هکرها از چه روشی برای دسترسی به اطلاعات سونی استفاده کردند ؟

در چند روز اخیر شاهد هستیم که رسانه‌های مختلف اخبار متعددی را در مورد هکرهای سونی پیکچرز منتشر می‌کنند؛ هکرها موفق شدند سونی را مجبور سازند که از اکران فیلم The Interview عقب بکشد و اوباما هم در یک سخنرانی از این اقدام کمپانی سونی انتقاد کرده است، اما در میان این اخبار کمتر به چگونگی‌ هک شدن سونی پرداخته می‌شود. هکرها چگونه توانستند به شبکه‌ی داخلی سونی نفوذ کنند و چندین ترابایت اطلاعات را به سرقت ببرند؟ هکرها چگونه اسناد و یادداشت‌ها و فیلمنامه‌های این شرکت را به سرقت بردند؟

در نگاه اوّل شاید یک اتاق پر از هکرهای حرفه‌ای را در ذهن خود مجسم کرده باشید که با ابزارهای دیجیتالی بسیار پیچیده که برای ما ناشناخته اند، در حال تلاش برای نفوذ به سیستم امنیتی شرکت سونی هستند؛ اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واقعیت کمی با این تصور متفاوت است؛ در واقع به نظر می‌رسد که هکرها از یک متد کاملا پیش پا افتاده برای هک کردن شبکه‌ی خصوصی سونی استفاده کرده اند.

CNN در یکی از گزارشات خود گفته که هکرها موفق شدند کلمه‌ی عبور یکی از مدیران سیستم بخش IT شرکت سونی را به سرقت ببرند. این کلمه‌ی عبور به سرقت رفته توانست به عنوان یک کلید ورودی به شبکه‌ی کل ساختمان این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد و به آن‌ها اجازه داد که بدافزاری که اطلاعات این شرکت را می‌دزدد را بر روی رایانه‌های شرکت سونی نصب کنند.

پس از بررسی بیشتر بر روی این موضوع، FBI که قبلا در مورد دست داشتن کشور کره‌ی شمالی در این حملات تردید داشت، سرانجام یاری رساندن این کشور به هکرها را تایید کرد؛ این سازمان احتمال دست داشتن یکی از کارمندان سونی در کمک کردن به هکرها را رد کرده است.

در همین رابطه بخوانید :

منبع: BGR

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*