلام به همگی
    من بسته ۲/۵ G همراه اول دارم که سرعتش واقعا عالیه. سرعت ۱۱۰۳ KB/S برای دانلود و ۳۳۵ KB/S
    برای اپلود رو باهاش تجربه کردم گاهی پهنای باند به ۴M میرسه . یک بار خدمات Google play که حجمش حدود ۳۵MG میشه رو در ۴۰ ثانیه دان کردم. نرم افزار تست سرعت دارم که ازش عکس صفحه گرفتم هر کی باور نداره براش میفرستم . وقت و پول خودتونو با بسته های اینترنت ایرانسل هدر ندید.

  3. ایرانسل نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه…………….خداحافظ.بایییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  4. فقط یک کلام تحریم

  5. فقط یک کلام ایرانی با غیرت ایرانسل را تحریم کن

  6. ایجا ایرانه، کره شمالی در خاورمیانه !!!!!

  7. من همیشه میگفتم ایرانسل بهترین اپراتور کشوره ولی واقعا که گند زد به سابقش
    تنها راه اینه که مردم ایرانسل رو تحریم کنن و از یه اپراتور دیگه استفاده کنن تا ایرانسل مجبور بشه قیمت رو پایین بیاره
    در حال حاضر اپراتور همراه اول ۲۵۰۰ مگابایت رو که ۳۰ روزست به قیمت ده هزار تومان میده حالا نمیدونم ایرانسل روی چه حسابی قیمت طرح تشویقی اینترنت رو ۲ برابر کرده!!!؟؟؟
    اگر بی تفاوت از کنار این مساله رد بشیم بقیه اپراتورها هم از ایرانسل تقلید میکنن
    خواهش میکنم دیگه از ایرانسل استفاده نکنید تا متوجه بشن نمیتونن مردم رو بچاپن

  8. fباشنیدن و دیدن این خبر تصمیم گرفتم در ظرف یک ساعت آینده سیم کارتمو بندازم توی Recycle Bin

  9. ایرانول ولی ولی برو براخودت ….تو ایران کنتور نمیندازه کی به کیه بخورین جون بگیرین

  10. همتون اینو میگین ……
    تا یه هفته دیگه همتون بسته هارو دوتا دوتا میخرین ……
    و این ماجرا ادامه دارد….

  11. دوستان عزیزم ممنون میشم از کلمات زشت و توهین آمیز در کامنت هاتون استفاده نکنید ، که ما هم بتونیم همه نظر ها رو تایید کنیم.ممنونم

  12. چرا باید همیشه اونا برامان تصمییم بگیرن؟
    اگه ازین دزدا همایت کنیم مطمعنا ماه بعد ۴۰۰/ گرونتر میکنن……
    غیرتیا کجایید :Mad: :Mad: :Mad: :Mad: :Mad: :Mad: :Mad: :Mad:

  13. ادم بره وای فای بگیره بیشتر صرف میکنه با این کاری ک ایرانسل کرد مجبور شدم واسه این ماه تعرفه همراه اول بزنم. سرعتش هم خیلی خوبه. فقط تبلیغات بد در مورد همراه اول کردن که سرعت نداره.
    همراه اول ۲/۵ گیگ میده ده هزارتومن.
    همراه اول یک طرح داره به اسم شبهای روشن هفته ای سه هزارتومن از ساعت یازده شب تا هفت صبح رایگان میتونی حرف بزنی.
    سیمکارتش هست پنج هزارتومن و پنج هزارتومن اعتبار هم داره

  14. آخه یکی تو این مملکت پیدا نمیشه بگه این قیمت واسه همچین کیفیت فاجعه ای کجایی دنیا مرسومه مگه کیفیتت اصلا ۱درصد بهتر شده که قیمتت رو صد درصد بالا کشیدی تازه ایرانسل محترم از زمانی که ۳جی رو راه اندازی کرد تو مکانها وشهرهایی که پوشش ۳جی نداره کیفیتش به حد فاجعه رسیده .به نظرمن از رایتل استفاده کنید یا در طول زمانی که خارج از پوشش اینترنت خانگی هستید دیتا رو خواموش کنید

    • آمریکا داره اینترنت 1 گیگابایتی در اختیار مردمش قرار میده اونم با 70 دلار در ماه … اونوقت ما داریم واسه یه اینترنت 10 کیلوبایتی صدها هزار خرج میکنیم….

