فوکوس: منتخب تصاوير مسابقه عکاسي مسافر نشنال ژئوگرافیک – بخش دوم

ارسال تصاویر به بیست‌ و‌ پنجمین دوره مسابقات سالانه «مسافر» در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) به پایان رسید و برگزیدگان آن، پس داوری معرفی خواهند شد. نشنال ژئوگرافیک در حرکتی سخاوتمندانه پس از پایان مرحله پذیرش عکس‌ها، تعدادی از بهترین عکس‌های ارسال شده را در اختیار علاقمندان قرار داده است. در این قسمت از «فوکوس» با بخش دوم از تصاویر ارسالی به مسابقه، در خدمت شما هستيم. در ادامه با گجت نيوز همراه باشید.

بخش اول اين تصاوير را دیروز به  شما تقديم کردیم  و در ادامه، بخش دوم از تصاویر ارسالی به مسابقه نشنال ژئوگرافیک به شما کاربران دوست‌داشتنی گجت نيوز تقدیم می‌شود.

موج‌سواری زوج جوان در غروب آفتاب. خلیج بایرون؛ استرالیا. تصویری از بخش «حس مکان».

عکس از Ming Nomchong

 

راهب جوان، درس خواندن در صومعه و خدمت‌کردن به آیین بودا را خیلی زود شروع کرده است.در لحظه‌ای خاص، این راهب جوان و پرانرژی تصمیم به پرواز گرفت.

عکس از Bonnie Stewart

 

درحال بازگشت از یک سفر غواصی در دیواره‌های بزرگ مرجانی. با آرام‌ شدن هوا و کاهش سرعت باد، سطح اقیانوس به آینه تبدیل شده است. در حالیکه خط افق در محل تلاقی آسمان و اقیانوس ناپدید می‌شود، هواپیمای دریایی تنها، در میان عناصر آبی‌رنگ تصویر، با خیالی راحتی غوطه‌ور شده و حسی لذت‌بخش از آرامش و امنیت را به بیننده منتقل می‌کند.

عکس از Christian Roth

 

معبد هندو Pura Luhur Poten در پای آتشفشان فعال Bormo و در مه صبحگاهی جای گرفته است. در این روز، فعالیت غیرمنتظره آتشفشان منجر به ایجاد ابری غلیظ از گردوغبار و خاکستر در آسمان این معبد باوقار و سحرآمیز شد.

عکس از Tim Jenka

 

عنکبوت ماده غول‌پیکر، در حال تعقیب جفت نرخود. در این‌گونه خاص از عنکوبت‌ها، پس جفتگیری، عنکوبت ماده، عنکوبت نر می‌خورد. این تصویر، احتمالاً  آخرین تلاش‌های عنکوبت نر بخت‌برگشته را به تصویر کشیده است.

عکس از Chandana Gunasekara

 

عکس‌العمل شیر نر، به صدایی که از دوردست شنیده است.

عکس از Micky Robinson

 

این عکس از گلدن‌گیت، در آخرین روزهای سفر یک ماهه عکاس به کالیفرنیا ثبت شده است. هنرمند درباره ثبت این عکس چنین می‌گوید: در روزهای پیش گلدن‌گیت را دیده بودم، اما چشم‌انداز پل در شب، واقعاً متفاوت است. برای همین، شب‌هنگام، در حالیکه در آسمان بالای شهر سانفرانسیسکو آشوبی در جریان بود این عکس را ثبت کردم.

عکس از Alex Lacey

 

عکاس برای شرایط آب‌وهوایی ایده‌آل و ظاهر شدن پرنده محبوبش، هفت سال منتظر مانده است. حاصل این انتظار هفت ساله، تصویری زیبا و بی‌نقص است. جزیره اسکای (Skye)، اسکاتلند.

عکس از Frank Heumann

 

مجموعه کوه‌های اسموکی (Smoky) به واسطه حضور همزمان هزاران کرم شب‌تاب در اوایل تابستان شهرت دارد. در سال جاری، عکاس سه روز متوالی در اوایل ماه ژوئن در این منطقه ماند تا به عکس‌برداری از این پدیده زیبا بپردازد. عکاس درباره این تصویر این چنین می‌گوید:
من خیلی خوش‌شانس بودم که در یک شب بارانی موفق به ثبت این تصویر شدم. برای این عکس، دوربین خود را در محل قرار داده و آنجا را ترک کردم، تا دوربین به تنهایی در یک پروسه ۱.۵ ساعته این تصویر را ثبت کند.

عکس از Cheng Niu

 

باند پرواز بر روی سر یک مار درخت تاک. جثه مگس را با سر مار مقایسه کنید، تا راحتتر بتوانید اندازه‌ این مار بامزه را حدس بزنید. منطقه چوکو، کلمبیا.

عکس از Robin Moore

 

این تصویر در اسپانیا ثبت شده است. تصویری از جلبک‌هایی که در حوضچه‌های کوچک آب‌ شیرین درمیان علفزارها زندگی می‌کنند. در هنگام یخ‌ بستن حوضچه‌ها، مناظر جالبی از این موجودات ساخته می‌شود. در این تصویر، حباب‌های یخ‌زده به خوبی نمایش داده شده‌اند. عکاس برای ثبت این تصویر از لنز ماکرو استفاده کرده تا شمعدانی وحشی کوچک به خوبی نمایش داده شود.

عکس از Andres Miguel Dominguez

 

ارتفاعات منطقه بازالت، در جزیره میردال، جنوب کشور ایسلند. بر اساس افسانه‌های ساکنان محلی، سه دیو، سه کشتی را از میانه دریا به سمت ساحل کشیدند اما این حرکت موفق‌آمیز نبود و با طلوع خورشید این سه کشتی به سنگ تبدیل شدند.

عکس از Florin Szoke

 

فوران آتشفشان Cordon Caulle در شیلی. مردم منطقه، به بارش ۱۲ ماهه خاکستر و مشکلات ترافیک هوایی در این منطقه از آمریکای جنوبی عادت کرده‌اند. رعد و برق و تندرهای آسمانی ناشی از این فوران از صدها کیلومتر دورتر قابل مشاهده هستند.

عکس از Francisco Negroni

 

منظره‌ای از شیکاگو در حال تسخیر شدن بوسیله مه صبحگاهی دریاچه میشیگان. این تصویر از پنجره‌ای در ساختمان ۹۷ طبقه جان هانکوک گرفته شده است.

عکس از Bob Gaudet

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «فوکوس» با ما درمیان بگذارید.

منبع : theatlantic

 

National Geographic Traveler Photo Contest 2013

The time to enter the 25th annual National Geographic Traveler Photo Contest is running short — entries will be accepted for another few days, until June 30, 2013. The first prize winner will receive a 10-day Galapagos expedition for two. National Geographic was once more kind enough to allow me to share some of the later entries with you here, gathered from four categories: Travel Portraits, Outdoor Scenes, Sense of Place, and Spontaneous Moments. Photos and captions by the photographers

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*