      واقعا اگه یه کم مردم به فکر بودن میدونستن این اینترنت 10 کیلوبایتی به دردشون نمیخوره ….

      یه کم به خودتون بیاین و ایرانسل رو تحریم کنید…

  15. سلام دوستان بهترین راه تحریم ایرانسل من طرح 2 گیگ دارم تمام شد ایرانسل و خاموش میکنم . اقای مدیر عامل ایرانسل مرسی.

  16. یک جو غیرت :من و۴۸ مشترک ایرانسل درون خانوادگی ام متحداازهمین ساعت ایرانسل راتحریم نموده وهم قسم شدیم که حتی برای مکالمات معمولی هم ازایرانسل استفاده نکنیم ،ازشماهموطنان عزیزهم تقاضامیکنم غیرت بخرج داده وحالا که این مملکت اینقدربی حساب وکتابه ودزدهابهمین راحتی مردم رامی چاپندوهیچکس بهشون کاری نداره خودتون ازحق خودتون استفاده کنید مطمن باشید هیچکس ازبی ایرانسلی نمی میره !فقط کافیست بقیه راهم تشویق باینکارنموده وخودنیزدرین تصمیم مصمم باشیدشمارابخداوهرکه میپرستید ازحق دفاع کنید

    • درود بر شما دوست عزیز…من هم درد شما رو دارم… متاسفانه خیلی ها گوش شنوا ندارند و به صحبتهای من و شما عمل نمیکنند…

      گوجه شد ۸۰۰۰ تومن ولی مردم همچنان گوجه میخرن !!!! اگه فقط یک هفته گوجه نمی خریدن مطمئن باشین گوجه تا کیلویی ۱۰۰۰ تومن هم پایین می اومد…… یا مثلا پسته !!!

      دیگه خودتون میدونین با چه آدمایی طرفیم …

  17. معلوم نیست مامردم چه گناهی کرده ایم که بهرچی اعتمادکردیم به مالطمه زدوشددامی برای اسیری خودمان ،این حریصان سیری ناپذیرباکمال وقاحت برای باورواعتمادمردم پشیزی ارزش قایل نشده واختاپوس وارمردم راسرکیسه میکنند آی مردم بیایی برای یکدفعه هم که شده غیرت بخرج داده وایرانسل غیرمردمی راتحریم کنیم تابفهمندکه این کلاه گشادولایق خودشونه ،دیگه بسه اینقدررفتاربره وارواسیری اعلام نشده ،بسه اینهمه بیعرضگی وتسلیم ،اونهایی که پولدارن محض رضای خدارعایت جوانهایی روبکنن که واسه پول توجیبی شون مشکل دارن ،توروخداببینیدچندروزه که ابن متقلب هاپیامک پشت پیامک داده وازارزان شدن چیزی صحبت میکنندکه اصلا مصرفی نداره!!ه متقلبهای حرفه ایی هستنداین بی وجدانهای مکار

  18. سلام ، من ک شخصا دیگ بسته ایرانسل نمیگیرم با این حرکتشون!! اخه لامصبا ۲۰ درصد ۳۰ درصد دیگه اخرش ۵۰ درصد!!! چه خبره اخه فک کنم تعرفه آزاد ارزونتر دربیاد خخخخخخخ والا ، یه اپراتور خوب داشتیم ک لطف کرد گند زد، مطمئنا کاربرای اینترنتیش ریزش میکنن. ممنون از اطلاع رسانی خوبتون در تمام زمینه ها، خدا قوت

  19. باید تحریم کنیم و از این شرکت دزد استفاده نکنیم و به سراغ اپراتورهای دزد دیگر برویم

  20. ایرانه دیگه…من که دیگه از شنیدن این چیزا تعجب نمیکنم!!…بخور بخوره

  21. من دیگه استفاده نمی کنم از ایرانسل و تحریمش می کنم تا اینکه مجبور به کاهش قیمت حتی کمتر از قیمت قبلی بشه.

  22. جالبیش اینه بسته های شبانش هم حذف کرده.. البته اگه با قیمت های قبل ادامه میداد شرکت های adsl برشکست میشدند

  23. این افزایش قیمت خیلی بده چون واقعا نمی ارزه و من فکر میکنم این کار به اینترنت ایرانسل صدمه بزنه چون اینتر نت های همراه اول و رایتل برای کار بر ها بیشتر می ارزه